Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محبت جمالی نیا در دیدار  رئیس کمیته امداد کشور با مردم مناطق زلزله زده اظهار داشت : کمیته امداد در بحث کمک رسانی در مناطق زلزله زده با احداث ۲۸۰۰ واحد بازسازی شده توسط این نهاد و ایجاد اشتغال در این مناطق به عنوان اداره نمونه در بحث حمایت از مددجویان معرفی شد.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: در زلزله سال ۹۶ خسارات زیادی به مردم این شهرستان وارد شد از جمله اینکه ۵۵۹ جان‌باخته و ۷۵۰۰ مصدوم در بر داشت که طی آن ۱۴ کودک از نعمت و پدر و مادر محروم شدند و همچنین بیش از ۳۶ هزار واحد مسکونی خسارت جدی دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: با همت مردم و مسئولین با توجه به گذشت حدود ۲ سال از این حادثه اما روند توسعه و تسریع در بازسازی با همان سرعت روزهای اول است و روز به روز موقعیت بهتر می شود.

جمالی نیا گفت: از مجموع ۳۶ هزار واحد آسیب‌دیده نزدیک به ۱۷ هزار و ۴۰۱ واحد در شهر و روستاها تخریبی بودند که امروز نزدیک به ۵۲۰۱ واحد در شهرها تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از ۱۸ هزار و ۶۰۴ واحد تعمیری در شهر و روستا ۱۳ هزار واحد فقط در شهر تعمیر شده و این نشان دهنده پای کار بودن دولت، مسئولین و مردم است.

فرماندار سرپل ذهاب خاطر نشان کرد: با توجه به نگاه های مقام معظم رهبری در روزهای اول که فرمود باید از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنید امروز می‌بینید در این مناطق توسط مردم و مسئولین به این نگاه مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده شده است.

وی اظهار داشت: حجم کار و فعالیت ها در این شهرستان طی این مدت در حوزه باز سازی، دام و طیور، کشاورزی، زیرساخت‌ها، صنعت و جاده‌های مواصلاتی بسیار چشمگیر بوده است.

جمالی نیا بیان داشت: امروز برای ۵۹۹۵ طرح با حمایت استاندار و نماینده شهرستان از محل ماده ۱۹ زلزله بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای طرح هایی در حوزه کشاورزی، دام و طیور، آبخیزداری، صنعت ساختمان پرداخت شده است.

وی گفت: در حوزه اشتغال زایی روستایی نیز تا کنون مبلغ ۱۱ میلیارد تومان برای اشتغال ۱۷۸ نفر پرداخت شده است.

فرماندار سرپل ذهاب از رئیس کمیته امداد کشور درخواست کرد تا باتوجه به مظلومیت و لطماتی که به مردم این شهرستان وارد شده است در بحث اعتبارات نگاه ویژه‌ای به شهرستان داشته باشد.

این مسئول همچنین از اینکه سرپل ذهاب این روزها میزبان زائرین عتبات عالیات است ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: در حال حاضر تمام موکب ها در این مسیر آماده خدمت هستند و امروز نیز ۶ موکب دیگر در این راستا فعالیت خود را آغاز کردند.

جمالی نیا افزود: خدمات رسانی به زائرین را جزو وظایف قلبی و اعتقادی می دانیم و امیدواریم بتوانیم در این راستا خدمتگزاران خوبی برای زائرین باشیم.

کد خبر 4742821

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد سرپل ذهاب مقام معظم رهبری اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی زائران اربعین استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم

به گزارش جام جم/شورای بانک‌های شهرستان به ریاست احمد بنافی فرماندار دشتستان برگزار گردید. در این جلسه فرماندار دشتستان از بانک‌های شهرستان به جهت همکاری در جهت مقاوم سازی مسکن روستایی تشکر کرد. ایشان در ادامه گفت:سهم تسهیلات مسکن روستایی شهرستان ۲۲۳۵ فقره است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل شهرستان آمادگی دارند که به متقاضیان ساخت مسکن در روستاها تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت بلند مدت پرداخت کنند. در پایان جلسه فرماندار دشتستان از روسای بانک‌های شهرستان تقدیر کرد.  

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم