Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فریده اولادقباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در همایش انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی که امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: زمانی کشور ما موفق خواهد شد که بتوانیم از افراد و ظرفیت‌های کشور در همه عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در کنار آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی و مراکز در جامعه‌پذیری و تربیت فرزندانی که بتوانند ایرانی سرافراز را بسازند، ایفای نقش می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش دغدغه دولت‌ها نیست، تصریح کرد: به همین دلیل در قانون برنامه ششم توسعه مواد زیادی را اضافه کردیم در واقع رسالت ما قانون‌گذاری است و وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

اولادقباد درباره توسعه آموزش زبان خارجی به دانش‌آموزان گفت: انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی پیشنهاد‌هایی برای اصلاح قانون دارد تا معافیت‌های مدارس غیردولتی شامل این مراکز هم بشود که این موضوع به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارسال شده است و در حال بررسی هستیم.

پاسخ به سوالات دانش‌آموزی را اینجا بخوانید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه زبان انگلیسی در تعاملات بین‌المللی بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: این موضوع در اقتصاد، تجارت، جذب توریسم هم بسیار تاثیر دارد و معتقدم که آموزش و پرورش باید برای صدور مجوز آموزشگاه‌های زبان، اهتمام جدی را داشته باشد البته نظارت بر آن هم اهمیت بسزایی دارد.

اولادقباد با اشاره به اینکه نباید در کار مدرسه داری و خدمات آموزشی و پرورشی کارشکنی کرد، گفت: کشور ما فرهنگ و تمدن غنی دارد و باید آموزشگاه‌های زبان این فرهنگ و تمدن غنی را به خوبی انتقال دهند.

او ادامه داد: متاسفانه برای دانش‌آموزان ما اینگونه تصور شده است که زبان و یادگیری آن سخت است و برخی از آن‌ها حتی توانایی معرفی خود به زبان دیگری را ندارند که این موضوع خود نیازمند بازنگری در کتاب علی درسی و محتوای مواد آموزشی آموزشگاه هاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید دانش‌آموزان ما از یادگیری زبان بترسند در حالی که خانواده‌های ما هزینه آموزش زبان فرزندشان را همیشه کنار می‌گذارند و برای او سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اولاد قباد گفت: اگر می‌خواهیم به سمت و سوی اقتصاد منهای نفت برویم باید صنعت گردشگری را تقویت کنیم و این مهم نیازمند آموزش غیر از انگلیسی و در زمینه زبان‌های مختلف است.

اولاقباد خطاب به موسسان آموزشگاه‌های زبان گفت: باید آموزشگاه‌های ما آسیب‌شناسی کنند تا بچه‌ها از زبان نترسند، به الگوی برتر تدریس مجهز شوند و استاندارد‌های لازم را رعایت کنند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری