Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:03:06 GMT

واعظی وارد شلمچه شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۴۰۷۱

واعظی وارد شلمچه شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی لحظاتی پیش به منظور بررسی آخرین شرایط عبور و مرور زائران اربعین حسینی وارد مرز شلمچه شد.

وی صبح امروز از مرز مهران و ظهر امروز از مرز چذابه نیز بازدید کرده بود.

مرز شلمچه یکی از چهار مرز رسمی برای عبور و مرور زائران اربعین حسینی به منظور شرکت در این مراسم است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی مرز شلمچه آماده ترین مرز برای عبور و مرور زائران اربعین حسینی و شرکت در مراسم اربعین حسینی است، طرف عراقی به علت تعداد بالای زائران خروجی قادر به تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای تردد زائران نبوده و لحظاتی قبل عبور و مرور زائران به صورت موقت متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بزرگترین مشکلات طرف عراق نداشتن اتوبوس است که جوابگوی حجم بالای حضور زائران اربعین است و این در حالی است که رایزنی های فراوانی از سوی مسئولان خوزستان به مسئولان بصره انجام شده است که این مشکل برطرف شود.

کد خبر 4742763

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز شلمچه اربعین 98 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری شیراز بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی زائران اربعین استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان

 سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و وزیارت با بیان این مطلب در آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره در سال ۱۴۰۳ گفت: از زائران خانه خدا می‌خواهم که مردم ایران را از دعای خیر خود محروم نکنند و این سفر معنوی ارزشمند را غنیمت بشمارند.

وی همچنین از عمره‌گزاران ایرانی که پس از 9 سال انتظار عازم سرزمین وحی هستند، خواست که برای مردم مظلوم غزه که این روزها زیر آتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، دعا کنند که از این شرایط سخت جنگی رهایی پیدا کنند. سید عباس حسینی در ادمه با اشاره به این زائران باید به قوانین و اصول کشور میزبان احترام بگذارند، گفت: 18 نهاد و وزارتخانه سازمان حج و زیارت را در سازماندهی زائران و اعزام آن‌ها به سرزمین وحی کمک می‌کنند که باید از آن‌ها تشکر کرد. رئیس سازمان حج زیارت در بخش دیگری از سخنان خود از مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای که رخصت این سفر معنوی را پس از 9 سال صادر کردند، تشکر کرد و گفت: دولت سیزدهم و در رأس آن‌ها رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد نیز تسهیلات و امکانات لازم را برای اجرای مناسک حج عمره فراهم کردند که این اقدامات شایسته تقدیر و تشکر کرد. حسینی همچنین از سفیر عربستان سعودی در تهران به خاطر مساعدت‌هایی که برای ازسرگیری سفر حج عمره داشتند، تقدیر کرد. آمادگی حداکثری فرودگاه امام(ره) برای خدمت‌رسانی به زائران سعید چلندری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز ضمن سخنانی در آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره ۱۴۰۳ گفت: به شخصیت‌های حاضر در این مراسم از جمله نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان سعودی در ایران، مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع تقریب و معاونان و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خوشآمد عرض می‌کنم. وی با تأکید بر این که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از آمادگی حداکثری برای خدمت به زائران خانه خدا و عتبات عالیات برخوردار است، گفت: ترمینال «سلام» فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)که ویژه زائران خانه خدا و عتبات عالیات است، ۵۴ هزار متر مربع مساحت دارد و روزانه ۱۵ هواپیما و حداکثر ۱۴۰ هواپیما(در اوج ایام زیارت اربعین) از این فرودگاه پرواز می‌کنند. مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال سلام فرودگاه ظرفیت ۱۰ هزار پارک خودرو را دارد و ارائه خدمات در آن در سطح استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد. وی گفت: در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) همچنین در شبانه‌روز به جز سفر عتبات ۱۶۰ سفر انجام می‌شود و این فرودگاه این افتخار را داشت که در سال ۱۴۰۲ میزبان یک میلیون زائر عتبات عالیات و حجاج بیت الله الحرام باشد. سعید چلندری در پایان گفت: از زائرانی که پس از ۹ سال عمره عازم سرزمین وحی هستند التماس دعا دارم. یادآوری می‌شود، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره در سال ۱۴۰۳ پس از ۹ سال انتظار، صبح امروز، سوم اردیبهشت‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی؛ مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران؛ سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان حج و وزیارت، سعید چلندری؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در ترمینال «سلام» فرودگاه امام(ره) برگزار شد.  انتهای پیام منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد