Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور که در مشهد برگزار شد افزود: ظرفیت های فراوان گردشگری، فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی که سرآمد آنها وجود مرقد منور امام رضا (ع) است موجب شده فرصت سرمایه گذاری در این بخش در بالاترین حد خود قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: در کنار مرقد مطهر امام رضا (ع) وجود آرامگاه فردوسی و سایر شعرای نامدار در استان خراسان رضوی، ظرفیت های طبیعی و نیز درمانی این استان  جاذبه های فراوانی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است و همین امر موجب ورود سالانه ۴۰ میلیون مسافر و زائر به استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندارخراسان رضوی گفت: با توجه به شناسایی بیش از ۱۳۰ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان امید است قوانین مزاحم اداری از پیش پای سرمایه گذاران برداشته شود تا شاهد رشد و اوج گردشگری در این استان باشیم.

رزم حسینی تاکید کرد: همه ارکان حکومت امروز آماده حمایت از سرمایه گذاران در خراسان رضوی هستند و برای نخستین بار در تاریخ ایران، روسای دستگاه قضایی این استان نیز به عنوان تضمین سرمایه گذاری حاضر به امضای قراردادها شده اند و این امر از تضمین سود و امنیت بالای سرمایه سرمایه گذاران در خراسان رضوی حکایت دارد.

همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور امروز  ۱۸ مهر ماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی و مسئولان و متولیان حوزه گردشگری در مشهد برگزار شد.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مشهد خراسان رضوی سرمایه گذاری داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از آغاز ۵ دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یوسف بیدخوری امروز در مراسم افتتاحیه این دوره‌ها گفت: آموزش و نرم‌افزارهای آموزشی باید بیشتر مورد توجه تاسیسات گردشگری قرار گیرد، زیرا زیرساخت و تجهیزات به تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و با کیفیت را ارائه کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان حوزه گردشگری ادامه داد: اگر نیروها آموزش دیده باشند فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل است، اما اگر آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد.

بیدخوری با اشاره به سیاست‌گذاری صورت گرفته در زمینه آموزش گردشگری گفت: نگاه به موسسات آموزش گردشگری فقط ارائه مدرک نیست بلکه کاملا مهارتی است.

وی تصریح کرد: با کمک انجمن حرفه‌ای موسسات آموزش گردشگری تقسیم بندی خوبی انجام شده تا در حوزه عملکردی گردشگری استان، آموزش‌های تخصصی ارائه شود و افراد هر خدمتی که در حوزه گردشگری ارائه می‌کنند از مهارت کامل برخوردار باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به نیاز و ضرورت 5 دوره شامل دوره کیفیت خدمات، صرفه جویی مصرف انرژی، قوانین و مقررات بیمه و مالیات‌، بازآموزی راهنمایان، تسهیلگری کسب و کارهای کوچک گردشگری برنامه‌ریزی شده است.

بیدخوری تاکیدکرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان برگزار و به شرکت کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: تاسیسات گردشگری از برگزاری این دوره استقبال کرده و به طور یقین برگزاری این دوره‌ها در ارتقای کیفیت خدمات گردشگری استان نقش بسزایی خواهد داشت.

علی‌اکبر احمدزاده افزود: طی دو روز نخست دوره مدیریت، کیفیت خدمات در تاسیسات گردشگری و صرفه جویی انرژی روزهای 25 و 26 فروردین و سه دوره آموزشی دیگر شامل قوانین و مقررات بیمه و مالیات‌، بازآموزی راهنمایان، تسهیلگری کسب و کارهای کوچک گردشگری روزهای 27 و 28 فروردین برگزار می‌شود.

رئیس انجمن حرفه‌ای موسسات آموزشی استان خراسان رضوی نیز گفت: آموزش زیربنای صنعت گردشگری است و خراسان رضوی با داشتن بیش از دو هزار تاسیسات گردشگری به آموزش‌های گردشگری بیشترین نیاز را دارد.

سید جعفر زراعتی افزود: آموزش زمینه اشتغال را فراهم می‌کند و با توجه به مهارت محور بودن کار و فعالیت در حوزه گردشگری، افرادی که مهارت‌های گردشگری را آموزش می‌بینند شاغل می‌شوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری خارجی خواهیم داشت
  • تعیین تکلیف ۵۰ پروژه بر زمین مانده سال‌های گذشته
  • پیش‌بینی حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی طی امسال
  • شهرداری امسال چقدر سرمایه گذاری خارجی خواهد داشت؟
  • در سال ۱۴۰۳ حداقل صد هزار میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم داشت
  • ضرورت فعال‌ شدن اتحادیه‌ها در راستای مدیریت بازار
  • برگزاری دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد