Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@22:41:38 GMT

روایت نابغه کشتی جهان از قهرمانی با پاهای برهنه

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۴۹۹۹

روایت نابغه کشتی جهان از قهرمانی با پاهای برهنه

عبدالله موحد در حاشیه افتتاح این آکادمی کشتی مزین به نام خودش اظهار کرد: با اینکه خستگی یک سفر طولانی را داشتم ولی برای حضور در این برنامه با افتخار و رغبت آمدم و خیلی دوست داشتم بیشتر به ایران و کاشان می‌آمدم تا داشته‌های خود را در اختیار ورزشکاران نونهال این آکادمی کشتی بگذارم.

این نابغه کشتی جهان و ایران افزود: امیدوارم آنقدر زنده بمانم تا شاهد باشم که کشتی گیران کم‌سن‌وسالی که در این سالن کشتی تمرین می‌کنند یک روز قهرمان کشتی جهان و المپیک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورزش را با ژیمناستیک شروع کرده و با کشتی به پایان رساندم، گفت: در زمانی نونهالی که کشتی را شروع کردم امکانات و وسایل مناسبی برای کشتی نداشتیم و تمرینات خود را با پای برهنه روی زمین انجام می‌دادم.

موحد تأکید کرد: هر چقدر سالن ورزشی در کشور ساخته شود باز هم کم است زیرا کشور به ساخت سالن‌های بیشتر نیاز دارد تا در رسیدن به اهداف خود در وزرش موفق شود.

نابغه کشتی جهان با اشاره به جایگاه و اهمیت پهلوانی در ایران خاطرنشان کرد: هر کسی را نمی‌توان با این عنوان صدا زد زیرا در گذشته کسانی پهلوان بودند که از حقوق ضعیفان دفاع کرده و دست افتادگان را می‌گرفتند.

محمدرضا طالقانی نیز در مراسم افتتاح آکادمی کشتی عبدالله موحد لتحر کاشان گفت: موحد اولین نفر در ایران از حیث داشتن مدال در رقابت‌های بین المللی و یازدهمین نفر در کشتی جهان است که نام و تصویرش در دیوار فیلا نقش بسته است.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران افزود: موحد شش مدال جهانی و المپیک را بدون وقفه برای ایران به ارمغان آورد و اگر اختلافات داخلی نبود تعداد این مدال‌ها بیشتر می‌شد.

وی یادآور شد: حدود 40 سال پیش که در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر فعلی مسؤولیت داشتم نام سالن کشتی آنجا را به نام عبدالله موحد نام‌گذاری کردم که پس از رفتن من عکس موحد را برداشتند.

طالقانی موحد را اسطوره ورزشی این مملکت دانست و گفت: موحد ۴۰ سال است در آمریکا زندگی می‌کند و ما به آسانی گذاشتیم از کشور برود درحالی‌که همه دنیا می‌خواهند کسی مانند پهلوان موحد را داشته باشند.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران با ابزار خرسندی از ساخت این سالن ورزشی خاطرنشان کرد: عبدالله موحد به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کند پس از بازگشت به وطن به منطقه کوچک لتحر در کاشان حضور پیدا کند و بگوید من چقدر خوشحال هستم که به اینجا آمده‌ام و هرگاه فرصت کنم بازهم خواهم آمد.

به گزارش فارس، مراسم کلنگ زنی آکادمی کشتی پهلوان عبدالله موحد لتحر کاشان در مهر ماه سال ۹۴ با حضور این نابغه کشتی جهان به زمین زده شد و بعد از چهار سال با حضور ایشان در زمینی در مساحت ۵۸۰ مترمربع دارای دو تشک کشتی، خوابگاه و سالن بدنسازی با اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان استانداردترین سالن ورزشی این شهرستان افتتاح شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ رالی جذاب و نفس‌گیر بین دو نابغه تنیس روی میز جهان

در فینال مسابقات تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان ۲۰۲۴، دو تیم فرانسه و چین برای کسب عنوان قهرمانی با هم رقابت داشتند. فان ژندونگ ۲۷ ساله از چین و الکسیس لبرون ۲۰ ساله از فرانسه رقابت جذابی را داشتند که در نهایت این بازی حساس و تماشایی با نتیجه سه بر دو به نفع پینگ‌پنگ‌باز مطرح چین به پایان رسید. بازیکن چین کوله‌باری از مدال‌های جهان و المپیک را دارد و بازیکن فرانسه هم با وجود سن کم توانسته خود را جزو نوابغ این رشته مطرح کند.

دریافت 83 MB

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم ایران در مسابقات بین المللی کشتی جام عبدالله موحد
  • نایب قهرمانی آزادکار قمی در رقابت‌های جام عبدالله موحد
  • جام کشتی آزاد « عبدالله موحد» در بابلسر
  • معرفی نفرات برتر ۵ وزن نخست جام جهان پهلوان عبدالله موحد
  • آغاز سومین دوره مسابقات کشتی جام موحد در بابلسر از فردا
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی جام «عبدالله موحد» در بابلسر
  • آغاز سومین دوره مسابقات جام جهان پهلوان عبدالله موحد در بابلسر
  • آغاز رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان از فردا در بابلسر
  • ویدیو/ رالی جذاب و نفس‌گیر بین دو نابغه تنیس روی میز جهان
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام «عبدالله موحد»