Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاح جهانیان را به مشاهده عظمت راهیان کربلا و امام حسین (ع) دعوت کرد و گفت: توطئه هایی استکبار جهانی هیچ خللی در این مسیر ایجاد نمی کند بلکه عزم مردم را برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی راسخ تر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید پرویز فتاح» امروز (پنج شنبه 18 مهر) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و موکب بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل ازدحام جمعیت این مرز چند ساعتی است که بسته شده که امیدواریم با مدیریت مسئولان هر چه زودتر این مرز بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه موکب بنیاد مستضعفان جزء آخرین موکب های مرز شلمچه است اضافه کرد: ازدحام زیادی در این مرز وجود دارد و هوا نیز بسیار گرم است که با همکاری ستاد اربعین حسینی سه موکب در مرزهای خسروی (قصر شیرین)، مهران (نزدیکی ایلام به سمت مهران) و شلمچه برپا کردیم.

 

وی خدمت به یک میلیون زائر اربعین حسینی را هدف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: تا صبح امروز بیش از 200 هزار زائر از خدمات ما استفاده کردند و از امروز تا روز اربعین با اوج جمعیت مواحه هستیم.

 

وی افزود: برای توزیع آب آشامیدنی به زائران آمادگی کامل داریم چرا که در این هوای گرم مشکل اصلی مسئله آب است و چنانچه مواکب دیگر نیاز به آب معدنی داشته باشند بنیاد مستضعفان با هماهنگی ستاد اربعین حسینی آب مورد نیاز آنها را تامین کند.

 

فتاح اذعان داشت: برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی 10 میلیون بطری آب معدنی، 2 میلیون و 500 هزار بطری آب میوه و به همین میزان شیر پاکتی آماده کرده ایم که در محل انبارهای ما در آبادان، خرمشهر، مهران، ایلام، قصر شیرین و کرمانشاه قرار دارند و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

 

وی نحوه خروج از مرز و ازدحام جمعیت را از مسائل و مشکلات مردم خواند و عنوان کرد: امروز مردم از من خواستند تا این موضوع را به گوش مسئولان برسانم و با توجه به اینکه مشکل از سوی طرف عراقی است اما این مسئله باید از سوی مسئولان در نظر گرفته می شد تا مردم در این گرما به زحمت نیفتند و مواکب نیز گنجایش اسکان این تعداد زائر را ندارند.

 

وی ابراز کرد: ما در مرز شلمچه موکبمان را فقط برای عبور طراحی کردیم نه اسکان اما در موکب بنیاد مستضعفان در مرز مهران اقامت نیز امکان پذیر است و از لحاظ تدارکات به اندازه کافی غذا و آب برای زائران در نظر گرفته شده است اما ازدحام جمعیت در برخی مقاطع بسیار زیاد می شود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: طبق توافقاتی که با ستاد اربعین حسینی داشتیم به ما تکلیف شده که تمام خدمات بنیاد مستضعفان فقط در داخل کشور به زائران ارائه شود و ما نیز تابع تصمیمات گرفته شده هستیم؛ تمام امکانات ما در اختیار زائران ایرانی است که می خواهند از مرز عبور کنند و تا پنج روز پس از اربعین نیز این خدمات ادامه خواهد داشت.

 

وی به اعتراضات در عراق اشاره کرد و ادامه داد: کارهایی که دشمنان قبل از آغاز پیاده روی اربعین حسینی در عراق انجام دادند باعث شد تا عزم مردم قوی تر شود؛ این مردم در راه امام حسین (ع) به این مسائل نگاه و توجهی نمی کنند و حتما امسال آمار عبور زائران از مرزهای کشور نسبت سال های گذشته بسیار بیشتر خواهد بود.

 

وی بیان کرد: یکی از دلایل این استقبال همین شیطنتی است که دشمنان در عراق انجام دادند و می خواستند با این کار راه کربلا را ببندد اما مردم بیشتری به راهپیمایی عظیم حسینی آمدند؛ مرزهای ما بسیار امن است و فقط مسئله ازدحام جمعیت مسئولان طرف ایرانی و عراقی را با مشکل مواجه می کند که باید تدابیر لازم از قبل در نظر گرفته می شد ولی از لحاظ خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هیچ مشکلی در مواکب ما وجود ندارد.

 

فتاح جهانیان را به مشاهده عظمت راهیان کربلا و امام حسین (ع) دعوت کرد و یاد آور شد: این مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) است و مردم همه عاشقانه به این مسیر می آیند و تمام مشکلات را به جان می خرند.

 

وی گفت: زندگی بسیاری از مردم راحت است و نیازی به اینگونه سفرهای سخت ندارند اما همه پیر، جوان، زن و بچه همراه با خانواده آمده اند تا به جهانیان بگویند ملت ایران اربعینی و حسینی هستند و توطئه های استکبار جهانی هیچ خللی در این مسیر ایجاد نمی کند بلکه عزم مردم را برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی راسخ تر کرده است.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد کرمان اصفهان تسهیل در تردد زائران تردد زائران اربعین اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه تردد زائران حسینی اسکان زائران اربعین اسکان زائران زائران اربعین حسینی اربعین حسینی پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد

دبیر ستاد اربعین استان کردستان گفت: این استان امسال، برای سومین سال با افتخار میزبان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان برای سومین سال با افتخار میزبان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، خدمت در این راه برکات خود را خواهد داشت.

وی افزود: امسال با توجه به تجارب گذشته، باید خود را برای استقبال و میزبانی بهتر از زائران آماده و در بحث تهیه زیر ساخت و امکانات بیشتر تلاش کنیم، توقعات مردم و زائران بیشتر از سال‌های گذشته است.

دبیر ستاد اربعین استان کردستان به رویکرد این ستاد استان اشاره کرد و گفت: سال اول بیشترین اقدامات در بخش ستاد انجام شد اما از سال گذشته تمامی رویکردها به فعالیت کمیته‌ها بستگی داشته و تمام اقدامات انجام شده با هماهنگی و ملاحظات فرمانداری مریوان باید اجرا و پیگیری شود.

رضایی با ذکر اینکه برنامه‌ریزی به لحاظ ایجاد زیر ساخت، پشتیبانی و اقدامات حمل و نقل باید انجام شود، تصریح کرد: کارگروه و‌ کمیته‌های ستاد، جلسات خود را با دستگاه‌های مربوطه هر بیست روز یک بار انجام دهند، امسال از 16 مرداد زائران حرکت و با شروع اربعین از چهارم شهریور، یک هفته برگشت زائرین را خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: سال گذشته بیشتر مشکل در بحت حمل و‌ نقل بود که نتایج مذاکره با طرف عراقی در راستای کرایه، محل تردد، امنیت و محل استقرار زائران باید مشخص و از اول مرداد آمادگی لازم برای تردد زائران را داشته باشیم.

دبیر ستاد اربعین استان کردستان تأکید کرد: دستگاه‌ها باید آمادگی لازم برای استقبال بهتر و بیشتر از زائران اربعین را داشته باشند و نواقص و مشکلات زیرساختی سال‌های قبل برطرف شود و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

اعزام 255 کردستانی به حج عمره

کاوه شیرزادی، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان نیز در این جلسه از اعزام 255 زائر کردستانی به حج عمره خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب 3 کاروان 85 نفره از سقز، بانه و سنندج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی گفت: بعد از 9 سال وقفه، پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند که سهم کردستان 255 نفر است. اعزام زائران عمره در قالب سه کاروان از سوم اردیبهشت ماه از طریق فرودگاده امام خمینی(ره) تهران انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان مدت اقامت زائران حج عمره را 10 روز عنوان کرد و افزود: این افراد 10 روز؛ 5 روز در مکه و 5 روز در مدینه حضور خواهند داشت. زائران این سه کاروان بر اساس اولویت‌بندی و فیش واریزی اعزام خواهند شد.

وی با اذعان به اینکه در سال گذشته 10 کاروان قرار بود از استان به عمره اعزام شوند که به دلایلی لغو شد، اظهار کرد: اعزام سایر متقاضیان بعد از برگزاری حج تمتع که خردادماه امسال بوده، اعزام خواهند شد. البته کردستان جزو استان‌هایی بوده که در بین استان‌های همجوار، بیشترین کاروان به آن اختصاص یافته و کرمانشاه و آذربایجان غربی هر کدام یک کاروان اعزام خواهند کرد.

شیرزادی درباره تعداد زائران حج تمتع توضیح داد: نیمه اول خردادماه یکهزار و 45 نفر زائر و 32 نفر عوامل از کردستان در قالب 10 کاروان ( سه کاروان از سنندج، دو کاروان مریوان، دو کاروان سقز، دو کاروان بانه و یک کاروان از قروه و بیجار ویژه اهل تشیع ) به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان بیان کرد: امسال برای نخستین بار پذیرایی و خدمت‌رسانی به 2545 نفر زائر از استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان به عوامل استان سپرده شده است.

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • انتصابات جدید در ستاد راهیان نور
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود