Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیری فرماندار فارس در نشست با احزاب سیاسی شهرستان شیراز اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها، ایجاد زمینه‌ای برای تبیین دیدگاه‌های سیاسی فعالان سیاسی و رسیدن به ایجاد و تقویت نشاط سیاسی در جامعه است و معتقدیم تحکیم پایه‌های نظام مردم سالاری دینی با حضور جریان‌های مختلف امکانپذیر است و یکی از بازیگران و حتی کارگردانان عرصه سیاسی جامعه، تشکل‌ها و احزاب سیاسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: انتظار می‌رود نتایج این نشست‌ها در جامعه جاری و موجب رونق سیاسی شود.
امیری افزود: نهاد‌های حاکمیتی یا دولتی به تنهایی نمی‌توانند شور و نشاط سیاسی در جامعه ایجاد کنند و ما فقط می‌توانیم بستر ساز باشیم و آنچه که اتفاق می‌افتد کنشگران سیاسی در عرصه جامعه این نقش را ایفا کرده و از این به بعد هم اینگونه خواهد بود و به ایجاد شور و نشاط سیاسی کمک می‌کنند.
فرماندار شیراز اضافه کرد: مهم‌ترین ابزار اعمال حاکمیت مردم در نظام مردم سالاری عرصه انتخابات است.
او با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، گفت: انتخابات بهار احزاب و جایی است که احزاب، بیش از پیش حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند و جریانات کشور را جهت دهی و خواسته‌های عمومی مردم را مطالبه گری می‌کنند.
امیری تصریح کرد: در همین راستا انتظار داریم ضمن اینکه شور و نشاط سیاسی در همه اوقات باید وجود داشته باشد در آستانه انتخابات انتظار است این نقش از سوی کنشگران سیاسی و بویژه احزاب و تشکل‌های شناسنامه دار در قالب گفتگوی سیاسی ادامه پیدا کند.
فرماندار شیراز با اشاره به شرایط فعلی کشور، افزود: از یک سو با یک جنگ اقتصادی تمام عیاری که کشور را تهدید می‌کند و از سویی تهدید‌های نظامی هم در شکل نوین از سوی دولت‌های استکباری است از طرف دیگر مباحث داخلی داریم.
او گفت: باید مراقبت کنیم با تاکید بر اشتراکاتی که وجود دارد هم برای عرصه داخلی و هم برای سیاست خارجی و مقابله با تهدید‌ها و توطئه‌های دشمن و راهبرد خوبی که نظام اتخاذ کرده و البته با حمایت و همراهی مردم، راهبرد مقاومت فعال در درون و دیپلماسی فعال در خارج از کشور، استراتژی فشار حداکثری استکبار را به شکست بکشانیم.
او افزود: امید است، اشتراک‌هایی که در همه احزاب سیاسی بر سر منافع و مصالح ملی است ادامه پیدا کند اگر چه لازم است که نقد و پرسشگری از دولت و مسئولان در قالب همین گفتگو‌ها برای اعمال حکمرانی خوب ادامه پیدا کند.
او تصریح کرد: بر اصول و مبانی اسلامی که در کشور حاکمیت دارد همه اشتراک نظر دارند و اگر افتراقی وجود دارد بر سر نحوه اداره کردن است که این مساله برای اداره بهتر و بهینه کشور است.
امیری ادامه داد: در قالب این گفتگو‌ها با تاکید بر منافع و مصالح ملی شاهد پویایی هر چه بیشتر جامعه باشیم.
فرماندار شیراز افزود: انتخابات کلان شهر شیراز به عنوان یکی از کلان شهر‌های کشور و مهم‌ترین شهرستان استان که جمعیتی بالغ بر ۴۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است، مهم و مورد توجه است.
او تصریح کرد: بنابراین از ابتدای سال درخصوص انتخابات، مطالعات آن، بررسی ضعف‌ها و قوت انتخابات در گذشته را در حوزه معاونت سیاسی فرمانداری انجام داده ایم.
فرماندار شیراز، درخصوص بخش‌های مختلف اعم از پیش بینی شعب بیان کرد: با توجه به نیازی که احساس می‌شود اعم از رشد جمعیت و کسانی که مشمول شرکت در انتخابات می‌شوند پیش بینی می‌شود شعب به حدود ۷۵۰ شعبه افزایش یابد که البته همه این پیش بینی‌ها مواردی است که در فرمانداری انجام می‌شود.
امیری ادامه داد: همه این پیش بینی‌ها باید در هیئت اجرایی طرح و در آنجا پیگیری شود، اما مقدمات به پایان رسیده و آمادگی خوبی وجود دارد هم در پیش بینی تعداد شعب، بازبینی میدانی شعبی که قبلا وجود داشته و شعبی که اکنون پیش بینی کرده ایم از جهت تجهیزات و ارتباطات و حتی نیرو‌های انسانی را به نحوی پیش بینی کرده ایم.
او تصریح کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان خواهد بود و بنابراین تعداد شعبی را که ذکر می‌کنیم در مجموعه شهرستان است که تاکنون به عنوان شیراز شناخته می‌شد و در آینده به عنوان حوزه انتخابیه شیراز و زرقان خواهد بود.
فرماندار شیراز گفت: هیئت بازرسی از سوی وزارت کشور ابلاغ و در سطح استان تشکیل شد و دستور تشکیل آن هم در سطح شهرستان دریافت کرده ایم و در سطح شهرستان هم هیئت بازرسی وزارت کشور به ریاست معاون عمرانی فرماندار با عضویت معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز تشکیل شده است.
او ادامه داد: هیئت نظارت اقدامات خود را شروع کرده و رییس کل دادگستری نیز اعلام کرد دستور تشکیل شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی ابلاغ شده است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است

سخنگوی امناء می‌گوید: ممکن است برخی جریانات بگویند: ما از آقای رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده ایم و باید در کابینه و دولت ایشان سهم داشته باشیم و با این ادعا مانع شایسته سالاری در دولت شوند زیر بار اینگونه تحمیل‌ها رفتن را در شأن دولت اسلامی نمی‌دانم.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود زریبافان، چهره سیاسی اصولگرا و از دولتمردان دولت احمدی نژاد، درباره انتظارات برای تغییر و اصلاح کابینه رئیسی گفت، «در ابتدای سال سوم دوره اول هر رئیس جمهور، بهترین زمان برای این اتفاق مهم و ضروری است.»

سخنگوی امناء تلویحا به فشار‌های سیاسی و حتی فامیلی به رئیسی برای عزل و نصب‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید؛ «ممکن است برخی افراد و جریانات سیاسی، جناحی و حزبی و حتی فامیلی بخواهند خود و نیرو‌های خود را به رئیس جمهور تحمیل و در ایجاد تحول و تغییر در مجموعه دولت، خواسته یا ناخواسته، مانع ایجاد کنند، که البته زیر بار اینگونه تحمیل‌ها رفتن درشأن دولت اسلامی نیست.»

در ادامه گفتگوی مسعود زریبافان، سخنگوی امناء را می‌خوانید:

رهبر انقلاب سال جدید را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، این نامگذاری‌های پی در پی اقتصادی، چقدر دولت را به بازسازی کابینه و تیم اقتصادی برای پیشبرد اهداف اقتصادی مدنظر رهبری ملزم می‌کند؟

رهبر انقلاب هر سال براساس شرایط کشور، نامی را برای سال انتخاب می‌کنند و عملاً این اقدام نوعی سیاست گذاری راهبردی است که انجام می‌شود تا محور و اولویت فعالیت‌ها در آن سال باشد.

در حقیقت طبق قانون اساسی سیاست‌گذاری برعهده رهبری است و این سیاستگذاری براساس قانون اساسی و شرع صورت می‌گیرد و برمبنای این سیاستگذاری است که قانون برنامه و قوانین موضوعی دیگر وضع می‌شوند، لذا هر کسی که مسئول است، برای تحقق سیاست‌ها و راهبردها، از جمله شعار سال که حلّال و راهگشا برای رفع مشکلات و ایجاد زمینه برای پیشرفت کشوراست، باید با تلاش، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و سازمان تحت نظر خود را با آن هماهنگ کرده و طبق شعار سال کار خود را به پیش ببرد، به این معنی که، نام و شعار سال چراغ راه مسئولین در آن سال و حتی سال‌های بعد است و قطعاً به عنوان یک راهبرد شرعی و قانونی به لحاظ اینکه توسط رهبری و به استناد اختیاراتی که قانون اساسی به رهبری داده، تعیین وابلاغ شده، باید مورد توجه و اهتمام همه مسئولین در رده‌ها و سطوح مختلف قرار بگیرد.

از این‌رو قطعاً دولت رئیسی که مدعی و انصافاً خود را ملتزم به اجرای فرامین رهبری می‌داند، باید بیش از دولت‌های دیگر به این نامگذاری‌ها توجه کند و خودش و برنامه‌هایش را منطبق و هماهنگ با آن به پیش ببرد و اگردر این زمینه مشکلی و یا کم کاری وجود دارد آن را رفع و برای تحقق حداکثری آن شعار تلاش کند.

دولت به جای تغییر قانون، افراد را عوض کند

به نظر می‌رسد یکی از راهکار‌های مورد نیاز شرایط فعلی، تغییر و تحول در کابینه است. به نظر شما رئیسی در راستای عمل به شعار سال نیاز به بازسازی و یا اصلاح کابینه دارد؟

وقتی سیاست، راهبرد و یا قانونی تصویب و ابلاغ می‌شود، مسئول و مجری، که با آن هماهنگ نیست، ابتدا توجیه کند و اگر این اتفاق نیفتاد باید توسط مسئول ارشد تغییر داده شود. به این معنی که دولت نباید به دنبال تغییر سیاست و قانون برود بلکه باید به دنبال تغییر فردی برود که با آن سیاست، راهبرد و قانون هماهنگی ندارد و این یعنی برنامه محوری نه شخص محوری.

برخی مجریان اعتقاد به برخی قوانین ندارند، برخی اعتقاد دارند ولی توانایی اجرای آن را ندارند و برخی همراهی نمی‌کنند، در این شرایط، دولتی که دلسوز مردم و نظام است و در خط ولایت و رهبری قرار دارد، باید این افراد را تغییر دهد.

بهترین زمان برای اصلاح کابینه

فکر می‌کنید در بخش‌های دیگر از جمله سیاست داخلی و خارجی، نیازمند بازسازی کابینه هستیم؟ و از طرفی بازسازی در سال آخر دولت چقدر تاثیرگذار است؟

معمولاً دولت‌ها در چهار سال دور اول، برای اینکه موفق شوند و به شعار‌ها و اهدافی که زمان انتخابات داده‌اند، دست پیدا کنند، باید عملکرد مثبت و قابل توجهی داشته و ارائه بدهند. ممکن است ابتدای کار دولتی سرکار آمده، برخی افراد حاضر در این دولت باهم کار نکرده و ازتوان یکدیگر اطلاع دقیق و کاملی نداشته باشند، بعد از مدتی که باهم کار کردند متوجه نقاط ضعف و قوت و توان هماهنگی یک دیگر می‌شوند و در این وضعیت است که ضرورت استمرار و یا تغییر در دولت، خود را نشان می‌دهد و قطعا ضرورت و تکلیف شرعی و قانونی ایجاب می‌کند که فراتر از دوستی‌ها، خویشاوندی‌ها و جناح بندی‌ها، هم دانشکده‌ای‌ها و مصلحت اندیشی‌ها، با تدبیر و برای به کارگیری بهترین افراد متعهد، متخصص، کارآمد، باانگیزه، انقلابی و ولایی و هماهنگ اقدام شود.

در ابتدای سال سوم دوره اول هر رئیس جمهور، بهترین زمان برای این اتفاق مهم و ضروری است. در حال حاضر نیز که یک سوم عمر دولت سیزدهم باقی مانده، وقت خوبی است که رئیس جمهور ارزیابی کند مجموعه دولت با اهدافی که او درانتخابات ریاست جمهوری تعریف کرده و قول‌هایی که به مردم داده، چه میزان همخوانی داشته و به نتیجه رسیده است. اگر فردی و یا بخشی از مجموعه دولت نمره قابل قبولی کسب نکرده، در خصوص آن تصمیم گیری شود.

برخی جریان‌های سیاسی می‌خواهند افراد خود را به دولت تحمیل کنند

البته ممکن است برخی افراد و جریانات سیاسی، جناحی و حزبی و حتی فامیلی بخواهند خود و نیرو‌های خود را به رئیس جمهور تحمیل و در ایجاد تحول و تغییر در مجموعه دولت، خواسته یا ناخواسته، مانع ایجاد کنند، که البته زیر بار اینگونه تحمیل‌ها رفتن درشأن دولت اسلامی نیست.

به عبارت دیگر ممکن است برخی جریانات بگویند: ما از آقای رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده ایم و باید در کابینه و دولت ایشان سهم داشته باشیم و با این ادعا مانع شایسته سالاری در دولت شوند زیر بار اینگونه تحمیل‌ها رفتن را در شأن دولت اسلامی نمی‌دانم.

مجلس نمی‌گذارد دولت وزیر تغییر دهد

در گذشته مشاهده کردیم که دولت و یک وزیر می‌خواهد مسئول یک سازمان را تغییر بدهد، اما فلان جریان سیاسی در مجلس و بیرون مجلس فشار آورد و مانع آن شد. نتیجه اینکه آن سازمان که وظیفه مهمی در خدمت به مردم برعهده دارد، ماه‌هاست که از کارآیی افتاده است.

این رفتار نه برای دولت و نه برای آن جریان سیاسی خوب نیست و قطعا هر وقفه‌ای که بخاطر این مداخلات غیر موجه و غیر قانونی در خدمت رسانی به اقشار خاصی رخ بدهد، تبعات شرعی و قانونی آن متوجه مسئولین مربوطه و آن جریان سیاسی است.

رئیسی گفته بود وامدار هیچ فرد و جریانی نیست

معتقد هستم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کسی و جریانی نمی‌تواند مدعی شود که به صرف حمایت او، رئیسی حمایت شده است. بلکه مردم ولایی و انقلابی با تشخیص خودشان پشت سر رئیسی قرار گرفته و به او رای اعتقادی دادند و به این لحاظ رئیسی وامدار هیچ فرد و جریانی نیست و فقط و فقط وامدار مردم و رهبری است؛ لذا انتظار این است که رئیسی که پیش‌تر هم گفته بود: "ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و بر سر مصالح انقلاب، نظام و مردم با کسی تعارف نداریم" به توقع اشخاص و جریانات سیاسی مدعی در به کارگیری افراد و در تغییر و تثبت افراد در مسئولیت ها، اعتنا نکند. بلکه بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و مطالبات مردم و بر اساس شایسته سالاری عمل کند واگر این اتفاق صورت بگیرد، قطعاً رئیس جمهور و دولت او می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

نظر شورای ائتلاف روی فردی به جز رئیسی بود اما...

شورای ائتلاف و شورای وحدت از جمله مدعیان حمایت از رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بودند…

البته همه جریان‌ها مدعی حمایت از رئیسی هستند، اما به نظر من آن‌ها در رای‌آوری او سهمی نداشتند. در زمان انتخابات وقتی گرایش مردم ولایی و انقلابی به آقای رئیسی در انتخابات ۱۳۹۶ به گونه‌ای رخ نشان داد و در ۱۴۰۰ بیشتر شد و رای آوری آقای رئیسی حسب نظرسنجی‌های مختلف قطعی به نظر می‌رسید، جریانات مختلف هم به نوعی از رئیسی حمایت و حتی برخی برای عقب نیفتادن از قافله مردم، خود را مجبور به حمایت از او مشاهده کردند.

اتفاقا شورای ائتلاف ابتدا هم در انتخابات ۱۳۹۶ و هم در انتخابات ۱۴۰۰ نظرش روی فرد دیگری بود. اما وقتی گرایش مردم به رئیسی را به مراتب خیلی بیشتر از فرد مورد نظر خودشان دیدند، دیرتر از دیگران، اما برای جبران این دیرکرد، پر سر و صدا، از آقای رئیسی حمایت کرد؛ لذا شورای ائتلاف نمی‌تواند هیچ ادعایی در این زمینه داشته باشد.

کما اینکه بقیه هم نمی‌توانند ادعایی داشته باشند چرا که اگر این جریان‌ها هم نبودند مردم به رئیسی رأی می‌دادند، بعد از این هم اگر رئیسی و دولت او عملکرد خوبی داشته باشند، مردم در دور بعد نیز به او رأی خواهند داد. تجربه ادوار گذشته نشان داده که مردم در انتخابات ریاست جمهوری، توجهی به نظر جریانات و احزاب سیاسی ندارند. به عبارت دیگر در انتخابات ریاست جمهوری مردم به خود فرد کار دارند نه اینکه چه حزب و جریانی از او حمایت می‌کند.

رئیسی باید حسب بررسی و ارزیابی دقیق عملکرد اعضاء دولت و مسئولین سازمان‌های مهم و فارغ از فشار افراد و جریانات مختلف سیاسی در حفظ افراد کارآمد، متخصص، متعهد، انقلابی و ولایی وهماهنگ با رویکرد‌های مجوعه دولت و تغییر افراد فاقد کارآمد، غیر متخصص، فاقد تجربه لازم و ناهماهنگ با رویکرد‌های مجموعه دولت، به تکلیف شرعی و قانونی خود در قبال نظام، مردم و کشور عمل کند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • نظام، تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور
  • نظام،تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است