Web Analytics Made Easy - Statcounter

عکس روز/ تماشای بازی ایران و کامبوج با بچه دو ماهه!.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ورود زنان به ورزشگاه ورود زنان به ورزشگاه آزادی بازی ایران و کامبوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوائد تماشای تلویزیون | چشم‌های‌تان به شما دروغ نمی‌گویند

همشهری آنلاین -یکتا فراهانی: چشم‌ها می‌توانند چیزهای زیادی در مورد سلامت مغز ما آشکار کنند. ضمن آنکه مشکلات مربوط به آنها هم می‌تواند یکی از اولین نشانه‌های زوال قدرت شناخت ما باشد. آخرین مطالعات ۱۳ آوریل April ۲۰۲۴ در این زمینه نشان می‌دهد از دست دادن حساسیت بینایی می‌تواند احتمال ابتلا به زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش بینی کند.


ارتباط تست بینایی با امکان ابتلا به زوال عقل

در شروع مطالعه، از شرکت کنندگان خواسته شد یک تست حساسیت بینایی انجام دهند. برای انجام این آزمایش آنها به محض اینکه دیدند مثلثی در میدانی از نقاط متحرک شکل می‌گیرد، باید دکمه‌ای را فشار می‌دادند. افرادی که به زوال عقل مبتلا می‌شوند در مقایسه با افرادی که چنین مشکلی نخواهند داشت بسیار کندتر این مثلث را روی صفحه نمایش می‌بینند.
مشکلات بینایی ممکن است نشانه اولیه زوال شناختی باشد زیرا پلاک‌های آمیلوئید سمی مرتبط با بیماری آلزایمر ممکن است ابتدا نواحی مغز مرتبط با بینایی را تحت تأثیر قرار دهند و با پیشرفت بیماری، قسمت‌هایی از مغز که با حافظه مرتبط است آسیب ببینند. بنابراین تست‌های بینایی ممکن است قبل از آزمایش‌های حافظه، نقص‌هایی را پیدا کنند.

بیشتر بدانیم:

۷ مرحله بروز علائم آلزایمر برای تشخیص زودهنگام آن را بشناسید

یک روش ساده برای بهبود تمرکز و حافظه

علائم ابتدایی ابتلا به زوال عقل و آلزایمر | چگونه از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنیم؟ پردازش بصری در بیماری آلزایمر

چندین جنبه دیگر از پردازش بصری وجود دارد که در بیماری آلزایمر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. مانند توانایی دیدن خطوط کلی اشیا (حساسیت کنتراست) و تشخیص بین رنگ‌های خاص (توانایی دیدن طیف آبی-سبز در اوایل زوال عقل تحت تأثیر قرار می‌گیرد). همه این‌ها می‌توانند زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهند؛ بدون اینکه از آنها خبر داشته باشند.

یکی دیگر از نشانه‌های اولیه آلزایمر، نقص در «کنترل بازدارنده» حرکات چشم است؛ جایی که به نظر می‌رسد محرک‌های حواس پرتی با سهولت بیشتری توجه را به خود جلب می‌کنند. به نظر می‌رسد افراد مبتلا به آلزایمر در نادیده گرفتن محرک‌های حواس پرت کننده مشکل دارند که ممکن است به عنوان مشکلات کنترل حرکت چشم ظاهر شود.

محرک‌های حواس‌پرتی و تشخیص چهره‌ها

اگر زوال عقل اجتناب از محرک‌های حواس‌پرتی را سخت‌تر کند، این مشکلات می‌توانند خطر تصادفات رانندگی را افزایش دهند؛ چیزی که در حال حاضر در دانشگاه لافبورو در حال بررسی آن هستیم.

ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد افراد مبتلا به زوال عقل تمایل دارند چهره افراد جدید را به طور ناکارآمد پردازش کنند. به عبارت دیگر، آن‌ها از الگوی معمول اسکن چهره فردی که با او صحبت می‌کنند پیروی نمی‌کنند.

ضرورت تشخیص حرکات چشم

پزشکانی که با افراد مبتلا به زوال عقل کار می‌کنند، هنگام ملاقات با آنها متوجه می‌شوند که فرد، مبتلا به زوال عقل است. این افراد ممکن است گاهی اوقات گمشده به نظر برسند. چون آنها عمداً چشمان خود را برای اسکن محیط از جمله چهره افرادی که به تازگی ملاقات کرده‌اند حرکت نمی‌دهند.

در نتیجه در آینده کمتر قادر خواهند بود افراد را بشناسند. زیرا ویژگی‌های آنها رادر ذهن خود چاپ یا اسکن نکرده‌اند.

ارتباط تماشای تلویزیون و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر

با توجه به آنکه حساسیت بصری با عملکرد حافظه مرتبط است باید دید آیا وادار کردن افراد به انجام حرکات چشمی بیشتر به بهبود حافظه آنها کمک می‌کند یا خیر.

مطالعات نشان می‌دهند حرکت چشم می‌تواند حافظه را بهبود بخشد. بنابراین شاید بتوان گفت افرادی که بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند و بیشتر مطالعه می‌کنند حافظه بهتری دارند و خطر زوال عقل کمتری خواهند داشت.

هنگام تماشای تلویزیون یا خواندن، چشمان ما روی صفحه و صفحه تلویزیون به جلو و عقب می‌چرخند. همچنین داشتن تحصیلات خوب نیز ظرفیت ذخیره مغز را بیشتر فراهم می‌آورد.

عوامل مؤثر در ابتلا به آلزایمر

تحقیقات بر ۸۶۲۳ فرد سالم در نورفولک انگلستان نیز نشان داد ۵۳۷ شرکت‌کننده به زوال عقل مبتلا شده بودند، به این ترتیب می‌شد دید چه عواملی ممکن است قبل از این تشخیص تأثیر گذار باشند.

با وجود این یافته‌های هیجان‌انگیز، درمان مشکلات حافظه با استفاده از حرکات عمدی چشم در افراد مسن هنوز به اندازه کافی انجام نشده است. همچنین، استفاده از نقص در حرکات چشم به عنوان یک تشخیص، با وجود امکاناتی که در فناوری حرکت چشم وجود دارد، چندان ساده به نظر نمی‌رسد.

یکی از مشکلات دسترسی به فناوری‌های ردیابی چشم است که علاوه بر هزینه زیاد، تجزیه و تحلیل آن نیز نیاز به آموزش تخصصی دارد. به این ترتیب تا زمانی که ردیاب‌های چشمی ارزان‌تر و با کاربرد آسان‌تر در دسترس نباشند، استفاده از حرکات چشم به‌عنوان ابزار تشخیصی برای آلزایمر در مراحل اولیه در خارج از آزمایشگاه امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع:
https://www.sciencealert.com/your-vision-can-predict-dementia-۱۲-years-before-diagnosis-study-
finds

https://theconversation.com/how-your-vision-can-predict-dementia-۱۲-years-before-it-is-diagnosed-

کد خبر 845257 برچسب‌ها چشم بیماری - آلزایمر مغز تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم
  • آژانس دوستی و تماشای یک تیتراژ واقعی
  • ژابی آلونسو: مشتاق تماشای رئال-بایرن هستم
  • «آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!
  • فوائد تماشای تلویزیون | چشم‌های‌تان به شما دروغ نمی‌گویند
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه (فیلم)
  • پپ گواردیولا هنگام تماشای پنالتی شاگردانش مقابل رئال مادرید / ویدیو فان
  • اوسمار ویرا در حال تماشای دربی اصفهان / فیلم
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی