Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری،مدیر کل راه و شهرسازی قم اظهار کرد: تأمین مسکن خانوار یکی از اولویت‌های امروز جامعه است، اما به دلیل افزایش قیمت چشمگیر واحد‌های مسکونی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خرید مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه بسیار سخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:اجرای طرح‌هایی هوشمندانه‌ای همچون مسکن مهر و اقدام ملی منجر به صاحب خانه شدن دهک‌های ضعیف جامعه خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی قم در ادامه با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ در استان ۴۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد، گفت: مطابق سرشماری انجام شده در سال ۹۵، ۵۰درصد مالک، ۳۹درصد مستاجر و ۱۰درصد باقی مانده سایر هستند.

صبوری اضافه کرد: استان قم در حوزه مالکیت، رتبه ۳۰ و در حوزه استیجاری، رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم عنوان داشت: با توجه به ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خالی در استان قم، اما همچنان در رتبه‌های بالای اجاره نشینی با ۱۴۷ هزار خانوار قرار داریم.

او به اهمیت جایگاه شهر قم اشاره کرد و گفت: شهر قم به دلیل مهاجر پذیری، نزدیکی به پایتخت، وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و سایر ظرفیت‌های مذهبی و دینی از شهر‌های جمعیت پذیر، پرجمعیت و پر تراکم محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به مهمترین دلیل گرانی اخیر مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: مسکن یک کالای مصرفی است و رویکرد کالای لوکس و سرمایه گذاری به آن سبب رکود و تورم در این بخش می‌شود. در ابتدای سال جاری نیز عمده سرمایه‌ها به سمت مسکن سرازیر شد و با افزایش قیمت روبرو شدیم.

انتهای پیام/ش

وضعیت اجاره نشینی در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در آئینی که به‌صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد واحدهای مسکونی تکمیل شده ویژه مددجویان کمیته‌امداد در سراسر کشور مورد افتتاح قرار گرفت.

در استان اصفهان این مراسم در روستای اندلان واقع در شهر زیار با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، کریم زارع مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آئین واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) در سطح کشور بودیم.

وی افزود: در استان اصفهان نیز تعداد ۸۳۹ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته‌امداد همزمان با سراسر کشور و با برقراری ارتباط ویدئویی، به دستور رئیس‌جمهور افتتاح و واگذار شد.

قاری‌قرآن با اشاره به هماهنگی‌ها و همکاری‌های انجام شده فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در راه و شهرسازی انجام‌می‌شود در کنار تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمد تا برای افرادی که در این راستا متقاضی هستند و از طرفی تحت پوشش کمیته‌امداد می‌باشند به‌صورت اولویت‌دار زمین تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار مخاطب مورد نظر کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) در سراسر گستره استان (در بخش شهری و روستایی) است که بخشی از آن در این مراسم مورد افتتاح قرار گرفت.

کد خبر 6079475

دیگر خبرها

  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • واگذاری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • مراسم واگذاری ۸۰۹ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌غربی
  •  آئین واگذاری ۸۰۹ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌غربی 
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • ۱۶۰۲ واحد مسکونی ‌به‌ مددجویان کمیته امداد خوزستان واگذار شد