Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "اوزنابروکر سایتونگ"، مسئله مرزهای ایرلند همچنان موضوعی حل نشده برای دستیابی به توافق برگزیت است. اگر دولت ایرلند به توافقی در این باره با انگلیس دست یابد طرف اروپایی نیز کوتاه خواهد آمد. اما در حال حاضر چنین سناریویی امکان پذیر به نظر نمی رسد.

در جریان مناقشات درباره برگزیت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز (پنج شنبه) به دوبلین سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با "لئو وارد کار"، نخست وزیر ایرلند به این مسئله خواهد پرداخت که چگونه مرزهای بین ایرلند شمالی و ایرلند به عنوان عضو اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند باز باقی بماند.

زمان در حال گذر است و در 31 اکتبر ( 9 آبان ماه) انگلیس باید از اتحادیه اروپا خارج شود. تا به حال این طور به نظر نمی رسد که توافقی در این باره در آخرین لحظات ممکن باشد.

جانسون به شدت مخالف طرح مربوط به مرزهای ایرلند در توافق برگزیت موسوم به  Backstop بوده و خواستار حذف آن است. این طرح پیش بینی می کند که انگلیس تا زمان دست یافتن راه حلی برای این مسئله باید در یک اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا باقی بماند. به این ترتیب ایرلند شمالی هم باید در بازار داخلی اروپا باقی بماند. بروکسل و دوبلین می خواهند از هر نوع کنترل های گمرکی در مرزهای ایرلند جلوگیری به عمل آورند تا روند صلح در این منطقه مجددا در معرض خطر قرار نگیرد. البته جانسون به شدت با این طرح مخالف است و یک سیاست تجاری مستقل انگلیس را به عنوان یکی از مهم ترین دلایل برای خروج انگلیس از این اتحادیه ارزیابی می کند.

جانسون اخیرا پیشنهادات جدیدی را برای حل این مسئله به بروکسل ارائه داد که البته با مخالفت روبرو شد.

با این همه طرفین این مناقشات همچنان برای دستیابی به توافقی در آخرین دقایق امیدوارند.

"میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت روز گذشته در سخنانی در پارلمان اروپا اظهار داشته است که حتی اگر دستیابی به توافق بسیار دشوار باشد اما دست یابی به آن همچنان ممکن است.

جانسون هم در پیامی توئیتری درباره دستیابی به توافقی با بروکسل ابراز خوش بینی کرده است. حداکثر در نشست آینده اتحادیه اروپا در 17 و 18 اکتبر باید راه حلی در این باره روی میز قرار گیرد.

طبق قوانین انگلیس جانسون باید تا 19 اکتبر توافقی را به پارلمان ارائه دهد و در غیر این صورت موظف است تمدید تاریخ برگزیت را درخواست کند.

جانسون روز سه شنبه پارلمان را مجددا به صورت موقتی به حال تعلیق درآورده است. موضع سخت جانسون در مذاکرات برگزیت همچنین خشم و عصبانیت اعضای کابینه وی را به دنبال داشته و بر اساس اطلاعات نشریات انگلیسی پنج تن از اعضای کابینه وی تهدید کرده اند که از سمت خود کناره گیری می کنند.

به این ترتیب در حالی که حدود 3 هفته زمان به مهلت قانونی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا باقی مانده است، بزرگترین بحران سیاسی این کشور پس از جنگ جهانی دوم هنوز حل نشده است و نگرانی ها درباره برگزیت بدون توافق به شدت رو به افزایش است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

دیگر خبرها

  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است