Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد احمدی جبلی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم بیان کرد: آب‌رسانی به روستا‌های این بخش از سال ۹۰ آغازشده است، در بخش کهک ۱۵ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۱۵ هزار نفر ساکن هستند و ظرفیت تامین آب این طرح، ۱۱۳ لیتر بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: تاکنون هشت روستا و شهر کهک با جمعیت تحت پوشش ۹ هزار نفر به‌صورت کامل به شبکه انتقال آب متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم عنوان کرد : طول خط انتقال این طرح ۹۳ کیلومتر بوده و ۱۶ باب ایستگاه پمپاژ برای آن در نظر گرفته‌شده و حجم مخازن آن ۱۲ هزار مترمکعب است.

او در ادامه گفت: درصورتی‌که ۴۳ میلیارد تومان به آب و فاضلاب روستایی استان تخصیص پیدا کند مشکل آب روستا‌های استان به‌غیراز روستا‌های بخش جعفرآباد و خلجستان برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم با اشاره به افزایش خطوط انتقال آب به روستا‌های استان گفت: فقط ۲۰ روستای استان به‌وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شود.

احمدی جبلی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی قم به ۱۵۶ روستا و ۳۵ هزار مشترک روستایی خدمات‌رسانی می‌کند.

او تاکید کرد: ۵۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ برای احداث فاضلاب روستا‌های اولویت‌دار استان هزینه شده است و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز ۵ میلیارد تومان اعتبار به استان قم اختصاص پیداکرده که ۹۶ درصد از آن جذب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم  بیان کرد: از محل بند «ه» تبصره ۴ نیز ۱۵ میلیارد تومان به استان قم اختصاص‌یافته که تاکنون بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان تخصیص پیداکرده است.

احمدی جبلی با اشاره به مهم‌ترین اهداف سال آینده این شرکت خاطرنشان کرد: آب‌رسانی به روستا‌های تیره، ویریج، خاوه و فردو مهم‌ترین اهداف این سازمان خواهد بود.

او ادامه داد: برای آب‌رسانی در ۱۸ روستای بخش قمرود باید ۱۳ کیلومتر خط انتقال احداث شود که برای تکمیل این طرح اعتباری بالغ ۸ میلیارد تومان موردنیاز است.

قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ش

روند اجرای پروژه آب‌رسانی به بخش کهک قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق شهروندی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه حسین اصغری مدیر امور آب فاضلاب شهرستان میاندوآب با بیان اینکه بدهی‌های معوقه شهرک صنعتی از سال ۱۴۰۰ بلاتکلیف مانده است، اظهار داشت: حجم بدهی‌های شهرک صنعتی نشانگر ناهماهنگی بین اعضا و هیئت امنای این شهرک است و این امر امور آب و فاضلاب را در تامین نقدینگی جهت خدمات رسانی به مشترکین بخصوص شهرک صنعتی با مشکل مواجه می‌سازد.

وی گفت: واحدهای صنعتی که در شهرک صنعتی در حال فعالیت و تولید هستند، بایستی با پرداخت بدهی ها در تداوم خدمات رسانی به آن تلاش نمایند.

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • دولت سیزدهم منشا تحولات بزرگی در روستا‌ها بویژه در حوزه عمرانی شده است 
  • انتخاب روستای فهرج یزد به عنوان روستای هدف گردشگری
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • خسارت‌های سیل شب گذشته به روستایی بخش پادنا شهرستان سمیرم + فیلم
  • روستای اصفهک طبس روستایی با قدمت 400 سال در دل کویر