Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA)، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: برگزاری جلسه اخیر شورای امنیت ایالات متحده به درخواست کشورهای اروپایی و آزمایش موشکی اخیر توسط ایالات متحده، تحرکات جدی به حساب می آیند.

براساس بیانیه وزارت خارجه کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل به صورت کاملا ناعادلانه مسائل دفاعی پیونگ یانگ را در جلسات خود مطرح می کند و این مسائل ما را ترغیب می کند تا در رفتارهای خود که در راستای ایجاد اعتماد با آمریکا برداشته بودیم، تجدید نظر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمان و پنج کشور اروپایی دیگر پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کردند. این شش کشور فعالیت‌های موشکی کره شمالی را نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت اعلام کردند.        

نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه ۱۶ مهر (هشتم اکتبر) به درخواست سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا برگزار شده بود. هدف از این نشست بررسی آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی اعلام شده بود.

این بیانیه پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده است و به امضای کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، بریتانیا، لهستان و استونی رسیده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست شورای امنیت درباره فلسطین در نیویورک حضور دارد امروز (پنجشنبه) ۳۰ فروردین در جمع خبرنگاران درباره پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و رد و بدل پیام با آمریکا گفت: به دلیل اینکه رژیم اسرائیل در یک اقدام تروریستی سفارت ایران در دمشق را هدف قرار داد و مستشاران رسمی نظامی ما در سوریه در این اقدام تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند و ما مدت‌ها نیز با درک شرایط منطقه خویشتنداری کرده بودیم و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام می‌کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: از زمانی که تصمیم گرفته شد که در چارچوب حقوق بین‌الملل و دفاع مشروع پاسخ لازم به این رژیم داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، آمریکا را مطلع کردیم و به آمریکایی‌ها به صراحت و روشنی گفتیم که تصمیم در ایران در شورای عالی امنیت ملی برای پاسخ دادن به این رژیم قطعی است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: پیام‌هایی هم قبل از عملیات بین ما تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام انجام شد در ساعت ۲:۳۰ بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری به آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کرده و سعی کردیم به صراحت و روشنی به آمریکا در این پیام‌ها بگوییم که اولا به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم، آنچه می‌تواند منجر به توسعه تنش شود، رفتار‌های رژیم صهیونیستی است. 

وی افزود: قبل از عملیات به آمریکا هم گفتیم پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه را هدف قرار نخواهیم داد، الا در پاسخی که به رژیم اسرائیل می‌دهیم آمریکا بخواهد اقدامی را در حمایت جنگی از این رژیم انجام دهد. تبادل پیام‌ها به ویژه از کانال سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه یک درک درستی از اقدام ایران به وجود بیاید و با هدف جلوگیری از گسترش تنش و بحران در منطقه بین ما و آمریکا انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در تشریح علت حضورش در نیویورگ گفت: امروز نشست شورای امنیت به منظور بررسی تحولات غرب آسیا و تمرکز بر موضوع فلسطین در سطح وزرای خارجه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده، افزود: سرریز این وضعیت در منطقه و در تحولات منطقه کاملا نمودار می‌شود.

وزیر خارجه ادامه داد: فرصتی است که دیدگاه‌های ایران را در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تبیین کرده و با استفاده از فرصت حضور در سازمان ملل در دیدار‌ها با دبیرکل سازمان ملل و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان‌های بین‌المللی به منظور برون رفت از این مشکل و توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و سایر مسائل مرتبط با موضوع فلسطین و امنیت منطقه رایزنی داشته باشیم.

این سومین باری است که امیرعبداللهیان بعد از جنگ غزه و در حدود شش ماه و نیم گذشته برای شرکت در نشست‌های شورای امنیت به نیویورک سفر می‌کند. سخنرانی در جلسه شورای امنیت، دیدار با دبیرکل سازمان ملل و سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در محل این سازمان، انجام ملاقات‌های دوجانبه با برخی همتایان و مصاحبه با رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های حضور رئیس دستگاه دیپلماسی در نیویورک است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • نشست شورای امنیت با موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود