Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@07:42:49 GMT

اشتغال برای جوانان جویای کار در خارج از مرزهای کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۵۹۸۶

اشتغال برای جوانان جویای کار در خارج از مرزهای کشور

راهکارهای اعزام نیروهای کار متخصص و تحصیلکرده جویای کار مازاد استان به خارج از کشور در تبریز بررسی شد.

به گزارش مشرق، مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اشتغال برای جوانان جویای کار در خارج از مرزهای کشوراجتماعی در نشستی با مدیران دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی خارجی سراسر کشور گفت:جویندگان کار در خارج از مرزها می توانند به کاریابی های مجاز در سایت وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آمار ایجاد اشتغال طی یکسال اخیر افتخارآمیز است


اکبرنیا افزود: با توجه به سیاست های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و برنامه ریزی های صورت گرفته در رابطه با اعزام نیروی کار تحصیل کرده و ماهر به خارج از کشور باید هم افزایی بیشتری در کاریابی ها صورت گیرد که راههای بهتر برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور فراهم شود .


وی گفت: در فضاهای مجازی کلاهبرداری های بسیاری در این خصوص صورت می گیرد که باید با کاریابی های غیر مجاز برخورد قانونی انجام گیرد.


اکبرنیا تاکید کرد: فعالیت در رابطه با کاریابی و بانک اطلاعاتی چه در داخل و یا خارج از کشور فقط با مجوز وزارت کار امکانپذیر است .


وی افزود : دفاتری را در خارج از کشور با همکاری وزارت خارجه و با مجوز رسمی وزارت کار در کشورهای مختلف از جمله کانادا، استرالیا، دانمارک، عمان ، ترکیه و اخیرا قطر به عنوان دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی راه اندازی کرده ایم که وظیفه اصلی آن حمایت از ایرانی های شاغل در خارج از کشور و ایجاد زمینه برای اعزام بیشتر نیروهای کار به خارج از کشور است .


مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان نیز هدف از این نشست را بررسی فرصت های مهم اشتغال در سایر کشورها دانست و گفت با توجه به جمعیت زیاد و معضل بیکاری در ایران تدابیری اندیشیده شد تا نیروی کار مازاد از طریق موسسات کاریابی بین المللی به خارج از کشور اعزام شوند و زمینه های اشتغال را در خارج از کشور نیز فراهم کنیم .


احد حسینی ، مزایای اعزام نیروی کار مازاد به خارج از کشور را ایجاد اشتغال و به کارگیری نیروهای جوان جویای کار در خارج از کشور ، ارزآوری و انتقال فناوری های روز برای پیشبرد اهداف اقتصادی به کشور دانست .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت کار استرالیا دانمارک کانادا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در سه شهرک صنعتی این جزیره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن بین‌المللی مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: این شمار نیروی کار در 230 شرکت فعال در شهرک‌های فجر، تولا و کاوه منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعتی و معدنی در قشم و حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران در این جزیره، گفت: این منطقه دارای یک سایت هاب انرژی، یک سایت صنایع شیلاتی و سه شهرک صنعتی بزرگ است که حمایت‌ها و امتیارات ویژه‌ای برای فعالان سرمایه‌گذاری در این مراکز وجود دارد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این واحد را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی جزیره قشم، موفق به مصوبه‌ای برای حذف مالیات بر ارزش افزوده چند شرکت دانش‌بنیان در قشم شدیم که در زمینه تولید کود گیاهی از جلبک‌ها و ماهی‌های خشک فعالیت دارند.

صابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش بروکراسی ادارای تصریح کرد: در همین راستا نیز پارسال با حذف دریافت اسناد اعتباری از سرمایه‌گذاران، موفق شدیم پروانه بهره‌برداری 5 شرکت فعال در شهرک صنعتی تولا که به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده بودند را صادر و آنها را به چرخه تولید و اشتغال جزیره بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی که با وجود دریافت زمین اما هنوز با گذشت سالهای بسیار اقدام به فعالیت نکرده‌اند، قراردادشان فسخ می‌شود، گفت: در همین راستا نیز بیش از 13 هکتار از زمین‌های واگذار شده در حوزه صنعت و معدن به 19 سرمایه‌گذار که با وجود گذشت بیش از دو دهه از واگذاری هنوز اقدامی انجام نداده بودند، فسخ شد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند