Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک مقام در وزارت خارجه سوریه روز پنج‌شنبه تأکید کرد که این کشور به مبارزه با تروریسم و همچنین مقابله با عملیات ترکیه در خاک سوریه ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع مطلع گفت: «پس ازحمایت مداوم وی [رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه] از تروریسم و تروریست‌ها در سوریه  آموزش، تجهیز تسلیحاتی، حمایت و اعزام آنان برای کشتار مردم سوریه، رئیس رژیم ترکیه اظهاراتی را مطرح می‌کند که جز از یک شخصی که از واقعیت به دور است، برنمی‌آید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که ادعاهای اردوغان برای حمایت از ملت سوریه در حالی است که «وی قاتلی است که دستش به خون این ملت آغشته شده است و این اقدام را از طریق رژیم جنایتکار و حامی تروریسم و گروه‌های تروریستی انجام داده که همچنان مردم سوریه را در چندین منطقه از سوریه می‌کشند».

این مسئول سوری افزود: «اظهارات امروز اردوغان جنایتکار و سخنان وی درباره نگرانی‌اش نسبت به ملت سوریه و حمایت و پاسداشت حقوق آنان، اظهاراتی است که فقط از سوی رژیمی مطرح می‌شود که دست به کشتار دسته‌جمعی زده... و فقط شعارهای انسان‌دوستانه سر می‌دهد».

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد، سوریه که در چندین منطقه از رهگذر حمله به تروریست‌های تحت حمایت ترکیه، پاسخ تجاوزات این کشور را داده، این بار نیز در هر نقطه از سوریه و به انحاء مختلف، با این تجاوز مقابله خواهد کرد.

دمشق در پایان اعلام کرد که کاروان مبارزه با تروریسم در سوریه در حال حرکت است و اظهارات اردوغان و امثال وی، آن را متوقف نخواهد کرد. حمایت از ملت سوریه نیز وظیفه ارتش و حکومت سوریه است.

اردوغان چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. هدف ادعایی ترکیه، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» است.

این عملیات با موجی از واکنش و محکومیت از سوی سایر کشورها مواجه شد؛ حتی برخی از کشورهایی که همپیمان این کشور بوده‌اند، این عملیات را محکوم و آن را عامل افزایش تنش در منطقه قلمداد کردند .

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان وارد عراق شد

 

به گزارش  تابناک به نقل از رویترز،‌ رئیس‌‌جمهوری ترکیه وارد عراق شد. 

شبکه تلویزیونی الاخباریه عراق گزارش داد که هواپیمای حامل «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -دوشنبه- در آغاز اولین سفر رسمی خود به کشور همسایه در بیش از یک دهه گذشته، در فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آمد.

به گفته مقامات، اردوغان قرار است با «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق و همچنین رئیس‌جمهوری این کشور ‌گفت‌وگو کند.

‌نفت، امنیت منطقه و منابع آبی، و نظارت بر امضای چندین توافقنامه دوجانبه از محورهای این سفر است. 

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • اردوغان وارد عراق شد
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت