Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:43:32 GMT

برترین‌های طرح صیانت از آب در البرز تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۶۲۱۷

برترین‌های طرح صیانت از آب در البرز تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، در این مهرواره ویژه برنامه‌هایی از جمله نمایش عروسکی، پخش انیمیشن‌های برگزیده، کلیپ مراحل کلی آموزش اسکرچ در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا تولید اثر، استنداپ کمدی و سرود اجرا شد.

اجرای طرح ملی «صیانت از آب» نیز از حدود یک سال پیش با همکاری معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، دانشکده‌ محیط زیست و اداره کل محیط زیست، آکادمی فرنیا و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز در مراکز این کانون آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوانان شرکت‌کننده در این طرح در قالب برنامه نویسی اسکرچ با شیوه غیرمستقیم آموزش‌های مرتبط با  صیانت از منابع آب و  محیط زیست را فرا گرفته و  به همسالان خود صیانت از محیط زیست وبه ویژه منابع آبی را آموزش می‌دهند.

اسکرَچ (scratch) یک زبان برنامه‌نویسی تصویری برای کودکان است که توسط دانشمندان آزمایشگاه رسانه ام‌آی‌تی طراحی و در سال ۲۰۰۷ به ‌طور رسمی و به طور رایگان عرضه شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در حاشیه برگزاری مهرواره «نجات آب، نجات زندگی» با تبیین برنامه‌های این کانون به مناسبت هفته کودک در ۲ بخش فعالیت‌های درون مراکز و برون سازمانی و مشارکتی گفت: در بخش درون مراکز، همه مراکز کانون در سراسر استان فعالیت های ویژه‌ای از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش فیلم، کاردستی، بازی و مسابقه، کارگاه‌های نقاشی، سفال، عکاسی و کارگاه‌های شعرو داستان  را با محوریت «ایران کوچک»  انجام دادند.

قاسم سلیمانی افزود: در بخش برون‌سازمانی و مشارکتی نیز فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی با مشارکت سازمان‌های مختلف صورت گرفت که برخی آنها شامل دوره‌های آموزشی سلامت و ایمنی برای کودکان، ویژه برنامه‌ سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت روز هوا و فضا، دوره ‌های ویژه ادبی و نمایشگاه ویژه آثار اعضای کانون در نگارخانه فجر اداره کل ارشاد اسلامی و ویژه برنامه روز روستا و عشایر است.

وی هدف از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته کودک در استان البرز را برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودک، هم‌افزایی فعالیت دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ایجاد فضای بانشاط و معرفی سازمان‌های فعال در حوزه کودک و ظرفیت‌های آن‌ها با توجه به هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام در رابطه با حقوق کودک با شعار« آینده را باید ساخت» اعلام کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز دارای پنج مرکز در کرج و یک مرکز در ساوجبلاغ است.

۷۵۳۲ / ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته ملی کودک استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «سرزمین شعر» با محور مقاومت زنان و کودکان غزه

به گزارش روابط‌عمومی برنامه، ویژه‌برنامه «سرزمین شعر» با محوریت اشعاری که در این برنامه با موضوع شهادت، مقاومت و شهدای غزه توسط رقابت کنندگان سروده شده است امشب ۲۶ فروردین روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

در طول این رقابت تخصصی شعر در قاب تلویزیون برخی از شرکت‌کنندگان اشعاری درباره مظلومیت مردم فلسطین و جهاد و مقاومت خواندند که مورد استقبال مخاطبان برنامه قرار گرفت.

این ویژه‌برنامه که شامل گزیده‌ای از اشعار مقاومت و شهادت است که در برنامه «سرزمین شعر» اجار شده به مردان جهاد و شهادت و کودکان و زنان غزه تقویم می‌شود.

ویژه‌برنامه شعر مقاومت و شهادت «سرزمین شعر» امشب یکشنبه ۲۶ فروردین ساعت ۱۹ به تهیه‌کنندگی علی زارعان از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 6077972 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک
  • پخش «سرزمین شعر» با محور مقاومت زنان و کودکان غزه
  • بازدید بیش از هزار نفر از غرفه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی