Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این آیین رئیس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: در گذشته دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای جایگاه پایینی داشت اما با روی کار آمدن وزیر کنونی علوم، این دانشگاه به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرد.

ابراهیم صالحی‌عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دانشگاهی فعال، کارآفرین و نوآور است، اظهار داشت: یکی از مهمترین الزامات رسیدن به توسعه سرمایه گذاری در نیروی انسانی و آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی یکی از مهمترین عوامل توسعه کشور است، بیان کرد: در سال های اخیر توجه خاصی به نظام آموزشی مهارتی شده که دانشگاه فنی و حرفه ای نیز از آن بی بهره نبوده است.

صالحی‌عمران افزود: در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ۴۱ برنامه درسی تغییر پیدا کرده است که ۷۰ درصد این درس‌ها عملی هستند و از سال تحصیلی جاری اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال با پذیرش ۷۵ هزار دانشجو در دوره کاردانی و ۴۵ هزار دانشجو نیز در دوره کارشناسی، تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه مسیر آموزش عالی باید از آموزش نظری به سمت آموزش‌های عملی تغییر یابد، گفت: نزدیم به ۲ هزار و ۲۰۰ کارگاه و آموزشگاه در اختیار داریم و نزدیک به ۶۰ درصد درس‌های این دانشگاه عملی هستند.

وی افزود: کشورهایی که به توسعه اشتعال و رشد اقتصادی می اندیشند بر روی مهارت افزایی دانشجویان سرمایه گذاری می کنند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای همدان نیز گفت: کل فضای دانشگاه‌های فنی و حرفه ای این استان ۲۲ هکتار است و حدود پنج هزار و ۴۷۳ دانشجو در ترم جاری در دانشکده های فنی و حرفه ای استان تحصیل می‌کنند.

شهاب کاظمی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۱۸ کارگاه و آموزشگاه در سطح استان دارد و ۶۹ کد رشته محل در آن ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا کنون ۱۱ هزار دانشجو از دانشکده‌های این دانشگاه در همدان دانش‌آموخته شدند، ادامه داد: در این مدت تفاهم نامه‌های مختلفی با هدفه ارتباط دانشگاه با صنعت جامعه و بازار بسته شده است.

کاظمی عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز دانشگاه‌های فنی و حرفه ای استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار طرح عمرانی مهم در دانشگاه فنی و حرفه ای استان در دست اجرا است، بیان کرد: دانشکده فنی و حرفه ای اسدآباد با پیشرفت ۶۵ درصدی و دانشکده فنی و حرفه ای کبودراهنگ با پیشرفت ۵۰ درصدی، آمفی تئاتر دانشکده شهید مفتح با گنجایش ۳۶۰ نفر و خوابگاه ۲۴۰ نفری دانشکده فنی ملایر از مهمترین این طرح‌های عمرانی است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان همدان ۶ دانشکده دارد که سه دانشکده در شهر همدان، ۲ دانشکده در ملایر و یک دانشکده در نهاوند واقع شده اند.

نزدیک به پنج هزار و ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای همدان تحصیلات تکمیلی را فرامی‌گیرند.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه همدان استانداری همدان مهارت اموزی دانشگاه فنی وحرفه ای فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان

 تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور امضا شد.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: خوشبختانه شاهد تغییر نگاه جامعه در موضوع زندانیان و رشد آمار کمک‌های مردمی در زمینه رفع مشکلات این اقشار هستیم.

وی با اشاره به خدمات مختلف کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی و کسب و کار، تامین اجاره و ودیعه مسکن، تامین لوازم ضروری زندگی، احداث و خرید مسکن، هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تامین جهیزیه نوعروسان از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند است.

بختیاری تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۸۷۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آمار بخش بزرگی از خانواده زندانیان از جرم سرپرست خود اطلاع نداشته‌اند، گفت: خانواده زندانیان در حالی به مشکلات معیشتی گرفتار می‌شوند که تقصیری از بابت جرم سرپرست خود ندارند و این وظیفه نهاد‌های حمایتی است که از آنان پشتیبانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان تا سه ماه پس از آزادی تداوم می‌یابد تا سرپرست خانواده در این مدت با آرامش به دنبال کسب و کار و تامین خانواده خود برود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه پیشین این نهاد با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه پیش رو گام مهمی در ارتقای سطح همکاری‌های دو نهاد برای کمک‌رسانی به این اقشار محروم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، غلامعلی محمدی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید جرم سرپرست خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانواده او شود، گفت: به دنبال توانمندسازی این خانواده از طریق معرفی آنان به کمیته امداد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد به ویژه در سال‌های اخیر منشاء خیر و برکت برای جامعه بوده است، افزود: کمیته امداد در حوزه خانواده زندانیان نیازمند خدمات بسیار خوبی از طریق سبد کالا، امور معیشتی و .. داشته که قابل تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند