Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر نفت با بیان اینکه راه‌اندازی زیست‌بوم استارت‌آپ‌ها در منطقه ری همکاری‌های ارزنده‌ای بین فعالان این عرصه ایجاد می‌کند، گفت: از ظرفیت عظیم صنعت نفت می‌توان برای توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.
به گزارش شانا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (پنجشنبه، 18 مهرماه) پس از امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و وزارت نفت در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت: زیست‌بوم ری به وسعت 30 هکتار در منطقه شهرری نزدیک پالایشگاه تهران (پارک فناوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در منطقه ری در محل پژوهشگاه پیشین صنعت نفت و انبارهای بازرگانی ری) راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایجاد این منطقه میان فعالان این عرصه مانند شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق‌های حمایتی و مشاوران و همچنین متقاضیان دریافت فناوری، همکاری‌های ارزنده‌ای ایجاد خواهد کرد.
به گفته وزیر نفت، صنعت نفت ظرفیت عظیمی است که سالانه چند 10 میلیارد تقاضا به بازار عرضه می‌کند و از این ظرفیت می‌توان برای توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.
زنگنه با بیان اینکه نباید به این میزان از پیشرفت راضی باشیم، اظهار کرد: راهی طولانی در این زمینه پیش رو داریم، ضمن آنکه شرکت‌های تابع صنعت نفت نیازهایی در حوزه‌های مختلف همچون افزایش برداشت از میدان‌های نفت و گاز دارند که باید در داخل کشور برطرف شود.
وی تصریح کرد: کاتالیست‌ها، فرآیندهای پتروشیمی و پالایشگاهی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت نفت هستند، افزون بر آن صنعت نفت در حوزه‌هایی مانند مسائل زیست‌محیطی، تصفیه آب، انتقال حرارت و خوردگی نیازهایی دارد بنابراین زمینه‌های همکاری بسیاری بین این صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این محصولات شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی محصول شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش، تولید کننده تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابر جاذب پالاسیل (گرید روغن) محصول شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دارا، هواساز دو مرحله‌ای محصول شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های سبزبهساز، گالینگور سنتی محصول مجموعه فناور سورتا و مینی بوس بین شهری نامیک محصول شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه افرا بود.
دکتر زلفی گل وزیر علوم در حاشیه بازدید از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و گسترش فعالیت آنها، وزارت علوم طرح‌های دستیار فناوری، تور فناوری، امریه فناوری، پسا دکتری فناوری و طرح ملی کار آفرینی را در دست اجرا دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • ضرورت به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان