Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، سکوی ۲۴B آخرین سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی پس از تکمیل عملیات ساخت در بخش خشکی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران در بوشهر بارگیری شد.

این سکو، پس از تکمیل ساخت در بخش خشکی، با پیشرفت حدود ۹۵.۵ درصد و وزنی معادل ۲۵۰۰تن، به روش PUSH PULL بر روی شناور FLB۱۲۴ بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سکو با توان تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش معادل ۱۴.۲ میلیون متر مکعب به دست مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شده و هفته آینده برای نصب در موقعیت پارس جنوبی به دریا فرستاده می‌شود.

سکوی اقماری ۲۴B، آخرین سکوی بخش فراساحل فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی است و بخش عمده‌ای از عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی این سکو در فرایند تکمیل عملیات ساخت، اجرا شده و بخش‌های باقیمانده عملیات راه اندازی و هوک آپ پس از پایان عملیات نصب در دریا، آغاز می‌شود.

طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی شامل چهار سکو ( دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری) در بخش فراساحل است.

مرحله نخست این طرح در حوزه دریا شامل سکوی اصلی ۲۲ و سکوی اقماری ۲۴ A هریک با ظرفیت ۱۴.۲ میلیون متر مکعب و با مجموع ظرفیت ۲۸ میلیون متر مکعب گاز، پارسال به بهره برداری رسید.

فاز دوم این طرح نیز شامل سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴ B با ظرفیت مشابه امسال به بهره برداری می‌رسد.

۶ سکوی جدید پارس جنوبی نصب می‌شود

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس دیروز از نصب و راه‌اندازی ۶ سکوی جدید پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داده و گفته بود:  با بهره‌برداری از سکو‌های جدید پارس جنوبی، ظرفیت تولید از فاز‌های توسعه یافته پارس جنوبی به حدود ۷۵۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

به گفته یحیی رشیدی، تاکنون ۳۳ سکوی پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده که از این میزان ۲۷ سکو در اختیار مدیریت تولید و عملیات قرار دارد و واگذاری ۶ سکوی در حال تولید به این شرکت نیز به‌زودی پایان می‌یابد.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس، با اشاره به اینکه پارسال ۶ سکو با ظرفیت ۸۵ میلیون مترمکعب گاز در میدان پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید، اشاره کرد: با نصب سکوهای جدید تا پایان سال تعداد سکو‌های در حال تولید پارس جنوبی به ۳۹ سکو می‌رسد.

انتهای پیام/ک

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند

تین نیوز

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهرام اسدی بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

اسدی افزود: هدف گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف گذاری اولیه رقم خورد.

وی یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد
  • کره‌جنوبی به اوکراین وام کم بهره می‌دهد