Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:01:07 GMT

موفقیت هنری با توجه به شعر و ادب در فارس

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۷۶۷۰

موفقیت هنری با توجه به شعر و ادب در فارس

رحیمی گفت: اگر بخواهیم در ترقی رشته‌های هنری بیش از پیش موفقیت کسب کنیم باید به شعر و ادب توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی» امشب (پنج شنبه 18 مهر) در نشست صمیمی هنرمندان، فرهنگ وران، اهالی رسانه و روسای انجمن فرهنگی هنری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: فارس از زمینه‌ها و ظرفیت‌های هنری مطلوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس افزود: اگر بخواهیم در ترقی رشته‌های هنری بیش از پیش موفقیت کسب کنیم باید به شعر و ادب توجه ویژه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بزرگداشت حافظ به عنوان شاعر شهیر ایرانی- شیرازی و فخر همه فارسی زبانان است در این حوزه می‌تواند پیشرفت‌های مطلوبی را برایمام رقم بزند.

رحیمی تصریح کرد: باید در استان زمینه‌ها و امکانات فرهنگی در حدی فراهم شود که شاهد کوچ هنرمندان نباشیم و باید برای افزایش داشته‌های خود در زمینه‌های هنری بکوشیم.

وی با تاکید بر حمایت از هنر و هنرمند در فارس گفت: از تمام توان و تلاش خود برای توسعه عرصه‌های هنری استان استفاده می‌کنیم و در مورد نمایشگاه کتاب از پیشنهاد نوید گویی استقبال می کنیم.

رحیمی افزود: در عرصه هنر سعی بر ان است تا با مورد توجه دادن کشورهای همسایه، جشنواره‌های موثری برگزار کنیم و اکنون عمان و قطر در حوزه فرهنگ و دیپلماسی هنر درخواست‌هایی به ما ارائه کرده‌اند.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود در این نشست گفت: بیمه هنرمندان، توجه به آثار کالبدی معماری و مجسمه سازی، برخورداری از یک المان شهید به عنوان نشانه و ... از اولویت‌های استان در حوزه هنر است.

وی تاکید کرد: با وجود داشتن 14 هزار و 500 شهید در فارس، تاکنون به برخورداری از این المان به عنوان نشانه شهری پرداخته نشده است در حالیکه شهداء، پرچم داران فرهنگ و هنر این سرزمین هستند.

رحیمی با اشاره به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: وزارت در تهیه الزامات و ملزومات این موارد نقش بسزایی دارد تا شاهد رشد و توسعه هنری در استان باشیم.

وی ادامه داد: یقین دارم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه توجه خاصی به فارس و شهر شیراز دارد و وظیفه ماست به عنوان خادمین کوچک از سر شوق و عشق هرگونه کمکی را بتوانیم، ارائه کنیم.

در این نشست همچنین در زمینه مطبوعات، آنچه در نشر می رود و بهره‌برداری از کارخانه کاغذسازی تا سه ماه آینده در فارس که بیش از یک سوم نیاز کاغذ کشور را برطرف می‌سازد، مطالبی عنوان شد.

بر اساس این گزارش در ادامه، «صابر سهرابی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امیدواریم این جلسه بازگو کننده اندکی دغدغه های شما عزیزان باشد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد شیراز اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زائران اربعین حسینی اصفهان شعر و ادب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداری فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا معارفه شد.

«امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه شهید آوینی به طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار در حوزه‌های قرآنی، نمایشی، هنرهای تجسمی و کانون‌های مساجد با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مربوط به این طرح از ۲۰ فروردین هم زمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در گیلان آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه پیدا خواهد کرد افزود: مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی نقش آفرین هستند و از ادارت ارشاد شهرستان‌ها انتظار داریم طرح‌های فرهنگی خود را به دبیرخانه این قرارگاه در استان ارائه دهند.

طاهری از برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در مناطق شرق، غرب و مرکز استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و مسؤولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان ضمن تاکید بر نظارت دقیق به آثار نمایشی آستارا، صدور مجوز به این آثار هنری را مشروط به رعایت ضوابط و مقررات فرهنگی و اسلامی ذکر کرد.

موقعیت فرهنگی آستارا با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان آستارا اظهار کرد: موقعیت فرهنگی این شهرستان با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست زیرا آستارا به جهت موقعیت مرزی به صورت مستقیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد.

شهاب‌زاده افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا بعد از گذشت ۲۰ سال از عمر آن، باید در اولویت قرار بگیرد و انتظار داریم‌اعتبارات خوبی برای پیشبرد آن اختصاص یابد تا به دغدغه هنرمندان در این راستا جامه عمل پوشانده شود.

گفتنی است، در این جلسه از زحمات «بهرام خوشحال» قدردانی و «زهرا ناصری» به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معرفی شد.

کد خبر 6085932

دیگر خبرها

  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد