Web Analytics Made Easy - Statcounter

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: از ترکیه و سوریه می خواهیم که با یکدیگر گفت وگو داشته باشند، بهترین راه حل گفت وگوی مستقیم ترکیه و سوریه است.

وی افزود: ما کردها را هم تشویق می کنیم که با دولت سوریه وارد تعامل و گفت وگو شوند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره چرایی به نتیجه نرسیدن شورای امنیت در قبال حمله نظامی ترکیه، گفت: در مساله سوریه نباید تنها به عملیات نظامی ترکیه پرداخت بلکه جوانب دیگری هم وجود دارد که باید به همه آنها توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبنزیا تصریح کرد: باید در شورای امنیت به حضور نظامی غیرقانونی کشورهای دیگر هم پرداخته شود که لازم است به سرعت آن را متوقف سازند.

**داعش تقویت نشود

کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم اظهار کرد: همانگونه که رئیس جمهوری روشن کرد، آمریکا تصمیم ترکیه برای انجام یورش نظامی به سوریه را تایید نمی کند.

وی افزود: ترکیه اکنون مسئول است و باید از جمعیت غیرنظامیان مراقبت و تضمین کند که تقویت داعش پیامدهای این اقدام نخواهد بود.

**نه به راه حل نظامی

پنج عضو اروپایی شورای امنیت هم پس از این نشست در بیانیه ای همسو با مواضع اتحادیه اروپا اعلام کردند : اقدام نظامی یکجانبه ترکیه در شمال سوریه، پیامدهای منطقه ای عمیقی در پی خواهد داشت.

در این بیانیه که معاون نمایندگی آلمان قرائت کرد و دیگر اعضای اروپایی در کنار وی ایستاده بودند، تاکید شد: تحمیل رنج های بیشتر برای جمعیت این منطقه تحمل ناپذیر است.

آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک، لهستان و همچنین استونی به عنوان عضو آتی شورای امنیت در این بیانیه تصریح کردند: ما به شدت از ترکیه می خواهیم که این عملیات را به سرعت خاتمه دهد.

این اعضای اروپایی، ترکیه را به عنوان کشور میزبان مهم مهاجران سوری دانستند و گفتند: ما بر تمامیت ارضی سوریه تاکید می کنیم و تکرار می کنیم که بحران سوریه، راه حل نظامی ندارد و باید تحت رهبری سازمان ملل متحد فرایند سیاسی خود را طی کند.

در این بیانیه ترکیه شریک مهم اتحادیه اروپا، عضو ناتو و ائتلاف ضد داعش دانسته و تاکید شد: هرگونه تلاش برای تغییر جغرافیایی منطقه، پذیرفتنی نیست.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمال سوریه روسیه شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا اروپا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور

یک منبع نظامی سوری جزئیات حمله هوایی آمریکا به دیرالزور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوری امروز-سه‌شنبه- در اظهاراتی گفت: نیروهای اشغالگر آمریکایی بامداد امروز با استفاده از جنگنده و پهپاد حملات هوایی انجام داده و تعدادی از مناطق و روستاها و پایگاه‌های نظامی در استان دیرالزور و اطراف آن را هدف قرار دادند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع نظامی خاطرنشان کرد: این تجاوز نظامی آمریکایی منجر به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی شد.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۹ نظامی و ۱۳ غیرنظامی در این تجاوز نظامی مجروح شدند.

این منبع سوری همچنین گفت که حمله آمریکا خسارت‌های مادی گسترده به اموال عمومی و خصوصی وارد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • ادای احترام اعضای شورای امنیت به قربانیان حمله در مسکو
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید
  • قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود