Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد کرمی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز بین المللی مهران از جانب ۲ کشور ایران و عراق باز است اما ازدحام جمعیت در این مرز بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: ترافیک سنگینی بدلیل ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران وجود دارد به همین دلیل تردد در مرز و ورود و خروج زائران به کندی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس قراررگاه اربعین استان ایلام یادآور شد: هرگونه شایعه در مورد بسته شدن مرز مهران صحت ندارد و تردد خیل عظیم مردم و عاشقان اهل بیت(ع) به عراق جریان دارد. 

کرمی تاکید کرد: بدلیل ازدحام بیش از حد زائران در پایانه مرزی مهران از مسافران درخواست می شود با استقرار در اماکن در نظر گرفته شده برای استراحت زائران در سطح استان ایلام آمدن خود به مهران را به تاخیر بیاندازند.

به گزارش ایرنا، مراجعه انبوه زائران اربعین حسینی به مرز مهران آنهم پیش از موعد نسبت به سال‌های گذشته علاوه بر ازدحام در پایانه مرزی، باعث ترافیک شدید و کندی حرکت در جاده‌های استان ایلام شده است.

در فاصله  ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی ترافیک در جاده‌های ایلام به حدی سنگین و طولانی است که مدت زمان پیمودن مسیر به چند برابر روزهای عادی به ویژه در ساعت‌های ابتدایی و انتهایی روز افزایش یافته است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون زائران از مرزهای چهارگانه عازم کربلای معلی شده‌اند که مرز مهران به تنهایی ۵۳ درصد زائران را به خود اختصاص داده است.

۷۱۷۶/۶۰۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام مرز مهران زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به ترانزیت دو میلیون و 17 هزار و 976 تن کالا از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 64 هزار و 626 تن به صورت تخلیه در مرز و 18 هزار و 621 تن به صورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، افزود: 22 هزار و 257 تن نیز از این میزان کالا به صورت ترانزیت خروجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط 79 هزار و 935 دستگاه کامیون انجام شده است، گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 912 هزار تن ترانشیپمنت نیز از این مرز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (1401) افزایش 22 درصدی  داشته است.

چشمه خاور تصریح کرد: این افزایش از مرز مهران نشان‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران