Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از رویترز، رئیس شرکت آرامکو مدعی شده که حملات پهپادی به شرکت نفتی آرامکو تاثیری در عرضه سهام این شرکت نخواهد داشت.

شرکت آرامکو 14 سپتامبر تحت حمله پهپادهای یمنی قرار گرفت و باعث شد قیمت نفت جهانی بیش از 20 درصد افزایش یابد.

این حملات در پالایشگاه‌های البقیق و الخریص را هدف قرار داده بود که باعث شد تولید نفت عربستان 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون بشکه در روز معادل 5 درصد عرضه جهانی نفت کاهش یابد.

امین ناصر رئیس شرکت آرامکو همچنین مدعی شد این حملات به درآمدهای نفتی این شرکت هم تاثیر نداشته است.

بر اساس این گزارش عربستان در آستانه طرح فروش یک تا دو درصد سهام آرامکو به صورت محلی و فروش سهام تا 5 درصد به صورت بین‌المللی است. 

به گفته منابع، قرار است طرح مزایده به زبان عربی 25 اکتبر و به زبان انگلیسی در 27 اکتبر منتشر شود.

عبدالعزیر بن سلمان وزیر انرژی عربستان هفته گذشته اعلام کرد: ظرفیت تولید نفت شرکت آرامکو 11.3 میلیون بشکه در روز است.

به گزارش فارس، عربستان از سال گذشته به دنبال این است که 5 درصد سهام آرامکو را بفروشد.

حملات پهپادی اخیر یمنی‌ها به اذعان کارشناسان در کاهش ارزش آرامکو بسیار مؤثر بوده است و از آنجا که این کشور در آستانه عرضه 5 درصد این شرکت بود قیمت آن را در بازارهای جهانی به شدت کاهش داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر درآمدهای نفتی عربستان حمله به آرامکو چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

به گزارش "ورزش‌سه"،  بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد. همچنین 10  درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

به ترتیب مشکل بزرگ سرخابی‌های پایتخت طی سال‌ها و دهه‌های اخیر وجود داشت و هر دو در مالکیت وزارت ورزش قرار داشتند از بین رفت. در شرایط جدید این امیدواری وجود دارد که وضعیت مالی و ساختاری استقلال و پرسپولیس به شکل حساب شده‌تری دنبال شود و از سوی دیگر شرایط مالی دو باشگاه هم بهبود پیدا می‌کند.

همچنین مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت که حالا این مشکل نیز حل شده و مدیران دو باشگاه با فراغ بال بهتری می‌توانند تیم‌شان را برای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده ( در صورت کسب سهمیه) آماده کنند.

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟