Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@19:23:05 GMT

هشدار کره جنوبی به کشورهای غربی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۹۰۴۳

وزارت خارجه کره شمالی نسبت به ادامه فشارها و اقدامات «تحریک‌آمیز» از سوی آمریکا هشدار داد.

اخبار بین‌الملل- در این ارتباط وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده  که ممکن است در تدابیر اعتمادسازی در آمریکا تجدید نظر کند.

وزارت خارجه کره شمالی این بیانیه را در واکش به برخی تحرکات از سوی کشورهای غربی در شورای امنیت عنوان کرده و در ادامه نیز از رویکرد آمریکا در جریان نشست اخیر در استکهلم سوئد به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه کره شمالی با بیان این که صبر کشورش حدی دارد، تاکید کرد که این خویشتنداری‌ همیشگی و تا ابد نخواهد بود.

هفته گذشته کره شمالی یک موشک بالستیک راهبردی دریا- زمین را پیش از مذاکرات با آمریکا در استکهلم سوئد، پرتاب کرد و بعد از آن برخی کشورهای غربی و آمریکا در تلاش برای برگزاری نشستی در شورای امنیت برای محکوم کردن کره شمالی هستند.

پیش از این نیز «کیم سونگ»، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد به تصمیم آمریکا و کشورهای اروپایی برای مطرح کردن مسئله شلیک موشکی اخیر در شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داده و گفته بود که این اقدامات تنها موجب خواهد شد کره شمالی بیشتر از حاکمیت خود دفاع کند و اقدامات پیشگیرانه بیشتری انجام دهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت خارجه کشورهای غربی شورای امنیت سوئد سازمان ملل متحد کشورهای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل کره شمالی وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا