Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی درباره احتمال مذاکره دولت این کشور با کردها گفت که دمشق با کردهای مورد حمایت آمریکا هیچگاه مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در واکنش به احتمال مذاکره نظام سوریه با کردها در پی حمله ترکیه به مناطق شمالی این کشور اظهار کرد: دمشق هیچگاه با کردهای مسلح گفت‌وگو و مذاکره نخواهد کرد و دست نشانده‌های واشنگتن هیچ جایی در سوریه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نیروها به کشورشان خیانت کردند و مرتکب جنایاتی علیه ملت سوریه شدند.

المقداد در ادامه تصریح کرد: این نیروها طرح‌های جدایی طلبانه‌ای را در سر دارند که به حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه کمک کرد.

فیصل المقداد گفت: دولت سوریه از همان ابتدا برای مصالحه با تمامی شهروندان سوری اعلام آمادگی کرد، اما برخی طرف‌ها این تلاش‌ها و گفت‌وگو را رد کرده و اصرار دارند زمینه را برای حمله ترکیه فراهم سازند. آغوش حکومت سوریه برای تمامی شهروندانش باز است، اما بر مبنای منطق جدایی طلبی گفت‌وگو نخواهیم کرد.

وی با اشاره به حمله ترکیه به کردها در شمال سوریه، گفت: تجاوز ترکیه به سوریه تهاجمی وصف ناپذیر است.

این مقام سوری ادامه داد: تهاجم به یک کشور مستقل و دارای حاکمیت، خارج از منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی است و کاملاً با قطعنامه‌های شورای امنیت درباره بحران سوریه در تناقض است.

وی تصریح کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شخصیتی است که از واقعیت به دور است و از آغاز بحران سوریه مدام دروغ گفته است. این جنایتکار قاتل که مرزهایش را بر روی ۱۷۰ هزار تروریست باز کرد تا به قتل و ارعاب در سوریه بپردازند، چگونه می‌تواند به دروغ به جهانیان بگوید که از ملت سوریه دفاع می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین تأکید کرد: تاریخ، اردوغان را مجازات و بازخواست خواهد کرد، چرا که او در حق مردم سوریه جنایت کرده است. کسی که حقایق را تحریف کرده و کذاب است نمی‌تواند مدعی حمایت از ملت سوریه باشد و دیگران را متهم به جنایت‌هایی کند که خود علیه ملت سوریه مرتکب شده است.

این مقام سوری ادامه داد: تجاوز ترکیه به اراضی سوریه پیامدهای سیاسی به همراه داشته و بر روند سیاسی سوریه تأثیر خواهد گذاشت و به همین منظور از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل می‌خواهیم که به منظور توقف این تجاوز، نظام ترکیه را تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال سوریه منطقه امن در شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا