Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@14:25:11 GMT

نروژ صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۹۸۵۹

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دولت نروژ شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام معاملات تسلیحاتی خود را با ترکیه به حالت تعلیق درآورده است.

در همین راستا، اینه اریکسون سوراید، وزیر خارجه نروژ اظهار کرد، با توجه به اوضاع پیچیده و تغییرات سریع، وزارت امورخارجه نروژ به عنوان یک اقدام پیشگیرانه هیچ گونه تقاضایی برای صادرات سلاح و تسلیحات نظامی و یا مواد و تجهیزات با کاربرد چندگانه به ترکیه را مورد بررسی قرار نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین مجوز کلیه تسلیحاتی را که پیش از این به ترکیه صادر شده بود، مورد بازبینی قرار خواهیم داد.

ترکیه سرانجام به تهدیدهای خود مبنی بر انجام حمله نظامی به خاک سوریه جامه عمل پوشاند و در جریان عملیاتی موسوم به «چشمه صلح» مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در سوریه را هدف حمله قرار داد.

این اقدام ترکیه نگرانی جامعه بین‌المللی را به همراه داشته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، مبارزان فلسطینی در درگیری با نیروهای اشغالگر در اردوگاه «نور شمس» در «طولکرم» در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند.

رادیو ارتش اسرائیل نیز اذعان کرد که یک افسر و 3 سرباز اسرائیلی در درگیری های مسلحانه در اردوگاه نور شمس در طولکرم زخمی شدند.

از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر تا کنون ارتش اسرائیل مرتب به مناطق مختلف کرانه باختری حمله می کند و نیروهای مقاومت فلسطین نیز با نیروهای اشغالگر درگیر می شوند.

در همین حال، در جدیدترین تحول روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن قصد دارد تل آویو را به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مجهز کند. این معاملات تسلیحاتی شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و خمپاره است.

این روزنامه نوشت: مجهز کردن اسرائیل به چنین سلاح‌هایی در نوع خود از زمان جنگ غزه بزرگترین به حساب می‌آید.

پیش از این شبکه سی ان ان نیز به نقل از مسئولانی گزارش داد: اسرائیل نیاز به پایبندی آمریکا به ادامه ارسال سلاح دارد به ویژه اینکه اسرائیل نمی‌تواند بدون حمایت خارجی وارد یک جنگ طولانی مدت شود.

آمریکا از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی به عمل آورده و بارها قطعنامه‌های پیشنهادی شورای امنیت برای توقف جنگ غزه را وتو کرده است.

آمریکا در راستای حمایت خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

 


 

دیگر خبرها

  • مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند
  • مقایسه توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل | تهران چه برتری نظامی نسبت به تل‌آویو دارد؟
  • ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • گزارشی جدید از زرادخانه تسلیحاتی مهیب حزب‌الله لبنان
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی