Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:55:06 GMT

بادبادک‌های عشق و امید

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۰۷۱۰

بادبادک‌های عشق و امید

بادبادک‌های عشق و امید در واقع عنوان جشنواره‌ای است که به همت موسسه سرطان پستان تهران و با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی به بانوان کشور در خصوص پیشگیری و درمان بیماری سرطان پستان در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

در قالب این جشنواره کمپینی با عنوان هما (همت ملی ایرانیان) با شعار همه با هم در کنترل سرطان پستان مشارکت کنیم راه اندازی شده که تمام اعضای آن از بهبود یافتگان این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفت هزار و ۶۱۴ کیلومتر مسافرت زمینی به ۱۸ شهر و ۱۹ مرکز استان توسط اعضای بهبود یافته این کمپین و اعطای داوطلبی موسسه سرطان پستان تهران به عنوان سند درمان پذیری این سرطان برنامه اصلی آنها از برگزاری این جشنواره در شهرهای مختلف است.
 
اعضای این کمپین قصد دارند با حضور در شهرهای مختلف کشور و اطلاع رسانی های لازم به مردم در واقع تابوی بیماری سرطان را شکسته و ترس و وحشت از این نوع شایع بیماری سرطان پستان را در میان بانوان به عشق به زندگی و امید به بهبودی تبدیل کنند.

 اعضای این کمپین در چهارمین مسافرت خود بعد از تبریز، ارومیه و اردبیل عصر پنجشنبه در پارک سپیدار سنندج میهمان مردم این شهر شدند.


سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در ایران

مدیر و موسس موسسه سرطان پستان تهران در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین آماری که از وزارت بهداشت در سال ۹۳ وجود دارد سرطان پستان با بیش از ۱۳ هزار مورد بیمار در سال شایعترین نوع سرطان در جمعیت ایران است.

دکتر آزاده جولایی افزود: پس از سرطان پستان، سرطان های معده و پوست با هر کدام ۱۰ هزار بیمار در سال و پس از آن سرطان کولون در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: سرطان پستان نسبت به سرطان های دیگر از سن ۲۵ سالگی می تواند وجود داشته باشد لذا اولین سرطانی که با جمعیت ۲۰ میلیونی دهه ۶۰ با افزایش آن روبرو شدیم این سرطان است که باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
وی که متخصص جراحی عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران است، ادامه داد: خاصیت سرطان پستان قابلیت درمان پذیری آن است البته مثل شمشیر دو لبه می‌ماند و اگر درمان نشود ۱۰۰ درصد مریض را از بین می برد و اگر درمان شود بیمار می تواند سال های سال بدون مشکل زندگی کند.
دکتر جولایی یادآور شد: سرطان پستان، سرطانی است که یک زن با یک مادر حتی در یک مرحله پیشرفته و درگیر شدن بیماری با استخوان،  می‌تواند سال ها بدون مشکل زندگی کند، بنابراین ارزش دارد ما روی این سرطان و درمان آن سرمایه گذاری کنیم.

تابوی سرطان شکسته می‌شود

وی افزود: اعضای جشنواره بادبادک های عشق و امید و کمپین هما متشکل از ۲ پزشک و تعدادی از بانوان بهبود یافته سرطان پستان است که داوطلب عضویت در موسسه سرطان پستان تهران بوده‌اند.



مسئول جراحی و جراحی پستان بیمارستان فوق تخصصی زنان مهدیه اضافه کرد: قرار است به ۱۸ مرکز استان و ۱۹ شهرستان در قالب این جشنواره به صورت زمینی سفر کنیم تا این افراد نیز سند سلامت بعد از سرطان پستان باشند.
وی یادآور شد: وقتی یک فرد بهبود یافته به دیگران اطلاع رسانی می‌کند خود نشان می‌دهد سرطان پستان، سرطانی قابل درمان است و در واقع اعضای این کمپین سعی دارند تابوی سرطان را در کشور بشکنند.

دکتر جولایی افزود: نکته دیگری که ما روی آن کار می کنیم این است که روش های جدید تشخیص و درمان را که در آن میزان صدمه به بیمار حداقل است را نشان دهیم یعنی روش های جدیدی که میزان صدمه اش کمتر و فایده اش بیشتر بوده و طول عمر بیمار را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در سنندج کلینیک پستان وجود دارد و بهترین کارها در آن انجام می‌شود، تاکید کرد: کردستان جزو معدود استان هایی است که در زمینه سرطان پستان کار کلاسیک انجام می‌دهد.
مدیر و موسس موسسه سرطان پستان تهران گفت: بانوان باید آگاهی داشته باشد اهمیت و علایم سرطان پستان را بدانند و خود را معاینه کرده و به محض اینکه علایم را دیدند به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: سنندج چهارمین شهر و دومین مسیر ماست،  مسیر اول ما تبریز، ارومیه و اردبیل بود و مسیر دوم سنندج، کرمانشاه و همدان است در این سفرها از کمپین ‌هما نیز در این شهرها رونمایی می‌شود.

جولایی اظهار داشت: ایده این کمپین بعد از فوت پروفسور میرزاخانی مطرح شد و کارهای زیرساختی آن انجام و در واقع مخفف همت ملی ایرانیان است.

وی اضافه کرد: تهران جزو شهرهای آخر است و برای انتخاب شهرها اولویت را به استان‌های محروم، سیل زده و زلزله زده، استان‌هایی که دارای بیشترین مبتلایان به سرطان پستان بوده‌ و همچنین دسترسی زمینی به آن راحت تر است، داده‌ایم.


سهم هر ایرانی ۱۰ هزار ریال در ماه

مدیر موسسه سرطان پستان تهران ادامه داد: در شرایط بحران فعلی، سومدیریت ها و تحریم که تجهیزات را خیلی گران کرده و ما می‌خواهیم کاری کنیم که هر ایرانی و غیر ایرانی که زیر چتر سلامت نظام سلامت جمهوری اسلامی زندگی می کند بتوانند در مواجه با سرطان پستان از یک مرکز دولتی دانشگاهی رایگان و با بهترین کیفیت برخوردار باشند.



وی افزود: در کمپین هما حداقل یک میلیون ایرانی را دعوت می کنیم که هر کدام ماهی ۱۰ هزار ریال پرداخت کنند و ما با این ۱۰ هزار ریال ها می‌خواهیم در هر مرکز استان یک بیمارستان دولتی دانشگاهی در حد استاندارد های بین المللی ایجاد شده و صفر تا صد هزینه درمان این بیماری رایگان شود.
جولایی گفت: طراحی دیگری که امسال اضافه می‌کنیم اینکه کمک‌های مردم هر استان به تجهیز بیمارستان مرکز همان استان اختصاص داده شود به این معنی که مردم خود برای خودشان تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: درمان در گرو آموزش است و تا ما پزشک آموزش دیده نداشته باشیم درمان فایده ندارد و آموزش نیز در دانشگاه است و ما الان چون در شرایط بحران هستیم تجهیزات برای دانشگاه خریداری نمی‌شود در نتیجه آموزش ما عقب می‌افتد.

این متخصص جراحی عمومی اضافه کرد: وقتی بیمارستان دولتی دانشگاهی را هدف قرار دهیم هم آموزش و هم درمان با همدیگر منفعت می‌برند و ما می‌توانیم کیفیت خیلی بهتری داشته باشیم.
وی گفت: شعار ما همه با هم است و ‌اینکه باور کنیم همه با هم می‌توانیم ترس و وحشت سرطان پستان را به عشق و امید به زندگی تبدیل کنیم.

دکتر جولایی همچنین به استقبال مردم شهرها از این کمپین اشاره کرد و افزود: ما در جاهایی که مردم رفت و آمد بیشتری دارند مستقر می‌شویم و اولویت اول اینکه افراد اطلاعات برای سلامتی خود بگیرند و پس از آن اگر خواستند به کمپین بپیوندند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲ 


  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت کردستان فرهنگی جشنواره سرطان بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است

رییس جمهور اوکراین در واکنش به حمله موشکی روسیه به نقطه‌ای در استان خارکیف و هدف قرار گرفتن یک دکل تلویزیونی، مدعی شد این اقدام بخشی از کارزار کرملین برای ارعاب شهروندان اوکراینی است.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین گفت حمله موشکی روسیه به یک دکل فرستنده امواج تلویزیونی در خارکیف، بخشی از تلاش‌های کرملین برای ایجاد «رعب و وحشت» در دومین استان بزرگ کی‌یف بود که در هفته‌های اخیر، مورد حملات مکرر قرار گرفته است.

زلنسکی شامگاه دوشنبه گفت این حمله قصد داشت «کل شهر به چشم خود ترس و وحشت را ببینند و ارتباط و دسترسی خارکیف به اطلاعات را محدود کند.»

خارکیف، استانی در شمال شرق اوکراین در برگیرنده هزار کیلومتر از خط مقدم جبهه‌هایی است که نظامیان اوکراین و روسیه بیش از از دو سال است که در آن درگیر جنگ هستند. خط مقدم در میان جنگی فرسایشی که تمرکز آن بیشتر بر استفاده از توپخانه، پهپادها و خندق‌ها است، تغییرات کمی داشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، روسیه از اواخر مارس، فشارها بر خارکیف را افزایش داده است و به نظر می‌رسد که هدف آن استفاده کردن از فرصت کمبود سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین به نفع خود است. به شبکه برق محلی و محله‌ها هم خسارت وارد شده است.

روز دوشنبه، یک موشک «خا-۵۹» (Kh-۵۹) روسیه به دکل ۲۵۰ متری مخابره‌کننده امواج تلویزیونی خارکیف حمله و آن را دو نیم کرد. این حمله منجر به متوقف شدن مخابره امواج شد.

اندیشکده مطالعات جنگ در واشنگتن می‌گوید، «کرملین در حال انجام دادن عملیات‌های هماهنگ هوایی و اطلاعاتی برای ویران کردن خارکیف، متقاعد کردن اوکراینی‌ها به فرار و آواره کردن میلیون‌ها اوکراینی در داخل، پیش از آغاز حمله احتمالی زمینی روسیه علیه این استان یا جاهای دیگر اوکراین است.»

این اندیشکده همچنین مطرح کرد که رسیدن کمک‌های نظامی مورد انتظار به اوکراین از سوی آمریکا و دیگر شرکای غربی آن به اوکراین در هفته‌های آتی، روسیه را ترغیب کرده است که حملات خود را پیش از رسیدن این کمک‌ها گسترش دهد.

به گفته این اندیشکده، تصرف خارکیف چالش قابل‌توجهی برای نیروهای کرملین خواهد بود.

سنای آمریکا قرار است، امروز (سه‌شنبه) درباره لایحه ۶۱ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان این کشور برای کمک به اوکراین رای‌گیری کند. زلنسکی گفته است که «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا به او اطمینان داده است که این کمک‌ها شامل توانمندی‌های موشکی دوربرد و مهمات توپخانه‌ می‌شود.

زلنسکی گفت: چهار اولویت مهم وجود دارد؛ دفاع هوایی، توپخانه مدرن، ظرفیت دوربرد و اطمینان یافتن از اینکه کمک‌های آمریکا در اسرع وقت برسد.

اما اخبار چندان خوشایندی برای اوکراین از کمک‌های نظامی اتحادیه اروپا به گوش نمی‌رسد. کشورهای اتحادیه اروپا سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت دارند و روز دوشنبه در نشست وزرای امور خارجه و دفاع اتحادیه اروپا هیچ نشانه‌ای از تمایل آن‌ها به عرضه این تسلیحات به اوکراین وجود نداشت که حداقل به هفت سامانه موشکی نیاز دارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است