Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق راه و شهرسازی گفت: معتقدم از روز اول به آقای رئیس جمهور درباره مسکن مهر اطلاعات غلط دادند، اما الان بنای کار آقای اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) این است که مسکن مهر باقی مانده را تمام کند.

به گزارش مشرق، برنامه تلویزیونی «چهل ۵۷» شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه با محوریت استان اردبیل و با حضور علی نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی و استاندار اسبق اردبیل به روی آنتن شبکه «شما» رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید در دو دهه اخیر قیمت مسکن در تهران ۷۵ برابر شد در دولت یازدهم میزان تولید مسکن نصف شد +جدول

وی در این برنامه، به پیشینه تاریخی استان اردبیل و تشکیل آن پرداخت و درباره روند توسعه‌یافتگی این استان اظهار داشت: در حوزه گردشگری استان اردبیل کارهای بسیاری در زمینه احیا و مرمت آثار تاریخی انجام شده است. همچنین در حوزه راههای استان اردبیل اقدامات بسیاری انجام شده و اتوبان سرچم به زنجان از جمله این راههاست که فاصله تهران تا اردبیل را بسیار کمتر می‌کند.


نیکزاد همچنین به وضعیت صنایع استان اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان اردبیل و شهرک‌های صنعتی ۱ و ۲ اردبیل از جمله صنایع استان است؛ همچنین ۱۳۴۰ کارگاه و واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان اردبیل فعال است که البته برخی از  آنها بخاطر مشکلات دولت فعلی با رکود مواجه است.


استاندار اسبق اردبیل به مسائل کشاورزی این استان نیز اشاره و تصریح کرد: کشت و صنعت مغان که ۶۳ هزار هکتار را در برمی‌گیرد، اخیرا بخاطر برخی مسائل خصوصی‌سازی آن، با مشکلاتی مواجه است.


نیکزاد ادامه داد: اردبیل در حال حاضر سالانه ۷۰۰ هزار تن سییب‌زمینی تولید می‌کند و ششمین تولیدکننده سیب زمینی در کشور است؛ در تولید عدس نیز رتبه اول کشور را دارد و استعداد برتری نیز در زمینه دامپروری دارد.


وی با اشاره به وجود ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک استان با جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: از این استعداد بالقوه به خوبی استفاده نشده و همچنان جای کار دارد.


وزیر اسبق راه و شهرسازی درباره پروژه خط آهن اردبیل نیز گفت: راه آهن اردبیل از سال ۱۳۸۲ شروع شده و در سال ۱۳۹۲ این پروژه را با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل دادیم، اما متاسفانه ۵ سال این پروژه متوقف ماند! اخیرا با حضور استاندار جدید آقای بهنام‌جو و فاینانسی که باز شده، کار دوباره شروع شده است.


نیکزاد درباره تحولات دستگاه قضایی در دوره جدید اظهار داشت: حجت‌الاسلام رئیسی پرونده‌های را که داشت خاک می‌خورد، طبق قانون و با سرعت و بدون ملاحظه دارد پیش می‌برد، اما من معتقدم نباید در کشوری مسلمان با ۲۴ میلیون خانوار، حدود ۱۷ میلیون پرونده وجود داشته باشد؛ این وایلاست!


وی درباره مهمترین راهکار مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: پیشگیری از مفاسد با احترام به قانون، مهمترین راهکار است؛ اگر با دولت الکترونیک پیش برویم، بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.


وزیر اسبق راه و شهرسازی، درباره طرح مسکن مهر نیز عنوان کرد: مسکن مهر طبق قانون ساماندهی و حمایت از عرضه مسکن، بسیار طرح مترقی بوده است و تا امروز نیز آن قانون پابرجاست. در این طرح هم زمین و هم تسهیلات ارزان‌قیمت و هم خدمات فنی مهندسی ارزان‌قیمت پیش‌بینی شده بود.


نیکزاد درباره برخی انتقادها نسبت به کمبود امکانات در پروژه های مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بوده که ۲ میلیون و ۱۲۰  هزار واحد آن در روستاها بوده که یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد آن تا سال ۹۲ افتتاح شده است؛ ۵۳۰ هزار واحد مسکن روستایی را با ۳۰ درصد پیشرفت تحویل دولت بعدی دادیم، تنها کاری که باید می‌کردند این بوده که تسهیلات بدهند.


وی ادامه داد: تسهیلات را هم ۸ هزار میلیارد تومان از قسط‌های مسکن مهر برگشته بود؛ همان را اگر صرف تسهیلات می‌کردند، تا الان تمام شده بود. 


وزیر اسبق راه و شهرسازی اظهار داشت: اینکه گفته شده مسکن مهر در بیابان ساخته شده، واقعیت ندارد؛ در گیلان، اردبیل، زنجان و بوشهر نمونه‌های این مسئله وجود دارد. در کرمانشاه هم که یک بلوک مسکن مهر نبوده و یک مورد هم که آسیب دیده بود، از لحاظ سازه‌ای اسکلت و سازه باقی مانده بود و برخی دیوارها ریخته بود که دو خانم فوت کردند، اما یک فرد بی‌تقوایی گفت بود ۱۰۰ نفر در مسکن مهر فوت کردند! خب اسامی آن ۱۰۰ نفر را بگویید.


نیکزاد تصریح کرد: در تاریخ جمهوری اسلامی آیا دولتی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن ساخته بود؟ اگر این آمار مسکن تولیدی نبود، آیا می‌دانید الان با این گرانی مسکن، چه اتفاقی می‌افتاد؟! تمام سر و صدای دولت درباره مسکن مهر پردیس و پرند و هشتگرد است، اما آیا رسانه‌ها تابحال درباره مسکن مهر شهرک سهند، فولادشهر و بهارستان و امثال آن چیزی گفته‌اند؟!


وی گفت: معتقدم از روز اول به آقای رئیس جمهور درباره مسکن مهر اطلاعات غلط دادند، اما الان بنای کار آقای اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) این است که مسکن مهر باقی مانده را تمام کند که البته آقای رئیس جمهور و بانک‌ها باید به کمک او بیایند.


 

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن علی نیکزاد مسکن مهر رئیس جمهور رئیس جمهور روحانی بوشهر اردبیل طرح مسکن مهر گیلان جمهوری آذربایجان دستگاه قضائی دستگاه قضایی سید ابراهیم رئیسی زنجان تهران بهارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی بعدازظهر شنبه در نشست مشترک با امام جمعه و فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: میانگین مقام سازی مساکن روستایی در کشور ۵۶ درصد است که در استان اردبیل این میانگین ۸ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به فشردگی و تنوع فعالیت های عمرانی و زیربنایی بنیاد مسکن در سال گذشته خاطرنشان کرد: ۲۴۰ پروژه سال گذشته در روستاهای ۱۲ شهرستان استان اردبیل اجرایی شد و ما از اعتبارات ملی، شهرستانی و سایر منابع بهره گرفتیم تا این پروژه ها را با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان اجرایی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: ۷۳۰ هزار تن عملیات آسفالت ریزی و زیرسازی معابر روستایی در سال گذشته انجام شد و با وجود گستردگی کار بنیاد مسکن در امدادرسانی به سیل زدگان موفق شدیم این طرح ها را عملیاتی کنیم.

کیخسروی افزود: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۵ هزار و ۸۰۰ واحد در مرحله اجراست که امسال تعدادی از آنها تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در روستاها نیز واگذاری زمین به شکل ۹۹ ساله و در قطعات ۳۰۰ متری در حال انجام است و در راستای طرح جوانی جمعیت و مسکن اولی ها زمین های تفکیکی در روستاها در اختیار سازندگان قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: به رغم جاری شدن سیل در بیله سوار، گرمی، انگوت، اصلاندوز و مشگین شهر ما به سرعت حواشی این حادثه را جمع کردیم و موفق شدیم در سریعترین زمان عملیات لایروبی، آواربرداری و ساخت واحدهای مسکونی را شروع کنیم.

کیخسروی گفت: بنیاد مسکن نهاد عمومی غیردولتی است و ما بدون وابستگی به منابع دولتی سعی می کنیم با همراهی دهیاری ها و شوراها طرح های متنوعی را در حوزه آسفالت ریزی، جدول گذاری و طرح های هادی عملیاتی کنیم.

سهیمه ۷۵۰۰ واحدی مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته ۴ هزار واحد مسکن از محل مقاوم سازی در روستاها اجرایی و عملیاتی شد و امسال سهمیه استان ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است.

کیخسروی تصریح کرد: برای این واحدها تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت می شد که امسال این رقم به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت تا در اقساط ۲۰ ساله و نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت شود.

وی به توزیع قیر رایگان برای عمران و آبادانی روستاها و اجرای طرح منظومه های روستایی اشاره کرد و گفت: در بخش شاهرود به صورت نمادین طرح منظومه های روستایی با رویکرد توانمندسازی روستائیان در ابعاد مختلف در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این طرح سعی بر ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی روستائیان است و از محل تبصره ۱۸ تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

کیخسروی در پایان دهه حساب ۱۰۰ امام و اهمیت این موضوع در تولید مسکن برای محرومان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شهرستان مشگین شهر ما خیرین نیک اندیشی را داریم که در این طرح همراه و یاریگر ما بوده اند.

کد خبر 6083818

دیگر خبرها

  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستاهای اردبیل
  • اعلام نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است