Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه دولت واشنگتن را به تامین تسلیحات سنگین و پیشرفته برای یگان‌های مدافع خلق و گروه پ.ک.ک متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: اکثریت اعضای این دو گروه در سه روز گذشته توسط آمریکا مسلح شده‌اند. کامیون‌های مملو از تسلیحات از سوی آمریکا به این سازمان‌های تروریستی داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت، آمریکا به جای آنکه ترکیه را که عضوی از ناتو است تامین کند، به تامین سلاح برای این سازمان‌های تروریستی می‌پردازد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به حمله نظامی کشورش به شمال سوریه وعده داد که مراقب زندانیان داعشی محبوس در بازداشتگاه‌های شمال سوریه باشند و ادامه داد: مسئولیت ما اطمینان حاصل پیدا کردن از این مساله است که آنها را مسئول آنچه که انجام دادند، بدانیم. ما مطمئن می‌شویم که آنها آزاد نمی‌شوند.

اخیرا، سازمان‌های کرد سوریه به این نکته اشاره کرده‌اند که در پی تهاجم ترکیه به شمال سوریه نیروهایشان مجبور شده‌اند آنجا را ترک کرده و آنها برای حفاظت از بازداشتگاه‌های محل نگهداری اعضای داعش با چالش روبرو شده‌اند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت، زنان و کودکان در این بازداشتگاه‌ها را باید در جاهای دیگری اسکان داد و افزود: این بر گردن کردها و آمریکا است که مراقب تروریست‌ها در بازداشتگاه‌های خارج از محدوده منطقه امن باشند که ترکیه در شمال سوریه قصد ایجاد آن را دارد. آمریکا و سایرین مشخصا گفته‌اند که آنها در بخش جنوبی منطقه امن می‌مانند و این مسئولیت برعهده آمریکایی‌هاست.

به نوشته روزنامه دیلی صباح، ترکیه قصد دارد تا دو میلیون سوری را در منطقه امن و پس از پاکسازی حضور یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک از منطقه، اسکان دهد و به گفته چاووش‌اوغلو، ترکیه آوارگان را مجبور نمی‌نکنند تا به کشورشان بازگردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ترکیه به شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد

وزارت بازرگانی ترکیه به طور قاطعانه آنچه اخیراً در رسانه‌ها مبنی بر صادرات سلاح و مهمات ترکیه به رژیم صهیونیستی منتشر شده بود، تکذیب کرد.

براساس گزارش آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه این ادعا‌ها بی اساس است، تاکید کرد که صادرات سلاح یا مهمات از ترکیه به رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مجاز نیست. 

او افزود: عبارات مندرج در عناوین بند‌های جدول تعرفه گمرکی عمدا دستکاری و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و اخبار منتشر شده در این راستا جنبه تمسخر آمیز و ساختگی دارد.

 این وزارت خانه ترکیه‌ای افزود: هیچ گونه فعالیت نظامی بین کشورمان و اسرائیل اعم از آموزش و رزمایش نظامی یا همکاری در حوزه صنایع دفاعی وجود ندارد.

 این وزارتخانه تاکید کرد که ترکیه همچنان در کنار فلسطین و آرمان فلسطین ایستاده و به حمایت از آن ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه وزارتخانه ترکیه‌ای آمده است: ترکیه به تلاش خود برای ارائه همه اشکال کمک و حمایت به فلسطینیان در غزه و از طریق همه کانال‌ها ادامه خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که قطعنامه آتش بس صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل در اسرع وقت اجرایی شود.

 روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با حمایت ۱۴ کشور (از ۱۵ کشور) به تصویب رساند که خواستار آتش بس «فوری» در غزه در ماه رمضان شد که منجر به آتش بس «دائمی و پایدار» شد، در حالی که آمریکا از رای دادن به آن خودداری کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • لحظات زد و خورد مرگبار کردها و ترک‌ها
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است