Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از لامرد، وقتی داستان تمام نشدنی کشیدن نقاشی بر روی ترانس ها و تیر های برق لامرد استارت خورد برخی از منابع محلی و فعالان مجازی این شهر با اعلان اینکه «شهر لامرد زیبا میشود»، «بالاخره در ترانس و تیرهای لم یزرع لامرد روحی از جنس رنگ و لعاب دمیده میشود» و بدون در نظر گرفتن عواقب جانبی این امر، سر تا پا گوش به انتشار این مطلب پرداختند و با پاک کردن صورت مسئله که با چه منطق و اصولی این امر به شدت و قدرت در حال فراگیر شدن است آن را به وزیدن بوی بهاری از طرف مرغزار متشبه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودک لامردی ایزوله تر از تکنسین برق! ایمنی برق میگوید اولین اقدام در خصوص خطوط انتقال فشار قوی، شناسایی خطرات و دوم ارزشیابی و پیشگیری است که این مهم را با برچسب زدن و قفل کردن تجهیزات اعلام هشدار میکنند علاوه بر این باید از هر گونه اقدام که کودکان را ترغیب به نزدیک شدن و لمس منبع خطر و یا شوک الکتریکی کند، بشدت پرهیز شود. حال آنچه که ذهن را به چالش میکشد این است که چرا برای تکنسین برق در لامرد مرز غیر مجاز دسترسی تعیین میشود اما با ارائه نقاشی، گل و  ترسیم فضای واقعی شرایط به گونه ای مهیا میشود که کودک ضمن اینکه نتواند ذره ای احساس خطر و بازدارندگی کند به ترانس ( خطوط فشار قوی ) نزدیک شود و آن را لمس کند! کدام فکر و ادله برای جامعه اثبات خواهد کرد که کودکان در مقابل اینگونه خطرات ایزوله هستند؟ شاید برق گرفتی یکی از شهروندان لامردی روند این داستان عدم رعایت نکات ایمنی شهری در لامرد را از برق بکشد.   در تکامل بند فوق باید گفت که امید است که شهرداری و اداره برق شهرستان لامرد با همکاری یکدیگر ضمن تهیه چک لیست ایمنی برق، موضوعات متفاوت در شهر مورد مطالعه قرار دهند چرا که اگر از هدف از این امر غیر کارشناسی زیبا سازی فضای بصری شهر لامرد است باید پیش از آن نحوه مواجه با خطرات آموزش داده شود نه اینکه با دیدی غیر کارشناسی و احساسی خودمان ریسک خطر را برای فرزندانمان افزایش دهیم!

زیباسازی فضای بصیری شهر لامرد در دست هنرجویان نوپا

رعایت نکردن معماری شهری و مبانی رنگ در سطح شهر لامرد معین این موضوع است که این شهر هنوز از نداشتن پیمانکار متخصص در طراحی شهری و نقاشی دیواری، رنج میبرد؛ همچنین نبود ارگان ناظر موجب شده است که هنرجویان نوپای لامردی استعداد خود را طعمه جان شهر و مردمش کنند و اینگونه پیشنهادات نیمه رایگان را بدون آگاهی از عواقب بلند مدتش بپذیرند. پیش از این نیز مسئول انجمن هنرهای تجسمی لامرد در گفت‌وگو با برنا با اشاره به اهمیت هویت شهری با بیان اینکه رنگ روح و فضای بصری شهرها جسم یک شهر است، با ابراز نگرانی از عدم کردن مبانی رنگ و معماری شهری هشدار داده بود که «وقتی روح اشتباهی را در قالب جسمی قرار دهد علاوه بر اینکه جسم حقانیت خود را به درستی القا نمیکند روح نیز به شایستگی جلو داده نمیشود و این حکایت شهرما است که با رنگ و لعاب اشتباهی پیکره آن را زخمی کرده اند» ضایع شدن حق عموم مردم نوعی دزدی است ! در دیدی دیگر نسبت به موضوع نقاشی کشیدن بر روی ترانس های برق شهر برق لامرد به هزینه های صرف شده در این زمینه برمیخوریم؛ در روایتی تاریخی میخوانیم که عده ای از حضرت علی(ع) درخواست مقداری از پول بیت المال را کردند؛ حضرت فرمود: آیا حاضر هستید که شب به دزدی بروید و علاوه بر سهم خود، سهم مرا نیز به دست آورید؟ آن‌ها تعجب کردند و اعتراض کردند، حضرت فرمود: استفاده از بیت المال دزدی از همه‌ی مردم است. پیوست بند فوق باید خاطرنشان کرد که جست‌وجو در منابع روایی و تاریخی چیزی جز این مهم که بیت المال برای همه مردم است و صرف کردن آن نیز باید برای همه مسلمین باشد ( علی بن ابی طالب، خطبه 232 نهج البلاغه) و برداشت از آن برای انجام عملی که منفعتش فقط در انحصار گروهی خاص باشد دزدی هویدا به مردم لامرد است؛ استخراج نمیشود.

خبرنگار: فاطمه زائری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق جامعه کودکان مرگ نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان

تین نیوز

دو کشور قطر و ازبکستان بر سر واقعی سازی و چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان با یکدیگر مذاکره و رایزنی کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، دفتر ریاست جمهوری ازبکستان از مذاکره مستقیم شوکت میر ضیایف رئیس جمهوری این کشور با هیات بلند پایه اعزامی از سوی قطر خبر داده و تاکید کرد که دو طرف طی این دیدار رسمی، بر سر نحوه اجرای کریدور ترانس افغان با یکدیگر به گفتگو و رایزنی پرداخته اند.

گفته می شود نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، بلند پایه ترین اعضای هیات اعزامی این کشور به ازبکستان بوده اند. دو طرف همچنین بر سر موضوعاتی چون سرمایه گذاری، روابط اقتصادی و حمل و نقل مشترک به گفتگو پرداخته و بر تنظیم مکانیزم سرمایه گذاری در سریعترین زمان ممکن تاکید کرده اند.

دفتر ریاست جمهوری ازبکستان همچنین از عزم راسخ قطر برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت پروژه ترانس افغان به رهبری ازبکستان خبر داده است. این کریدور از مرز ترمز میان افغانستان و ازبکستان آغاز شده و پس از اتصال ریلی به مزارشریف، راهی کابل و نهایتا شهر پیشاور در پاکستان خواهد شد.

کریدور ترانس افغان در نهایت قرار است به بندر گوادار پاکستان به عنوان رقیب اصلی بندر چابهار متصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • یک رشته دکتری به رشته‌های دانشگاه آزاد لامرد افزوده شد/ هفت رشته دیگر در مسیر تصویب نهایی
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی