Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- صبح امروز شرکت ملی نفتکش در بیانیه ای از وقوع حادثه تروریستی برای یک فروند نفتکش ایرانی در دریای سرخ و 60 مایلی بندر جده خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شرکت ملی نفتکش اعلام کرد، نفت کش ایرانی صبح امروز در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت های 5 و 5:20 صبح در 60 مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است، دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز اکنون در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی در صدد کنترل آن هستند.
کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.

واکنش ایران
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: خوشبختانه خدمه نفتکش «سابیتی» هیچگونه آسیبی ندیده اند و شناور در حالت پایدار قرار دارد.
سید عباس موسوی در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی «سابیتی» در دریای سرخ افزود: بررسی‌های شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفت کش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در چند ماه گذشته برخی اقدامات تخریبی دیگر نیز علیه نفتکش‌های ایران در دریای سرخ صورت پذیرفته که بررسی‌ها در خصوص عوامل دخیل در این اقدامات در حال انجام است.
وی با ابراز نگرانی در خصوص آلودگی ایجاد شده در منطقه به دلیل نشت شدید نفت از مخازن آسیب دیده کشتی، افزود: همه مسئولیت‌های ناشی از این اقدام همانند آلودگی شدید زیست محیطی ایجاد شده در منطقه بر عهده عوامل این ماجراجویی خطرناک است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: بررسی جزئیات و عوامل این اقدام خطرناک ادامه دارد و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

آمریکا: از حادثه نفتکش ایرانی مطلعیم
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در آب‌های منطقه غرب آسیا اعلام کرد که از وقوع انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ اطلاع دارد.
به نوشته وبگاه شبکه شبکه «اسکای نیوز»، سرهنگ «پیت پاگانو» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با اشاره به مطلع بودن از حادثه‌ای که برای نفتکش ایرانی رخ داده، اما گفت که هیچ اطلاعات دیگری در این باره ندارند.
با اینکه این انفجار بدنه نفتکش ایرانی در آب‌های نزدیک حریم دریایی عربستان سعودی رخ داده اما مقامات این رژیم هنوز درباره این حادثه اظهار نظر نکرده‌اند.

افزایش بهای نفت پس از حمله تروریستی به نفتکش ایرانی
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، بهای هر بشکه نفت خام در پی وقوع انفجار در نفتکش ایرانی در سواحل جده عربستان، افزایش یافت.
بلومبرگ گزارش داد: پس از انفجار گزارش شده در نفتکش ایرانی در نزدیکی شهر بندری جده عربستان سعودی ، (قیمت هر بشکه) نفت به بالای 60 دلار در هر بشکه بازگشت.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انفجار نفتکش ایرانی دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استوری متفاوت دیوید تیلور در واکنش به حذف از المپیک

مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا برگزار شد و دیوید تیلور دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک با قبول ۲ شکست پیاپی مقابل پدیده کشتی آمریکا، ناباورانه از حضور در المپیک پاریس حذف شد.

آرون بروکس پدیده ۲۳ ساله کشتی آمریکا و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۲۳ در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۳-۱ دیوید تیلور را شکست داد تا این کشتی‌گیر قدرتمند ناباورانه فرصت حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد. تیلور در مبارزه اول خود هم با نتیجه ۴-۱ مقابل این کشتی‌گیر قلدر آمریکایی تن به شکست داده بود.

تیلور بعد از حذف از حضور در المپیک با انتشار تصویری از خودش در کنار دخترش نوشت: یک آخر هفته احساسی. مطمئنا زندگی ادامه دارد و خورشید هنوز طلوع می‌کند. از شما سپاسگزاریم.


منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • تشییع با شکوه آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • واکنش عجیب آرون بروکس به رویارویی با حسن یزدانی
  • (عکس) استوری متفاوت دیوید تیلور در واکنش به حذف از المپیک
  • واکنش عجیب جانشین تیلور به رویارویی با ایرانی ها
  • آشکارشدن ابعاد جنایت‌بار دیگری از انفجار تروریستی کرمان
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم