Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره نقش‌آفرینی تعیین کننده ارتش در تعامل اثربخش با سایر نیروهای مسلح در ایجاد بازدارندگی در برابر شیطنت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دشمن گفت: ملت بزرگ ایران به لطف خدا، آمریکا را در گام دوم انقلاب در منطقه برای همیشه کیش و مات می کنند و فرصت نفس کشیدن را به او نخواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 13:10 - 19 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۶۰۳

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: نقش آفرینی تعیین کننده ارتش در تعامل اثربخش با سایر نیروهای مسلح در ایجاد بازدارندگی در برابر شیطنت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دشمن بسیار تاثیرگذار است؛ به طوری که به حول و قوه‌الهی در آینده نه چندان دور شاهد برگزاری مجلس ختم سیاست‌های مداخله‌‌جویانه آمریکا و اذناب او در منطقه خواهیم بود.

وی به مشارکت فعال ارتش در تولید و نهادینه کردن امنیت در مرزها و سایر نقاط کشور اشاره کرد و ادامه داد: ارتش در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موجب امنیت در اقصی نقاط کشور شدند که این مهم در سایه نیروهای مسلح مقتدر ایجاد شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به نقش آفرینی ارتش در اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پرداخت و یادآور شد: دروغ گویی هیات حاکم و رئیس جمهور آمرکا برای همه اثبات شده است. به راستی می‌توان گفت که ترامپ ابردروغگوی جهان معاصر است که رسوایی او همه عالم را گرفته و اکنون دوستان آمریکا هم با ما هم‌فکر هستند. هر کس به او اعتماد کند ذلیل و هر کس مقابله کند، عزیز خواهد بود.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: ما به عنوان خیرخواه کشورهای دوست و همسایه، توصیه می‌کنیم با طناب آمریکا ته چاه نروند چون به تاریخ سپرده می شوند. به حاکمان حجاز توصیه خیرخواهانه می کنیم با ترامپ به انتهای چاه نروند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: ملت بزرگ ایران به لطف خدا آمریکا را در گام نخست کیش و مات کرد و در گام دوم او را در منطقه برای همیشه کیش و مات می کنند و فرصت نفس کشیدن را به او نخواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش 40 سال قبل به پیشنهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تصویب امام راحل با هدف مکتبی و معنویت محور کردن ارتش تاسیس شد.

وی افزود: با رهبری‌های آسمانی امامین انقلاب، ارتش ما کاملا مکتبی و معنویت محور است و جزو افتخارات ماندگار نظام مقدس اسلامی محسوب می‌شود. گواه ما در معنویت محور بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان‌های افتخاری است که حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری (دامت برکاته) به ارتش اعطا فرموده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به جلوه‌های معنویت در ارتش پرداخت و گفت: اولین جلوه معنویت در ارتش ولایت‌مداری است که جزو صفات برجسته و کلیدی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید. با توجه به توفیق حضور در یکان‌های مختلف ارتش از نزدیک شاهد اشتیاق فراوان و بی‌شمار کارکنان ارتش برای زیارت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستم. این موضوع جزو خواسته‌های قاطبه ارتش و خانواده‌های محترم است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اطاعت پذیری محض کارکنان ارتش از فرامین فرمانده کل قوا (مدظله العالی) تاکید کرد: وقتی فرمانی از سوی ایشان صادر شود، هیچ گاه ارتشیان ما در ارتباط با چرایی صدور فرمان صحبت نمی‌کنند، بلکه بیشترین صحبت آن‌ها درباره چگونگی اجرای درست این فرامین است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی شهادت طلبی و جان برکف بودن ارتشیان در صیانت و پاسداری از مکتب، میهن، ملت، مرز و ارض این کشور را دومین جلوه معنویت در ارتش عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تقدیم 48 هزار شهید مدافع وطن و حرم، حضور موثر و معنادار در جبهه مقاومت و آمادگی سیل‌آسای کارکنان ارتش برای انجام ماموریت‌های خطیر و دشمن‌کوب در هر نقطه‌ای از جلوه‌های بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تکید بر این‌که استقبال کارکنان ارتش از مراسم‌ و برنامه‌های دینی از دیگر جلوه‌های معنویت در ارتش است، گفت: روزانه هزار نماز جماعت در سراسر ارتش برگزار می‌شود که در همین رابطه امام راحل فرمودند اگر به ارتش بروید، مانند این است که وارد مسجد شدید. استقبال پرشور از مراسم معنوی اعتکاف و برنامه های قرآنی هم از دیگر جلوه‌های معنویت ارتش است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: خانواده‌ها و کارکنان ارتش در مسابقات سالیانه قرآن رتبه نخست یا دوم را کسب می‌‌کنند که این اتفاق به تناوب تکرار می‌شود. ارتش ما یکی از نهادهای برتر قرآنی در میان پنج نهاد برتر قرآنی است و یک ارتش قرآنی و نورانی قلمداد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش به برپایی مراسم پرشور عزاداری امام حسین (ع) و مراسم مذهبی در ماه رمضان اشاره کرد و اذعان کرد: ارتش خدامحور و معنویت محور ما شرکت فعالی در رزمایش معنوی و آسمانی اربعین دارد. تعداد زیادی از ارتشیان در این ایام زائر یا خادم اربعین حسینی هستند. موکب‌های ارتش در مسیر راهپیمایی روزانه بیش از 20 هزار نفر را پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی جلوه چهارم معنویت در ارتش را التزام به مسائل شرعی دانست و در ادامه به دستاوردهای ارتش در حوزه معنویت پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام محمد حسنی پیش خطبه های نماز جمعه ارتش گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار عیدانه با جمعی از شخصیت‌های سیاسی گفت: همه ما می‌دانیم که اسرائیل یک دولت غاصب است، اسرائیل دولتی است که همه اصول انسانی را نه امروز بلکه در طول ۷۶ سال گذشته زیر پا گذاشته است.

به گزارش جماران رئیس‌جمهور افزود: سابق اسرائیل یک رژیم آدمکش است که به اصول بین‌المللی نیز توجه نمی‌کند. اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع سپاه پاسداران شد. این کار، احمقانه بود. البته اسرائیلی‌ها می‌خواهند به خاطر گرفتاری‌شان در غزه، معضلات را در کل منطقه توسعه دهند و از طریق توسعه ناامنی در منطقه، خودشان را خلاص کنند و شرایط جدیدی را به وجود بیاورند. 

دکتر حسن روحانی تاکید کرد: همه دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر اقدام نظامی نبوده است. اسرائیل حمله را شروع کرد و ایران فقط پاسخ داد. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند. جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد، با ظلم و تجاوز مخالف و حامی مظلومین در طول تاریخ است.

روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: ما موظفیم این نظر مقام معظم رهبری را به تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تسری دهیم، کمااینکه ایشان سال گذشته بر مشارکت سیاسی مردم هم تاکید داشتند. نمی‌شود ما مردم را در اقتصاد دعوت به مشارکت کنیم اما در سیاست به مردم اعتنا نکنیم یا در فرهنگ و سیاست خارجی به نظر مردم توجه نکنیم. کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است و باید مردم را به حضور در همه زمینه‌ها دعوت کنیم.

دیگر خبرها

  • جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است
  • عملیاتوعده صادق یک حماسه بزرگ و غرورآفرین بود
  • چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • قدردانی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور از پاسخ پشیمان کننده سپاه به رژیم صهیونیستی
  • ببینید | هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
  • اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا
  • دستگاه‌های انتظامی و امنیتی تلاش خود را برای رصد تحرکات دشمن افزایش دهند