Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به حقوق بشر اسلامی و دینی و مقایسه آن با حقوق بشری جامعه غربی و استکباری بیان داشت: امروز استکبار جهانی که از چنگال آنان خون مظلومان می‌چکد متاسفانه پرچم حقوق بشر جامعه جهانی را در دست گرفته‌اند و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تمام نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی در حق‌کشی حقوق بشر از سوی آمریکا حمایت می‌کنند، تصریح کرد: حقوق بشر غربی مدعی است که انسان در هر صورت باید آزاد زندگی کند اگرچه حقوق دیگران هم پایمال کند در صورتیکه اسلام بر فضائل و ارزش‌های انسانی تاکید کرده که نباید حقوق مظلومان از بین برود.

دشتی حقوق بشر اسلامی را مبتنی بر فضائل و ارزش‌های الهی و دینی دانست و تاکید کرد: بر این اساس انسان و جامعه حق ندارد سبب از بین بردن حقوق و منافع انسان و جامعه شود و حقوقی که سبب متزلزل شدن و از بین رفتن منافع انسانی و جامعه می‌شود نباید اجازه عملی شدن آن داده شود.

او با اشاره به اینکه خداوند متعال حلال و حرام در جامعه انسانی را تعیین کرده است تصریح کرد: آن حقوقی که سبب رشد و سعادت جامعه و انسان می‌شود و در مسیر فضائل و ارزش‌های الهی قرار دارد حقوق بشر اسلامی و دینی است.

خطیب نماز جمعه بوشهر استفاده از بمب اتم در دین اسلام را حرام دانست و تاکید کرد: استفاده از بمب اتم که مقام معظم رهبری آنرا حرام می‌دانند و تحریم کرده‌اند در اسلام ممنوع است، ولی غربی‌ها از جمله آمریکا در راستای منفعت خود با این نوع سلاح کشتار جمعی، هیروشیما و ناکازاکی را بمباران اتمی می‌کند، ولی هیچ سازمان و نهاد بین‌المللی عکس‌العملی برای محکوم کردن آن نشان نمی‌دهد.

دشتی با بیان اینکه فرهنگ خانواده غربی و ارتباط نامشروع سبب متزلزل شدن بنیان خانواده می‌شود گفت: در اسلام مواردی که سبب نابودی و متزلزل شدن بنیان خانواده می‌شود در قرآن کریم خداوند متعال آنرا تحریم و حرام کرده است.

او یکی از عوامل متزلزل شدن بنیان خانواده را آزادی بی‌بندو بار و استفاده از فرهنگ غربی‌ها دانست و تاکید کرد: غربی‌ها به اصول بنیان خانواده پایبند نیستند و ترویج آن در جامعه از اهداف مهم آنان است که امروزه یکی از عومل افزایش طلاق پیروی از فرهنگ غربی است.

امام جمعه موقت بوشهر رسیدگی به فقرا، خیرخواهی، ارشاد، جهل‌زدایی، امر به معروف و نهی از منکر را از مبانی اسلامی دانست و تصریح کرد: در اسلام گاهی حقوق بشر اوج الهی می‌گیرد و سبب ایثار و شهادت می‌شود که شهدای گرانقدر در این راستا جان خود را فدا می‌کنند.

‌دشتی با تاکید بر رعایت اصول دینی و اسلامی در همه لایه‌های جامعه افزود:اصول و مبانی دینی، اسلامی و مذهبی نباید ملعبه قدرت‌های مقطعی سیاست و نگاه‌های شخصی افراد شود.

او با اشاره به حرکت عظیم مردم مسلمان در پیاده‌روی اربعین حسینی بیان کرد: حرکت عاشقانه و کاروان‌های حسینی این‌روز‌ها در مسیر کربلا در حرکت است که نشان از عشق به ولایت و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه عاشقان ولایت در پیاده‌روی اربعین حسینی شب‌وروز را نمی‌شناسند و تحمل سختی‌ها می‌کنند افزود: کاروان‌های اربعین حسینی با این حرکت عظیم همدردی خود را با زینب کبری (س) و اهل بیت (ع) نشان می‌دهند و با سوز دل مسیر را طی می‌کنند.

دشتی جایگاه پیاده‌روی اربعین حسینی را در ابعاد فرهنگی، سیاسی، فردی و اجتماعی را مهم دانست و تاکید کرد: اربعین حسینی و حضور در این مراسم بر انسان‌ها اثرگذار است و سبب رشد کمال و سعادت انسان می‌شود.

او  با بیان اینکه هر سال بر جمعیت حرکت حسینی در پیاده‌روی اربعین افزوده‌تر می‌شود تصریح کرد: در مراسم پیاده‌روی اربعین که هراس در دل دشمنان اسلام و استکبار جهانی ایجاد کرده سبب افتخار جهان اسلام و تشیع است.

امام جمعه موقت بوشهر بصیرت‌افزایی، ولایت‌مداری و عشق به خاندان ائمه اطهار (ع) را از ویژگی پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا دانست و افزود: این حرکت که یک همایش جهانی محسوب می‌شود نیاز به مدیریت جهانی است چراکه بر عهده ایران و عراق نیست بلکه باید جهان اسلام و کشور‌های اسلامی آنرا مدیریت کنند.

دشتی از افزایش روز افزون جمعیت در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و بیان کرد: امسال جمعیت شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی در کربلا ۳ برابر پارسال شده که نیاز به مدیریت جهانی با فکر و تدبیر قوی‌تر است.

او با تاکید بر توجه به امیدآفرینی در جامعه، منویات مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: معظم‌له امید آفرینی در جامعه را یک ضرورت اعلام کرده‌اند چراکه این انقلاب و نظام با سختی‌ها فراوانی ایجاد شده و نباید یاس و ناامیدی که دشمنان در جامعه ایجاد می‌کنند ترویج شود چراکه ناامیدی سبب نابودی می‌شود.

‌امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر توجه به امیدآفرینی به ویژه از سوی نخبگان، تربیون‌داران، دانشگاهیان و جوانان گفت: اعتماد به جوانان که می‌توانند بدون اتکا به غرب و بیگانگان پیشرفت و سعادت جامعه را محقق کنند باید مورد توجه قرار بگیرد.

دشتی با گرامیدشت سالروز تاسیس سازمان بازرسی و قدردانی از اقدام انقلابی آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در مبارزه قاطع با فساد در همه لایه‌های جامعه گفت: این اقدام که زمینه عدالت گستری در جامعه را فراهم کرده سبب امیدواری مردم شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر ادامه مبارزه با فساد در همه لایه‌های جامعه تصریح کرد: هرچند که فسادهیچگاه ریشه کن نمی‌شود، ولی ادامه مسیر برخورد قاطع با فساد سبب رشد و پویایی جامعه می‌شود.

وی با گرامیداشت روز عقیدتی سیاسی ارتش نقش مهم این نهاد در ارتش را بسیار مهم و قابل تقدیر دانست و افزود: نیرو‌های عقیدتی سیاسی ارتش در حفاظت و حراست از مرز‌های اسلامی نقش تاثیرگذاری دارند که خدمات آنان در ابعاد گوناگون قابل ستایش است.

انتهای پیام/م

مسئولان  با تکیه بر توان داخلی امید را در دل مردم زنده نگه‌دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت

  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان آيين اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدرسه شاهد کرمان برگزار شد و حاضران ضمن برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی با سر دادن شعارهایی بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم  گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بدون مردم و جدا از مردم نمیدانست و به همین  علت همه پرسی( رفراندوم) برگزار شد و نظرشان برای تشکیل جمهوری اسلامی ایران گرفته شد. 

 سردار معروفی دوازدهم فروردین  راه نقطه عطف و بزرگترین جشن و شادی  دانست که برای همیشه در تاریخ ثبت شد ه و مایه افتخار است . 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: :اوج بزرگی انقلاب اسلامی اکنون است که بزرگی و عظمت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی بیشتر مشاهده می‌شودکه تفکرش در جبهه مقاومت اکنون ریشه دوانده و عمیق شده است. 

وی همچنین تلاش برای رفع مشکلات مردم،تلاش برای پیشروندگی کارها و عملیاتی کردن کارهای جامعه  را از ویژگیهای انقلابی بودن برشمرد و تاکید کرد: مسئول انقلابی برای پیشرفت کار مردم کمر همت می‌بندد و تلاش می‌کند که کاری برزمین نماند و تابع رهنمودها و دستورات امام خویش است . 

 شعارهای «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «مگر امت بمیرد علی تنها بماند»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است»، «رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می‌کنم»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «اسرائیل اسرائیل، کودک‌کش و جلاد است»، «فلسطین فلسطین، عامل اتحاد است»، «رهایی فلسطین همیشه در فکر ماست نابودی اسرائیل زیبایی ذکر ماست»، «جنایت منطقه زیر سر آمریکاست کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست»، «مرگ بر آمریکا»، «مثلث شوم ابلیس، آمریکا و اسرائیل و انگلیس»، «نماد شیطان لعین آمریکاست محور هر جنایتی آمریکاست» و... از جمله شعارهایی بود که در این مراسم سر داده شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/ به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • رییسی: رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد