Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@20:15:22 GMT

پشت پرده ادعای حذف نام شهدا از خیابان‌های تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۲۷۰۱

پشت پرده ادعای حذف نام شهدا از خیابان‌های تهران

خرداد؛ برخی شواهد به دست آمده از بررسی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد موج خبری علیه شهرداری تهران درخصوص حذف نام شهدا با استفاده از یک تصویر قدیمی ایجاد شده که شائبه انگیزه سیاسی در این ماجرا را مطرح کرده است.
دو ماه از زمان آغاز ماجرای رسانه‌ای حذف نام شهدا در برخی خیابان‌های تهران می‌گذرد. ماجرایی که در حد یک بحران برای شهرداری تهران مطرح شد و هنوز هم تبعات آن ادامه دارد؛ تا جایی که حتی در شب‌های اخیر صداوسیما نیز در بخش‌های خبری پربیننده خود مثل خبر ۲۱ اقدام به تهیه و پخش گزارش‌هایی در این خصوص کرده و به رغم پیگیری‌های مسئولان شهرداری، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال بررسی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد در پشت پرده این دغدغه مقدس، یک بازی سیاسی و رسانه‌ای تقریبا پیچیده وجود دارد.
هفده مرداد امسال، برخی کانال‌های اصولگرا، اقدام به انتشار تصاویری کردند که در آن ادعا شده بود، عنوان شهید از برخی معابر منطقه یک شهرداری تهران، حذف شده است. این تصاویر به سرعت در کانال‌های اصولگرا منتشر شد و زمینه‌ای برای فشار بر شهرداری شد؛ تا جایی که پیروز حناچی، سه روز بعد از انتشار این تصویر، دستور داد بررسی لازم در این خصوص صورت گیرد.
عکسی متعلق به شهریور ۱۳۹۳
نکته جالب توجه این بود که در پایین آن، منبع این تصویر وبلاگی به نام «منتظر شهادت» ذکر شده بود. وبلاگی که آخرین پست آن مربوط به ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ بود.
نکته جالب‌تر این است که اگر این تصویر را با استفاده از ابزاری مثل جست‌وجوی تصویری گوگل، جست‌وجو کنید؛ به پستی در سایت لنزور، سایت اشتراک عکس ایرانی برمی‌خورید که متعلق به شهریور سال ۱۳۹۳ است. این به آن معناست که این تصویر که در دو ماه گذشته بارها به عنوان اصلی‌ترین سند سهل‌انگاری مدیران کنونی شهرداری در فضای مجازی دست به دست می‌شد، دست کم متعلق به ۵ سال پیش و دوره قبلی مدیریت شهری است.
موج اوایل مرداد و پیش از آغاز موج اصلی این موضوع، در پی نشر موزیک ویدئویی با محوریت سخنان یک شهید خطاب به مادرش بود که در یکی از بندهای آن، این شهید به مادر خود می‌گوید نام کوچه را به نام او نکنند؛ بلکه به نام «نسترن» باقی بماند. طبیعتا این ترانه با واکنش طیف‌های مختلف سیاسی و مذهبی در ایران به خصوص در میان اصولگرایان روبرو شد و نسبت به آن اعتراضات زیادی شد.
اعتراض به استفاده از یک آیه قرآن
با این حال برخی اصولگرایان با بازنشر این تصویر، آن هم در میانه جو واکنش به آن آهنگ، در واقع تلاش کردند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. این به آن معنا نیست که سهل‌انگاری‌هایی احتمالی از سوی برخی پیمانکاران شهرداری یا حتی مناطق به وجود نیامده باشد؛ بلکه چنین مواردی قطعا باید اصلاح شود و با مقصران احتمالی هم برخورد شود؛ اما به نظر می‌رسد این که این مسأله یک پروژه سیستماتیک از سوی شهرداری تهران معرفی شود، قطعا با اهداف سیاسی است؛ مخصوصا وقتی ببینیم قبل از آن حتی نسبت به استفاده از نام خلق توسط شهردار تهران در نخستین توییتش جوسازی صورت گرفته بود و کمتر از یک ماه بعد نیز قرائت یک آیه از قرآن توسط شهردار تهران که روی آرم سازمان منافقین آمده، توسط اصولگرایان مورد انتقاد قرار گرفت.
منبع: ایرنا برچسب ها: نام شهدا ، حذف نام شهدا از خیابان‌های تهران

منبع: خرداد

کلیدواژه: نام شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سفیر رژیم اسرائیل در چین: «تل آویو» حمله ای به ایران نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ حامد وفایی؛ استادیار ادبیات چینی در دانشگاه تهران نوشت:

رژیم اسرائیل با عبور از تمام خطوط قرمز نظام بین الملل عملا در حال از دست دادن بازیگران میانه رو مهمی چون چین است. نماینده پکن در جلسه شورای امنیت پس از محکومیت بمباران نمایندگی ایران در سوریه، درباره پاسخ موشکی تهران تاکید کرد: اکنون می توان این مسئله را تمام شده دانست!

پس از مواضع اخیر چین درباره اسرائیل، سفارت رژیم در پکن با برگزاری نشستی خبری اعلام کرده ماجرای حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی «یک بازی تمام شده» است و «تل آویو» حمله ای به ایران نخواهد کرد» اما با اتخاذ تدابیر قدرتمند برای مهار نیروهای نیابتی ایران در منطقه اقدام خواهد نمود.

 

 

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی «روز ارتش» در اصفهان اعلام شد
  • واکنش عضو شهرداری تهران به جمع‌آوری سگ‌ها از خیابان
  • پشت‌پرده شایعه فوت یک دختر در مقر گشت ارشاد در خیابان وزرا
  • دروغ جدید عوامل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • ادعای سفیر رژیم اسرائیل در چین: «تل آویو» حمله ای به ایران نخواهد کرد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان
  • رونمایی از دیوارنگاره «وعده صادق» در میدان شهدا مشهد
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد