Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@05:26:08 GMT

فرهنگ سازی برای کارآفرینی در دنیای دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۲۷۰۹

‍‍‍‍‍‍

دوازدهمین رویداد کارآفرینی و برنامه‌نویسی دانش آموزان در آخرین روز از هفته جهانی فضا برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  در این رویداد که با هدف توانمندسازی دانش آموزان در حوزه مهارت‌آموزی برگزار شد، دانش آموزانی از 4 استان کشور حضور داشتند. یکی از عمده ترین رویکردهای برگزاری این دوره ها گسترش فرهنگ کارآفرینی و تعامل در دنیای فناوری اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   رئیس سازمان فناوری اطلاعات: با همکاری وزارت آموزش و پرورش هم اکنون بیش از هزار و ۹۰۰ دانش آموز در رویداد کارآفرینی و برنامه نویسی بر بستر فناوری اطلاعات شرکت کرده اند.

ناظمی گفت: این برنامه‌ها از ابتدای سال آغاز شد و در هر دوره‌ای ۴ تا ۸ مدرسه شرکت کردند و اکنون دوازدهمین دوره برگزار شده است که ۶۰ مدرسه در آن حضور داشته اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه غیر از مدارس تهران تعدادی از مدارس استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و شهر مشهد نیز در این رویداد حضور داشته اند، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا به مرور این رویداد در مدارس سایر استان‌ها نیز اجرایی شود.

وی مهمترین هدف از برگزاری این رویداد را آموزش مهارت‌های کارآفرینی و تفکر نقادانه خواند و افزود: این دو مهارت برای زندگی دانش آموزان در سال‌های آینده بسیار نیاز است و این دو مهارت را نمی‌توان با کتاب‌های درسی آموزش داد و فقط باید در این گونه رویداد‌ها آموزش داده شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: دانش آموزان در این رویداد‌ها یاد می‌گیرند که چگونه کار کارآفرینانه داشته باشند و چگونه رؤیا‌های خود را پرورش دهند و خود را برای کار و دنیای حرفه‌ای و زندگی شان آماده کنند.

ناظمی افزود: تاکنون بیش از هزار و ۹۰۰ دانش آموز در این رویداد‌ها شرکت داشته اند و پس از گذشت ۱۲ دوره از این رویداد بنا داریم نخستین گروهی که کار را با ما آغاز کردند آماده کنیم که در شتاب دهنده دانش آموزی شروع به کار کنند.

وی گفت: برخی از این دانش آموزان هم در دوره‌های کارورزی در شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند در کنار کسانی که فعالیت حرفه‌ای دارند آموزش ببینند و خودشان را آماده کنند و این طرح مشابه همان طرح کاد در چند دهه گذشته است که دانش آموزان، مهارتی را فرا می‌گرفتند، اما این طرح مدرن‌تر و به روزتر است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کار افرینی فضا برنامه نویسی دانش اموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ محمدرضا بهرامی گفت: کارگاه آموزشی یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) به منظور برگزاری المپیاد آماده مرحله استانی تیم‌های برتر هر شهرستان، در پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده و توانمند و برخوردار از مهارت‌های گروهی را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه بیان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به آیتم‌های عمومی و سرفصل‌های تخصصی المپیاد آماده گفت: پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، حمل مصدوم (گروهی)، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیاء قلبی ریوی، خونریزی، پانسمان بانداژ، شکستگی و آتل بندی و اسکان اضطراری، بررسی و تحلیل فرم‌های داوری و نحوه آزمون کتبی از مباحث آموزشی عمومی و تخصصی المپیاد آماده با تدریس ۲۵ مربی است که فراگیران به صورت گروهی در این کارگاه تمرین کردند.

دیگر خبرها

  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم