Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اردبیل با اشاره به نقش رهبری در دین اسلام و در نزد رسول‌الله افزود: آیا این را آمریکا فهمید ولی دین ما نفهمید؟ آیا این را آمریکا فهمید ولی رسول خدا نفهمید که تا ابد برای مسلمان‌ها سیستمی تعبیه کند که جز نخبگان و شایستگان امت نتوانند تولیت امت را به دست بگیرند؟

وی نقش رهبری در تامین و حفظ عزت کشور و ملت و صیانت از انحراف در مسیر را بسیار خطیر دانست و بیان کرد: امروزه در راس اغلب کشورهای اسلامی یک پادشاه یا یک رئیس جمهوری وابسته به آمریکا رهبری و امامت را به دست گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله عاملی علت شکست انقلاب چند سال پیش در مصر و تونس را نبود رهبری صالح ذکر کرد و گفت: مردم مسلمان مصر و تونس انقلاب کردند ولی انقلاب آنها اکنون به دست دیکتاتور تمام عیار افتاده که مهر ابطال بر دموکراسی زده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکا آنقدر غرور مسلمان‌ها را در نبود رهبری شایسته شکسته که اگر پادشاهان و حاکمان دیکتاتور و عاشق اسرائیل در کشورهای اسلامی کنار بروند، تمام کشورهای اسلامی به خط مقاومت ملحق می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه خطبه‌های امروز بیان کرد: عربستان حضور سه میلیونی حجاج در موسم حج را به طور کامل خنثی، بی‌فایده و بی‌اثر کرده و با معامله قرن و با دعوت اسرائیلی‌ها به سرزمین وحی، ملت عربستان را تحقیر و قلبشان را جریحه‌دار کرده و طبیعی است که اگر آنها مجال پیدا کنند خود را از یوغ حکومت آل‌سعود نجات می‌دهند.

وی برگزاری حج در طول حکومت آل‌سعود بر جزیره‌ العرب را فاقد ذره‌ای فایده در رفع بدبختی‌ها و خون‌ریزی امت اسلامی دانست و گفت: حج امسال تمام شد اما کسی نگفت خروجی این حج چه شد و اگر خروجی آن فقط عبادات فردی است، این را در منزل و در وطن نیز می‌توان بجا آورد.

آیت الله عاملی اضافه کرد: به علت حاکم بودن رهبریت ناصالح و مفتیان وهابی بر عربستان، در حج امسال نگذاشتند یک کلمه مطالبه‌ علیه صهیونیست‌ها و آمریکا مطرح شود.

وی در ادامه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته جاری مبنی بر توسعه فرامرزی مقاومت، این توصیه را یک استراتژی خطیر و منشور عمل عنوان کرد و گفت: امروزه آمریکا، اروپا، اسرائیل، ترکیه و عربستان همه توسعه فرامرزی دارند و شواهد نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا و اسرائیل تا بیخ گوش ما آمده‌اند.

او با اشاره به هزینه بیش از هفت تریلیون دلاری آمریکا در منطقه خاورمیانه افزود: در چنین وضعیتی ما برای حفظ امنیت خودمان چرا از خارج مرزهای خود غافل باشیم؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این که اسرائیل در تمام مرزهای ایران با آذربایجان حضور دارد، اظهار کرد: یادمان نرفته پهپاد اسرائیلی که در بالای نطنز سرنگون شد، از شهر لنکران جمهوری آذربایجان برخاسته بود.

وی ادامه داد: هر ماه یک شخصیت بزرگ اسرائیلی در لنکران حاضر شده و دستورات لازم را صادر می‌کند و شدیدترین فشار در محرم بر روی لنکران اعمال می‌شود.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: شهر لنکران جمهوری آذربایجان از جهت فرهنگ و عزاداری مثل یکی از شهرهای ایران شده و چادر مشکی زنان همه جا را فرا گرفته و در عزاداری حرکت مردم وسعت حیرت‌انگیزی یافته و به همین علت بیشترین فشار در آذربایجان بر روی لنکران است.

وی اقلیم کردستان عراق را نیز پر از اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ذکر کرد و گفت: ماجرای همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق نیز کار آنها بود که شکست خورد.

امام جمعه اردبیل همچنین منطقه قره‎باغ را پاتوق اصلی نیروهای اسرائیلی و آمریکایی و آموزشگاه پ.ک.ک و پژاک دانست و ادامه داد: داعش را اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و اسرائیل به خاطر مهار ایران و بلکه ریشه‌کن کردن ایران درست کردند و تروریست‌ها را از ۸۰ کشور وارد منطقه ما کردند، چرا آنها فقط با شیعه کار داشتند و برای کوبیدن ایران آموزش دیده بودند.

وی گروه تروریستی پ.ک.ک را نیز ساخته و پرداخته اسرائیل دانست و بیان کرد: اساسنامه تاسیس این گروه نشان می‌دهد که آنها یک نگاه بسیار قدسی به اسرائیل و یهودیان دارند.

آیت‌الله عاملی همچنین با اشاره به فعالیت پایگاه‌های نظامی و جاسوسی کشورهای غربی در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس اظهار داشت: آنها از همه جا ما را محاصره کرده‌اند و در چنین شرایطی ما نباید از کارهای آنها سر در بیاوریم؟

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مراد از توسعه فرامرزی مقاومت را مساله‌ای جدا از دخالت در امور کشورهای دیگر ارزیابی کرد و افزود: مراد روشنگری و حضور مشروع و قانونی است و بر همین اساس اگر فکر و ایده ما گسترش یابد و ماهیت قدرت اهریمنی غرب برای ملت‌ها روشن شود، مرزهای مقاومت به خودی خود وسعت می یابد و احتیاجی به دخالت نیست.

۱۹۰۵/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نماز جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این دیدار با تأکید بر این که مطالبات خیلی مهم است و کمبود‌های جامعه را باید دید، گفت: امروز وحدت یکی از کمبود‌های جامعه است و باید در اشعار زیبای شعرای ما برجسته شود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: این پرچم وحدتی که مقام معظم رهبری بلند کرده اند، باید همچنان بلند بماند و این باید مطالبه شود و در اذهان جامعه برجسته بماند تا میدان از افراد خارج از دایره وحدت گرفته شود.
وی گفت: امروز شاعر در عرصه کشور مثل جهادگری است که در میدان نبرد مبارزه می‌کند و در سنگر می‌ماند و سلاح به دست در مقابل دشمن می‌ایستد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: تهدید دیگری که امروز مطرح است، مسئله فرقه سازی هاست و شعرای ما باید در باب مهدویت جدی و برجسته کار کنند و اجازه ندهیم میدان به دست دیگران بیفتد.
وی با بیان این که از ویژگی‌های جلسه امسال حضور جوانان خوب و نشان دادن سلایق و استعداد‌های زیبایشان بود، گفت: این همه عرض ارادت و محبت که در دل شماست، اینها سرمایه‌های مهمی است و این سرمایه‌ها باید حفظ شود.
در ابتدای این دیدار، چند تن از مداحان و شاعران، به بیان اشعار و اذکار پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طباطبایی
  • جزئیات برگزاری مراسم شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • برنامه های معنوی « شب قدر» اردبیل از شبکه های اجتماعی پخش می شود
  • اطلاعیه دفتر امام جمعه اردبیل در خصوص برنامه شب‌های قدر
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • اسرائیل دیگر مانند گذشته در آمریکا جایگاه قدرتمندی ندارد
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند