Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از آغاز مرحله دوم انتقال آب به تالاب گاوخونی در این استان خبر داد و گفت: با انتقال آب به تالاب گاوخونی، مناطق پایین‌دست سد رودشتین به‌صورت کامل احیا شد. تاریخ انتشار: 15:15 - 19 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۶۲۵

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،به نقل از پاون مسعود میرمحمد صادقی گفت: مرحله دوم انتقال آب به تالاب گاوخونی، هم‌زمان با روز‌های پایانی توزیع آب در شبکه‌های شرق و خاتمه دوره توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های غرب اصفهان، با بازگشایی سد رودشتین از روز ۱۱ مهرماه آغاز و با خاتمه توزیع آب در شبکه این سد در روز ۱۳ مهرماه به بیشینه خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به خشکی مسیر ۱۳۰ کیلومتری رودخانه زاینده‌رود از محل سد رودشتین تا تالاب گاوخونی و نیز خشکی آن در فصول گرم سال به مدت شش ماه متوالی، در نهایت آب رهاسازی شده پس از ۶ روز به ورودی تالاب گاوخونی رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه حجم آب انتقالی در شش روز اول، بالغ بر ۴ میلیون مترمکعب است، افزود: در شش روز اول انتقال آب به تالاب، دبی متوسط بیش از ۹ مترمکعب در ثانیه و بین ۴ تا ۱۷ مترمکعب در ثانیه متغیر بوده است.

صادقی افزود: علاوه انتقال آب به تالاب، مناطق پایین‌دست سد رودشتین، به‌صورت کامل احیا شده و آثار روانی و زیست محیطی مفیدی برای ده‌ها شهر و روستای پایین‌دست از جمله مهم‌ترین آن‌ها شهر‌های "اژیه" و "ورزنه" داشته است.

وی یادآور شد: مرحله اول انتقال آب به تالاب گاوخونی از اواسط اسفند ۱۳۹۷ آغاز و تا یازدهم فروردین ماه ۱۳۹۸ (زمان شروع توزیع آب کشاورزی در شبکه‌های شرق اصفهان) ادامه یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: در آن دوره نیز با استفاده از رواناب ناشی از سیلاب‌های بهاره زاینده‌رود، حجم آب قابل ملاحظه‌ای روانه تالاب شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تالاب گاوخونی رودخانه زاینده رود رهاسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نَشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان ایلام که با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سد چناره در چرداول تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است، اما با توجه به مطالعات انجام شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات ملی خارج شده است و درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان بسیار فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های «گل‌گل» فرسوده است، ادامه داد: بعضی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه‌خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه‌خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هژبری با اشاره به حوزه حمل‌ونقل درون شهری گفت: اتوبوس‌های درون‌شهری در ایلام بسیار فرسوده است که در راستای نوسازی، تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس را داریم.

کد خبر 747818

دیگر خبرها

  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک