Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@21:57:23 GMT

وجود ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۳۲۲۵

وجود ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور امروز، 19 مهرماه در جمع خیرین تبریز گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارند که هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان تک جرم بوده و واجد شرایط کمک هستند.

وی افزود: این زندانیان با مبلغ بدهی 2 هزار میلیارد تومان هستند که بیشتر آنها را محکومان مالی چک شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جولایی ادامه داد: در سالهای اخیر به همت خیران و عنایت ویژه مقام معظم رهبری 130 هزار زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده اند و امیدواریم با تصویب و اجرایی شدن قوانین کاهنده جرایم غیر عمد تعداد این نوع زندانیان کاهش یابد.

مدیرعامل ستاد دیه کشورافزود: اخیرا قانون بیمه اجباری شخص ثالث و اصلاح قانون چک تصویب شده است و با اصلاح و تصویب قانون مهریه و نفقه با راهکارهای قانونی، شرعی و رعایت منافع طرفین، زندانیان مهریه و نفقه کاهش خواهند یافت.

وی گفت: هم اکنون حوادث کارگاهی در کشور معضل بزرگی است و کارفرمایان زیادی را روانه زندان می کند که این مشکل امیدواریم در مجلس پیگیری و قانون نظام ساختمانی و حوادث مربوط به آن نیز اصلاح شود.

جولایی افزود: این روزها طرح کشوری جدیدی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد با عنوان «بخشایش حسینی و نوید آزادی» در حال اجراست و در این طرح زائران اربعین می توانند بخشی از هزینه خود را با پرداخت کمک به سامانه *780 *7777# (ستاره 780 ستاره 7777 مربع ) برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دهند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور، خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی کمک‌های خیران نیز از طرح‌های خوبی است که با فرهنگ سازی آن می‌توان نتایج مثبتی در افزایش مشارکت خیران حاصل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی ستاد دیه زندانیان جرائم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 آغاز پویش «مشهدمهربان» با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

محمدرضا قلندرشریف در افتتاحیه سومین دوره پویش «مشهدمهربان» گفت: همت شورای اجتماعی محلات برای راه‌اندازی این پویش و همراهی استانداری خراسان رضوی، دادگستری استان و فرمانداری مشهد برای حمایت از این حرکت؛ ستودنی و قابل تقدیر است.

وی افزود :مدیریت شهری تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت شورای اجتماعی محلات؛ زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیرعمد را توسط خود مردم فراهم کند. 

شهردار مشهد گفت: پویش «مشهد مهربان» یک بار قبل از آغاز سال تحصیلی به منظور تامین هزینه کودکان و نوجوانانی که به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازمانده‌اند برگزار می‌شود؛ دومین پویش نیز مربوط به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است که از میلاد امام حسن مجتبی(ع) آغاز و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد. 

وی بیان کرد:در سال اول برگزاری؛ ۴ هزارنفر در پویش شرکت کردند؛ این تعداد در سال گذشته به ۲۲ هزارنفر رسید و امید داریم تا بتوانیم امسال تا ۱۰۰ هزارنفر را پای کار این پویش مردمی بیاوریم زیرا هدف اصلی این پویش؛ همراه‌سازی مردم و فرهنگ‌سازی درسطح جامعه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آزادی ۳۴۷ زندانی مالی در استان اردبیل
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین بافقی
  • گلریزان مهریزی‌ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  •  آغاز پویش «مشهدمهربان» با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آغاز پویش «مشهدمهربان» با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه