Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:46:40 GMT

کتاب مصور شهر یزد و یاسبرین در مجارستان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۴۱۸۶

کتاب مصور شهر یزد و یاسبرین در مجارستان منتشر شد

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم "تاماش سابو" شهردار یاسبرین آمده است : در ژرفای تاریخ، صدها سال ایرانیان و یاس ها به هم پیوند داده شده اند، پیوندهایی کهن که به توسعه و بهبود روابط خواهر خواندگی یزد و یاسبرین منجر شده است. هرچند که از یکدیگر دور افتاده ایم اما موفقیت ها و دستاوردها را به همگان نشان خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می توان پیوندهای سیاسی، فرهنگی و دستاوردهای اقتصادی قریب به یک ربع قرن را یک به یک نام برد " .

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم رجبی یزدی آمده است، من خود زاده یزدم و ایام کودکی را در بافت سنتی شهر و کوچه های تنگ و بادگیرهای بلند گذرانده و در دوران جوانی از نزدیک با سخت کوشی پایبند به اصول اخلاق اسلامی، همزیستی با پیروان آئین زرتشتی، قناعت و رضایتمندی مردم شهرم انس گرفته و با دیرینه تاریخی و آثار تمدن و میراث فرهنگی شهر که شهره عام و خاص است، آشنا شدم.

بناهای تاریخی با قدمت بیش از چندین هزار سال، عروس کویر را به عنوان یکی از نخستین شهرهای خشتی جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رساند و طولانی ترین قنات ایران با طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر تحسین همگان را برانگیخت.

غلامعلی رجبی یزدی سفیر تهران در بوداپست روز جمعه به ایرنا گفت: با توجه به موافقت نامه همکاری بین شهرهای یزد و یاسبرین و به منظور معرفی آثار باستانی، بناهای تاریخی و مناظر طبیعی شهر یزد، از "اوتو کایزر" عکاس مشهور مجاری دعوت بعمل آمد تا با سفر به شهر یزد از اماکن و مناظر دیدنی این شهر تاریخی عکاسی کند.

همچنین با همکاری شهرداری یاسبرین از مناظر و بناهای تاریخی این  شهر مجارستان نیز عکاسی شده و در نهایت مجموعه این تصاویر در یک کتاب چاپ و منتشر گردد.

سفیر کشورمان ضمن قدردانی از حمایت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی یزد در چاپ این کتاب افزود: موافقت نامه خواهرخواندگی بین شهرهای یاد شده، بستر بسیار مناسبی برای ارتقاء و توسعه  همکاری ها بین دو شهر در حوزه های مختلف به ویژه صنعت جهانگردی و تشویق جهانگردان از سفر به این دو شهر فراهم کرده است و همچنین موجب شده که پیوند بین مردم این دو شهر بیش از گذشته تقویت شود

رجبی یزدی ابراز امیدواری کرد که چاپ این کتاب، زمینه ای را فراهم سازد تا مردم دو کشور با آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های گردشگری و طبیعی دو شهر خواهرخوانده یزد و یاسبرین بیش از پیش آشنا شده و ارتقای روابط دوستانه دو کشور را نیز به همراه داشته باشد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • سفری تصویری به «سرزمین مقدس»
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد