Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:07:04 GMT

تاریخ سفر نخست وزیر پاکستان به تهران مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۴۵۶۴

تاریخ سفر نخست وزیر پاکستان به تهران مشخص شد

نخست وزیر پاکستان بامداد روز یکشنبه طی سفر یک روزه به ایران سفر خواهد کرد. ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵ بین الملل پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان بامداد روز یکشنبه طی سفر یک روزه به ایران سفر خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، نخست وزیر پاکستان صبح روز یکشنبه با «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دیدار با آقای روحانی عمران خان بلافاصله به عربستان خواهد رفت تا پیام ایران را به حاکمان سعودی ابلاغ کند.

 

گفته شده قرار است نخست وزیر پاکستان در جریان سفر کوتاه چند ساعته خود به تهران ابتکارات خود در خصوص کاهش تنش های بین ایران و عربستان و حتی تهران و واشنگتن را مطرح کند.

واکنش پاکستان به تحویل اولین فروند جنگنده فرانسوی به هندجزئیات برنامه‌ دومین سفر رسمی نخست‌وزیر پاکستان به ایران«عمران خان»؛ مرد سال جهان اسلام از دید موسسه اردنی

روزنامه های اردو زبان پاکستانی چاپ امروز این کشور نیز با پوشش خبر سفر روز یکشنبه عمران خان به تهران، احتمال حل روابط تیره بین دو کشور عربستان سعودی و ایران را توسط عمران خان بسیار بالا ارزیابی کردند.

بسیاری از تحلیلگران متعقدند که اگر ابتکار خان برای کمک به حل اختلافات میان ایران و عربستان جواب دهد، این تحول یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک برای اسلام آباد تلقی می شود زیرا اسلام آباد از پیامدهای جدی هرگونه رویارویی در منطقه با خبر است به همین دلیل مصمم به ایفای نقش در خاورمیانه است.

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان اعلام کرد در پی بارندگی‌های اخیر، بیشتر سدها، از جمله سد کجکی در ولایت هلمند پر از آب شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در سفر به ولایت هلمند از سد کجکی نیز بازدید کرد.

ملا برادر ضمن قدردانی از مسئولان پروژه برق سد کجکی، گفت به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها، سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود اما امسال به دلیل بارندگی پیاپی در افغانستان، سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند سد کجکی پر از آب شده است.

وی افزود بدین ترتیب بخش کشاورزی در سال جاری رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

موافقت کابل با بازدید هیئت فنی ایران از ذخایر سد «کجکی»امیرعبداللهیان: درخواست ایران مشخص است؛ افغانستان تا فرصت هست دریچه سد کجکی را باز کندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

 سد کجکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند در جنوب این کشور قرار دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های کشاوزی و تولید برق بر روی رودخانه هیرمند ساخته شده است.

ایستگاه آب‌سنجی «دهراود» در بالا دست سد کجکی واقع است که میزان آب وارد شده به رودخانه هیرمند را محاسبه می‌کند. این محاسبه نشان می‌دهد که آیا سد پرآب یا کم‌آب بوده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد
  • وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم)
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت