Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس صالحی عصر جمعه ۱۹ مهرماه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران شیراز در زمینه اعمال سلیقه دستگاه‌های موازی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعطای مجوزها یا لغو آن‌ها عنوان کرد: در درجه نخست همکاران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد باید در اعطای مجوزها مراقبت‌های کافی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حتی اگر این وزارتخانه در اعطای مجوز و طی مسیرها و فرایندها اشتباه کند،مبنا باید این باشد که مجوزهایی که مجموعه‌های حاکمیتی می‌دهند، مورد احترام باشد و اگر مشکلی هست باید آن را به گونه‌ای دیگر حل کرد؛ نه با لغو مجوز و برخوردهای آنچنانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های اقتصاد هنر بیان داشت: نوع نگاه مقامات کشوری و استانی می‌تواند این مسیر را بهتر تبیین کند که چگونه می‌توانیم در حین مراقبت از اصول و قوانین سرمایه سالم را در محیط اقتصادی و فرهنگی خود فعال‌تر کنیم؛ چراکه به طور طبیعی این نقطه، نقطه تحرک اصلی خواهد بود. 

صالحی در ادامه درخصوص نحوه ارائه تسهیلات و کمک به اصحاب رسانه در حوزه خدمات عنوان کرد: با توجه به شرایط، طی دو سال گذشته شاهد اختلالات کلی در منابع عمومی و در همه حوزه‌ها بوده‌ایم؛ اما در عین حال خواسته‌های خود را با سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده‌ایم و بر این مساله تاکید کردیم که شرایط اصحاب رسانه خاص است و باید به آن بیش از پیش توجه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما شرایط کشور را درک می‌کنیم، شرایط اصحاب رسانه را نیز می‌فهمیم. منابع عمومی هم تزریقات خود را یافته و تاثیرات خود را گذاشته است؛ بر این اساس در  سال ۹۶ و ۹۷ وضعیت بیمه اصحاب رسانه مطلوب بود و تعداد بیمه‌شوندگان در سال ۹۷ دو برابر سال ۹۵ بوده است و حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است؛ اما فاصله بین نیاز و این ارقام باعث شده فشارهایی به دولت و اصحاب رسانه وارد شود.

تسریع در تکمیل تالار مرکزی شیراز با منابع دولتی ممکن نیست

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت تالار مرکزی شیراز که قریب به ۱۰ سال است روند ساخت آن ادامه داد، عنوان کرد: از آنجاکه حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه بالاست، اگر بخواهیم طرح را با منابع دولتی تکمیل کنیم، باید زمان بسیاری را طی کنیم؛ بنابراین مصوبه شورای شهر و حمایت شهرداری را جلب کرده‌ایم و جلسات بسیاری را برگزار کرده‌ایم که امیدواری‌هایی را برای تسریع در ساخت این مجموعه ایجاد می‌کند.

صالحی ابراز امیدواری کرد تالار مرکزی شیراز تا پایان دولت تدبیر و امید به سرانجام برسد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درخصوص اجرای کنسرت در مجموعه تخت جمشید گفت: وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت و بررسی شعر و محتوا و مجوز دادن به آن‌هاست و این وزارتخانه در خصوص مساله مکان که به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مربوط می‌شود، دخالتی ندارد.

صالحی عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است در این نوع موارد در حوزه موسیقی و اجرا فعالیت کند؛ اما در مجموع درخصوص برگزاری کنسرت‌ها در فضاهای یادشده مشکلی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره موضع‌گیری مسئولان درخصوص هفتم آبان(مطرح شده درباره روز کوروش) که پیش از این در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس مطرح شده بود، گفت:امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس نظریه‌ای را مطرح کرد که می‌توان با بهره‌گیری از آن مشکلات اینچنینی را حل کرد.

وی اظهار کرد: اینکه به ایران قبل از اسلام با چه نگاهی می‌نگریم، در نظریه "تکثرگرایی غیر فروکاهشی" که امام جمعه شیراز ارائه کرد، به منزله یک نظریه راهبردی عنوان شده و راهکارهای سه‌گانه آن مطرح شده است که براساس آن می‌توان آن را انکار یا تحمل کنیم و یا به کمک تفسیر دوره بعد از اسلام، آن دو را با یکدیگر پیوند دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص توقف تدوین قانون نظام جامع رسانه‌ای، گفت: کمیسیون فرهنگی و فضای دولت این قانون را تایید کرد و نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که اگر آن قانون تعقیب میشد به کمک اصحاب رسانه می‌آمد؛ اما چون مجموعه‌ای از اصحاب رسانه درباره آن سوالاتی داشتند، مسیر متوقف شد.

وی افزود: مجلس درحال تعقیب این موضوع است و و روح آنچه مجلس در دست بررسی دارد با آنچه مد نظر بوده است همخوانی‌ دارد.

 ۹۸۸۵ / ۱۸۷۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید حافظ شیراز فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند و باید با بیان دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم، تصویر درستی از استان را برای مسئولان ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز_دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع اصحاب رسانه و نخبگان با بیان اینکه مطالبه دستگاه قضائی از خبرنگاران این است که نسبت به مسئولان مطالبه‌گر باشند، اظهار کرد: رسانه می‌تواند حرکت رو به جلو، کم هزینه و پرفایده را برای استان و کشور رقم بزند، بنابراین کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید حمایت شوند.

وی افزود: اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند و باید با بیان دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم، تصویر درستی از استان را برای مسئولان ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: به زودی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ای در تمام حوزه‌های قضائی تشکیل خواهد شد، بنابراین باید جنس رسانه شناخته شود تا بررسی تخلفات رسانه‌ای به نحو مطلوب‌تری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام نیارکی تکثر رسانه‌ها را نعمت دانست و تصریح کرد: صداهای مختلف باید در جامعه شنیده شود تا تصمیم‌گیری مناسب توسط مسئولان به درستی انجام شود.

این مقام ارشد قضائی تاکید کرد: بیان، قلم و رسانه ارزشمند است و باید این جایگاه را نزد حاکمان ارتقا داد تا همه مسئولان به این باور برسند که رسانه می‌تواند به آنان در رسیدن به اهداف خود یاری برساند.

وی با اشاره به انتقاد سازنده اظهار کرد: هیچ مسئولی نباید از انتقاد برنجد اما تخریب افراد نیز امری ناپسند است و باید مواظب بود تا زمینه‌ای برای هم صدایی و همسویی با دشمنان و معاندان فراهم نشود.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: افتخار ما این است که در کشور جمهوری اسلامی ایران با احکام مترقی اسلامی و تحت ولایت یک ولی فقیه جامع‌الشرایط زندگی می‌کنیم، بنابراین رسانه‌ها و مطبوعات باید مقید و پایبند به ارزش‌های اسلامی باشند و اخبار کذب و تأیید نشده را که موجب سلب آبروی افراد می‌شود منتشر نکنند.

حجت‌الاسلام نیارکی با بیان اینکه نظارت بر دستگاه‌ها از مطالبات دستگاه قضائی است، تصریح کرد: نظارت سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد مسئولان باید مستمر و قاطع باشد و بدین منظور شعبات ویژه‌ای نیز در دادگستری استان برای رسیدگی به ترک فعل و فساد مدیران در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسائل زیست محیطی، دفع ناصحیح پسماند و تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز از مهم‌ترین معضلات استان است که مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: مسئله حجاب و عفاف از قوانین جامعه اسلامی است و همه باید مقید باشند تا ظواهر اسلامی را رعایت کنند.

کد خبر 747031

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان