Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس نوشت: یونس شکرخواه ظهر امروز در مجموعه نشست‌های تخصصی سوژه و تجربه نگاری در حوزه رسانه که در کافه کتاب آفتاب مشهد برگزار شد، گفت: همه روزنامه نگاران باید در حوزه آموزش تخصصی و حرفه‌ای روزنامه نگاری فراگیر شوند، بشر در سیطره منابع اطلاعاتی مختلفی اعم از دیداری و شنیداری، مکتوب و مجازی قرار گرفته که هر یک سهمی را در این فضای اطلاع‌رسانی ایفا می‌کنند ولی همچنان در این میان نقش مطبوعات بسیار پررنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد ارتباطات با اشاره به اهمیت انتقال تجربه در عرصه روزنامه‌نگاری بیان کرد: برخی حرفه‌ها را تا عاشق آن نشوی نمی‌توانی اوج لذت و اهمیتش را دریافت کنی. اگر عاشق چنین حرفه‌ای باشید دیگر در سطح باقی نمی‌مانید و عمیق‌تر کار می‌کنید.

وی افزود: رازداری اصل حرفه روزنامه نگاری است و از من نوعی هیچ‌گاه علیه رسانه‌هایی که در آن کار و فعالیت کرده‌ام نخواهید شنید.

شکرخواه ادامه داد: بسیاری از سازمان‌های خبری، از اینکه مقامات وموسسات دولتی را پاسخگوی عموم می‌دانند، به خود افتخار می‌کنند در حالی‌که منتقدان مطبوعات، مسائلی در مورد مسؤول بودن خود مطبوعات، مطرح کرده‌اند.

وی یادآور شد: روزنامه نگار دربرابر آنچه می‌نویسد مسوول است و در دادگاه ذهن خود مسوول تمام چیزهایی که شنیده و دیده است.

این استاد ارتباطات در ادامه درخصوص ارکان روزنامه‌نگاری حرفه‌ای این‌گونه گفت: اخلاق یکی از ارکان روزنامه‌نگاری حرفه‌ای است، قضاوت خبرنگار و صفت نویسی در این حرفه درست نیست. قضاوت را باید برعهده مخاطب گذاشت چراکه آن‌ها بسیار خوب قضاوت می‌کنند.

وی ادامه داد: کسی که قلم در دست دارد نباید عصبانی شود و نقد بی‌منطق کند بلکه آنچه می‌نویسد را باید به شکل درست و البته بدون اغراق به مخاطب ارائه دهد.

این روزنامه نگار پیشکسوت با تاکید بر حفظ زبان فارسی اصیل در حرفه روزنامه نگاری، بیان کرد: روزنامه‌نگاری عشق می‌خواهد، البته در کنار این عشق مدرک و تحصیلات اکادمیک حائز اهمیت است، بسیاری از دانش‌آموختگان رشته روزنامه‌نگاری و علوم ارتباطات برای کار مراجعه می‌کنند ولی از نوشتن حتی گزارشی کوتاه نیز عاجز هستند که این موضوع نشانه خوبی نیست.

وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به رشد و موفقیت در حرفه روزنامه نگاری و رسانه در سطح و لایه‌های سطحی نباید متوقف شد، به خصوص افرادی که در این عرصه تازه پا به میدان موفقیت گذاشته‌اند.

کد خبر 458458 برچسب‌ها یونس‌ شکرخواه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یونس شکرخواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری بهانه‌ای برای نابودی اخلاق و سنت‌ها نشود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در جمع مدیرکل و معاونین اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه نوروز امسال اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف انجام‌شده است، اظهار کرد: نقاط ضعفی در برنامه‌ها بوده است که باید بررسی شود و راه‌حل آن را پیدا کنید.

وی گفت: انتظار داریم که به مسائل فرهنگی بیشتر و جدی‌تر در امر سفر و گردشگری پرداخته شود، ضابطه‌هایی باید گذاشته شود و در این زمینه مجلس و دولت، برای حجاب و رعایت حجاب برنامه باید داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که بی‌قانونی و بی‌حجابی در جامعه ما عادی شود، افزود: سبک برخورد ما و نحوه برخورد باحجاب، تذکر لسانی، هدایت به حفظ پوشش، اهدای چادر و روسری مباحثی است که باید با برنامه‌ریزی درست انجام شود.

ناصری تأکید کرد: ما باید گردشگری سالم‌تری داشته باشیم، نگذاریم افرادی به بهانه و اسم گردشگری به دنبال ترویج فساد در جامعه باشند و اجازه ندهیم اخلاق و سنت‌های ما را زیر سؤال ببرند.

امام‌جمعه یزد گفت: نیاز است برنامه‌های ترویجی و تبلیغی بیشتر داشته باشیم و در هتل‌ها آداب‌ورسوم یزد ارائه شود، به مسافران باید آگاهی داد که چه سنت‌ها و اعتقاداتی بین مردم یزد وجود دارد.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1225479 برچسب‌ها گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

دیگر خبرها

  • اندیشه پویا؛ یاد شاهرخ مسکوب/ تبعیدی سرگردان
  • گردشگری بهانه‌ای برای نابودی اخلاق و سنت‌ها نشود
  • اخلاق تکنولوژی در تعامل بین انسان‌ها و غیرانسان‌ها
  • رفتار پلیس با مردم خیرخواهانه و با مجرمان قاطعانه باشد
  • پرویز دهداری؛ دیکتاتور بود یا معلم اخلاق؟
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • چرا «منشور اخلاقی سیاستمداران» در پارلمان ترکیه رای نیاورد؟
  • حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس
  • قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در مسابقات تنیس روی میز کشور