Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاهپوشان با بیان اینکه برای انتقال زائران از شلمچه عراق به نجف اشرف به خودرو و آب آشامیدنی نیاز داریم گفت: خوزستان و استان‌های معین مرز شلمچه پای کار بیایند و مشکلات زائران را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «احمد ساهپوشان» شامگاه (جمعه ۱۹ مهر) در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان که در سالن جلسات پایانه مرزی شلمچه برگزار شد اظهار کرد: استان‌های معین شلمچه در تامین خودرو برای انتقال زائران و آب آشامیدنی مورد نیاز آنان باید به صورت جدی و فعال ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سر کنسول ایران در استان بصره عراق با بیان اینکه با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته یکسری از مشکلات را حل کردیم افزود: امسال با توجه به افزایش جمعیت زائران و استقبال گسترده ای که برای زیارت اربعین شده این نیز طبییعی است که دچار مشکل شویم.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود ظرفیت های فراوان به وجود آمده متاسفانه برخی از بخش ها جوابگوی این حجم از زائران نیست  :اضافه کردهمه هماهنگی هایی که با طرف عراقی در بحث بهداشت، تغذیه و اسکان داشتیم در بالاترین سطح اتفاق افتاد اما به دلیل افزایش جمعیت شاید این ظرفیت های پیش بینی شده جوابگو نبوده است.

 

سیاهپوشان تصریح کرد: کشور ما نیز در ارائه خدمات به زائران در عراق تلاش‌ها و کمک های فراوانی انجام داده که از این بابت قدردانی می کنم، اما باز هم این کمک‌ها جوابگو نیست.

 

وی با اشاره به اینکه هر لحظه هم بر تعداد زائران اربعین افزوده می شود تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا این مشکلات به حداقل برسد و مانند سال‌های گذشته خدمات رسانی به زائران حسینی به نحو احسن انجام و این آئین در بالاترین سطح برگزار شود.

 

سر کنسول ایران در استان بصره عراق به خروجی ۲۵ تا ۳۰ هزار نفری از مرز شلمچه در اربعین سال گذشته در چنین روزی اشاره کرد و گفت: اکنون خروج زائران اربعین به رقم ۱۱۰ هزار نفری رسیده و این نیز طبیعی است که در بخش عراقی با توجه به وضعیت زیرساخت ها و امکاناتش زائران با مشکل مواجه شوند.

 

وی از استان خوزستان و استان‌های معین مرز شلمچه خواست تا پای کار بیایند و مشکلات زائران را حل کنند و خاطر نشان کرد: روز گذشته زائران شرایط سختی را پشت سر گذاشتند و هر جا را پیدا می کردند می خوابیدند و شب را صبح کردند و این در حالی است که زائر ایرانی باید امنیتش تامین شود.

 

سیاهپوشان از نیاز زائران به آب آشامیدنی و خودرو برای انتقال آنها به نجف خبر داد و یادآور شد: به خودرو برای انتقال زائران از شلمچه عراق تا نجف اشرف و آب آشامیدنی نیاز داریم و دست یاری به سوی استان‌های معین شلمچه دراز می کنیم، همه به دنبال این هستیم که مشکلات حل شود لذا از استان‌های معین می خواهیم تا به کمک ما بیایند.

 

وی با بیان اینکه خودروهای پیش بینی شده برای انتقال زائران از شلمچه عراق تا نجف اشرف به هیچ وجه جوابگوی سیل جمعیت زائران نیست ابراز کرد: درخواست حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس و کامیون برای انتقال زائران از بصره را داشتیم که از سوی شرکت نفت، ترابری و سایر عوامل آنها در حال اعزام به مرز هستند.

 

سر کنسول ایران در استان بصره عراق عنوان کرد: خودروهایی که زائران را می آوردند به دلیل ازدحام جمعیت امکان نزدیک شدن به مرز را ندارند و این کارشان به سختی انجام می شود.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی شیراز کانون های مساجد اصفهان اردبیل اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه تردد زائران حسینی تردد زوار زائران اربعین حسینی اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل آب آشامیدنی شهر اردکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، علیرضا سامری گفت: با تلاش کارکنان آبفای شهرستان سپیدان مشکل آب آشامیدنی این شهر برطرف شد.

او افزود: این مشکل به علت ورود سیلاب ناشی از بارش باران شدید دو روز گذشته به سرچشمه و تاسیسات آب آشامیدنی شهر اردکان به وجود آمده بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان آبفا ، ساعت ۱۱ شب دوشنبه برطرف و آب آشامیدنی دوباره وصل شد و در مدار قرار گرفت.

فرماندار سپیدان گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی شهر با کلر ضدعفونی و گندزدایی شده و شهروندان می توانند بدون نگرانی از آب استفاده کنند.

شهر اردکان با جمعیتی افزون بر بیست هزار نفر مرکز شهرستان سپیدان است و آب آشامیدنی این شهر از طریق چشمه‌ای که در ۳ کیلومتری شهر و در منطقه‌ای بنام تنگ آبسرد واقع شده تامین می‌شود.

در پی فعالیت سامانه بارشی در استان فارس ، بیش از  ۱۰۰ میلی متر باران در شهرستان سپیدان ثبت شد. 

دیگر خبرها

  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • توقیف خودرو‌های شوتی حامل سوخت قاچاق در سیریک
  • جامعه نخبگان کار و تولید به کمک مردمی سازی اقتصاد بیایند
  • تمامی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان باید برای استقبال از مهمانان نوروزی پای کار باشند
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • زمانی که کیلیان ام باپه برای اشرف حکیمی چای رمضان سرو کرد / فیلم
  • رفع مشکل آب آشامیدنی شهر اردکان
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • سقوط خودرو به رودخانه با ۵ سرنشین