Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@14:27:38 GMT

فوتبال بی رحم!

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۵۹۳۴

عصرایران - مهدی جم؛ فوتبال هر روز بی رحمی خود را نشان می دهد. از جشنواره گل مقابل تیم های ضعیف و صاحب نام و اخراج بازیکن بخاطر یک اشتباه گرفته تا شعارهای زودهنگام علیه سرمربی. مثالی بزنیم. جام جهانی 2014 همه به یاد دارند و دیدند که برزیل مقابل آلمان 7 گل خورد و چگونه تحقیر شد. دور تر نرویم؛ همین روز گذشته تیم ملی کشورمان 14 گل به تیم بی نام و نشان کامبوج زد و حالا شاید بازيکنان کامبوج سالها، پیش نزدیکان خود مورد تمسخر قرار بگیرند و البته حتی خودشان هم چنین بازی را فراموش نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعا 4 گل خوردن سخت است چه برسد به 14 گل. سرمربی تیم ملی ایران که از قبل برد را پیش بینی می کرد می توانست به بازیکنان جوانتر میدان دهد اما او این کار را نکرد و شاید به هدف تحقیر تیم حریف، بازیکنان اصلی را در ترکیب قرار داد تا اینگونه نتیجه رقم بخورد.  

یک اشتباه، اخرین اشتباه

  همه بازی معروف ایران مقابل عراق در بازهای آسیایی 2015 را به یاد دارند. دقیقه 42 بازی در صحنه ای که مهرداد پولادی برخوردی با دروازه‌بان عراق داشت و بازیکن ایران به خیال اینکه می توانست داور را فریب دهد، کارت قرمز گرفت که کارت قرمز، کارت پایان کار او در تیم ملی شد. به زمان های قبل تر برگردیم، چنین اتفاق مشابهی هم برای حسین کعبی در تيم ملی پیش آمد. از اینها که بگذریم، این روزها بی رحمی های فوتبال در لیگ برتر ما علیه سرمربی ها غوغا می کند.

  شعارهایی که تن مربیان بزرگ را هم می لرزاند

   هنوز 6 هفته از مسابقات نگذشت که اولین سرمربی اخراجی مشخص شد. وینگو بگوویچ سرمربی گل‌گهر سیرجان پس از شکست برابر استقلال تهران از هدایت گل‌گهر برکنار شد. گفته شد با توجه به نتایج ضعیف وینگو و کسب سه امتیاز از شش بازی لیگ برتر و حذف از جام حذفی مدیران باشگاه او را برکنار کرده‌اند. معمولا در لیگ ما باشگاه ها گمان می کنند با اخراج سرمربی، تیم در بازی های آینده بارسلونایی عمل می کند. باشگاه ها حوصله به خرج دهند می توانند با یک سرمربی اتفاقات خوبی رقم بزنند.

یک مثال دیگر. تیم فولاد خوزستان فصل گذشته 5 سرمربی عوض کرد اما تیم چه تغییری کرد؟  امسال این تیم با هدایت جواد نکونام هفته نخست شکست خورد و هواداران شعار "نکونام هِری" سر دادند. در حالی فولاد در هفته های بعد مقابل تیم های مدعی نتایج خوبی کسب کرده و حالا آرام آرام خود را همسایه تیم های مدعی قهرمانی کرده است. حالا شعار "نکونام هِری " کجاست؟ اینگونه تحت فشار قرار گرفتن برای مربیان بزرگ مثل گواردیولا، مورینیو، یورگن کلوپ و کارلو آنچلوتی هم سخت است. هر چه فوتبال مدرن تر می شود، در لیگ برتر ایران هواداران نسبت به نتایج و سرمربیان کم حوصله تر و بی رحم تر می شوند. اما شاید با  همین بی رحمی هاست که فوتبال زنده است و جذاب.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فوتبال ایران تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی سرانجام هفته گذشته به حضور 495 روزه خود در تراکتور پایان داد و رسماً از این تیم جدا شد. خمس که دوران متفاوتی را در تراکتور پشت سر گذاشت درباره آنچه در این مدت تجربه کرد به صحبت پرداخت.

از تجربه زندگی و کار در ایران راضی بودید؟

تجربه فوق العاده مثبتی در ایران داشتم، چه به لحاظ کاری و چه زندگی. قبل از اینکه ایران را ببینم تصویر خیلی مبهمی از این کشور داشتم ولی برایم تجربه فوق العاده و فراموش نشدنی شد.

رفتار مردم تبریز با شما چگونه بود؟

از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم تبریز بسیار تشکر می‌کنم. رفتار آنها با ما فوق‌العاده بود؛ پُر از عشق و احترام. این خیلی مهم بود، چون احساس غربت نمی‌کردیم. برای ما خداحافظی خیلی سخت بود چرا که یک سال و نیم پُر از محبت داشتیم و جمع شدن اشک در چشم من و دستیارانم و مسئولان تیم و اطرافیان مشهود بود.

این سؤال‌ها را از این بابت مطرح کردیم که برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند شما حس مثبت و امنیت در تبریز نداشتید.

حتی یک لحظه حس عدم امنیت نداشتم. همیشه جو تبریز و ایران را امن می‌دیدم و از این نظر بسیار خوشحال بودم. تنها دغدغه من نگرانی خانواده‌ام و مسائل خانوادگی بود.

دوباره به ایران بازخواهید گشت؟

معلوم است که دوست دارم برگردم. ایران همیشه در ذهن من است. ولی صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم در تیمی غیر از تراکتور بخواهم مربیگری کنم. شاید چون که بیش از حد با باشگاه و دوستم آقای زنوزی و مدیر باشگاه و هواداران بی‌نظیر و بی شمار تراکتور از نظر عاطفی درگیر بوده و هستم. آقای زنوزی همانند یکی از اعضای خانواده‌ام بود.

حقیقت دارد که تنها حقوق ماهانه‌تان تا زمان فسخ قرارداد را دریافت کرده و هیچ غرامتی نگرفته‌اید؟

بله فقط حقوقم تا روزی که کار کردم را گرفتم و هیچ غرامتی دریافت نکردم.

چه پیامی برای هواداران در ایران و البته تراکتوری‌ها دارید؟

تراکتور و هوادارانش همیشه در قلب من هستند. صادقانه بگویم حق فوتبال ایران بهترین‌هاست. باید همه در کنار هم بجنگند تا لیگ ایران را تبدیل به یکی از برترین لیگ‌ها کنند؛ چرا که هم ظرفیتش موجود است هم حق فوتبال ایران و هوادارانش است.

کد خبر 846745 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز لیگ برتر فوتبال ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟
  • هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم |برگردم فقط سرمربی یک تیم خواهم شد
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • گلایه‌های تند سیاوش اکبرپور
  • حرف‌های خشن سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان: مسئولان ورود کنند!
  • بازگشت موفق کاشف سردار آزمون به نیمکت مربیگری
  • هادی چوپان به منزل سرمربی سرشناس فوتبال ایران رفت + عکس
  • دیدار هادی چوپان به منزل سرمربی سرشناس فوتبال ایران رفت + عکس
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت