Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@17:03:20 GMT

معلمان سوئیسی چقدر حقوق می‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۶۰۱۶

معلمان سوئیسی یکی از بالاترین حقوق ها را در جهان دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از سوئیس اینفو، سوئیس یکی از بالاترین حقوق‌های پرداختی به معلمان را در بین کشورهای جهان دارد و آن ها حتی با در نظر گرفتن مخارج زندگی، حقوق بالایی دریافت می‌کنند. در شرایطی که متوسط حقوق سالانه پرداختی به معلمان در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی ۳۲ هزار و ۸۱۶ دلار بوده است، این رقم برای معلمان مقطع ابتدایی به طور متوسط ۵۸ هزار و ۱۷ دلار در سال ( سومین حقوق بالا در جهان پس از لوکزامبورگ و آلمان) و برای مقطع دبیرستان به طور متوسط ۸۲ هزار و ۲۲۲ دلار در سال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقطع، تنها معلمان لوکزامبورگی با حقوق متوسط سالانه ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ دلار در سال، درآمدی بیشتر از معلمان سوئیسی دارند.

البته با توجه به فدرالی بودن سوئیس، میزان حقوق در مناطق مختلف این کشور یکسان نیست به طوری که حقوق سالانه یک معلم در مهد کودکی در شهر ژنو از حقوق یک معلم دبیرستانی در  گراوبوردن بیشتر است.

از سوی دیگر اما به دلیل حساسیت زیاد جامعه به مساله آموزش، معلمی در سوئیس یکی از مشاغل پر استرس است به گونه ای که طبق اعلام دو انجمن بزرگ معلمان در سوئیس، حدود ۴۰ درصد کل این افراد در سال ۲۰۱۷ دچار سطوح مختلفی از استرس بوده اند.

با وجود شرایط بسیار خوب معلمان در سوئیس، این کشور با کمبود معلم روبرو شده است و با وجود آن که سالانه به طور متوسط ۵۰۰۰ معلم جدید وارد مدارس می‌شوند، بسیاری از مراکز آموزشی با کمبود نیرو مواجه هستند. در سوئیس حدود ۳۰ درصد معلمان را مردان و ۷۰ درصد را زنان تشکیل می دهند.

لازم است بدانید که استخدام به عنوان معلم، یکی از پیچیده‌ترین فرایندهای استخدام را در سوئیس دارد و علاوه بر تسلط کامل بر یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی، تسلط علمی فرد باید به تایید وزارت آموزش این کشور برسد. همین مساله باعث شده است شانس اتباع خارجی برای معلم شدن در سوئیس به حداقل برسد به طوری که تنها ۶ درصد معلمان شاغل در سوئیس دارای تابعیت خارجی هستند و از آن تعداد هم نیمی از معلمان دارای تابعیت آلمانی هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر معلمان سوئیسی حقوق چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۴ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۸ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۴۱ میلی متر و بافق با ۶۱ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۷۵ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • نقدینگی تا کجا رشد خواهد کرد؟
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!