Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محمد رضا کارگر گفت: آثاری که دارای تاریخ صد سال باشند مردم مجاز به نگهداری آن‌ها هستند و اشیائی که از جنسی هستند که اگر زیر خاک قرار بگیرند از بین می‌روند نگهداری آن‌ها مجاز است. تاریخ انتشار: 04:00 - 20 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۲۴۶

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، شاید تاکنون بسیار به این اندیشیده‌اید که اگر فروش عتیقه‌جات که غالبا جزو میراث فرهنگی و تاریخی یک کشور هستند، غیرقانونی تلقی می‌شود، پس چگونه برخی افراد یا کلکسیونر‌ها این اشیا را در مجموعه‌های شخصی خود نگهداری می‌کنند؟ به عبارت دیگر آیا دولت‌ها چشم خود را بر این‌گونه تجارت‌ها می‌بندند؟

به همین دلیل شرایط نگهداری اشیای تاریخی به صورت شخصی را از مدیر کل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی جویا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

« با افرادی که اشیای تاریخی را به صورت غیر مجاز نگهداری کنند برخورد می کنیم» این اولین جمله ای بود که مدیر کل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی به خبرنگار میزان گفت.

محمد رضا کارگر، مدیر کل امور موزه‌ها اموال منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که اگر افرادی برخی از اشیای تاریخی و نفیس را در خانه‌های خود نگهداری کنند با مجازات رو به رو می‌شوند یا خیر؟ گفت: اگر اشیای نگهداری شود که داشتن آن مجاز باشد هیچ مشکلی ندارد و دفتر امور موزه‌ها کمک‌هایی به آن‌ها جهت نگهداری بهتر نیز ارائه می‌دهد.

کارگر در ادامه بیان کرد: ولی اگر اشیای غیر مجاز نگهداری شود با افراد خاطی در صورت اطلاع برخورد می‌شود؛ و اگر افراد آن‌ها را در اختیار داشته باشند متخلف محسویب می‌شوند.

مجاز بودن نگهداری آثار دارای تاریخ صد سال

وی در ادامه درباره شرایط نگهداری آثاری که مجاز و غیر مجاز است گفت: به عنوان مثال آثاری که دارای تاریخ صد سال باشند مردم مجاز به نگهداری آن‌ها هستند و اشیائی که از جنسی هستند که اگر زیر خاک قرار بگیرند از بین می‌روند نگهداری آن‌ها مجاز است.

مجاز بودن نگهداری اشیایی مثل کاغذ پارچه پوست با هر قدمتی

وی در ادامه گفت: اشیایی مثل کاغذ پارچه پوست و با هر قدمتی می‌توانند افراد آن‌ها را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون در کشور حدود ۱۵۰ موزه خصوصی داریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: موزه ها اشیای تاریخی میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟

همشهری آنلاین - فتانه احدی: سید مسعود موسوی، عضو کانون وکلای مرکز گفت: از دیرباز در برخی کشورها به ویژه کشورهای مسلمان هموار سنت مهریه وجود داشته و دارد واین سنت جایگاه خاصی در کشور ایران دارد.

او افزود: مهریه به‌ معنای مالی است که در هنگام عقد نکاح (دائم و موقت) مرد به همسر خود می‌پردازد یا متعهد می‌شود که در آینده پرداخت کند و درخصوص نوع و میزان مهریه قابل ذکر است که زوجین با توافق هم میزان مهر را تعیین می‌کنند (به موجب ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی به مجرد عقد نکاح زن مالک مهر می‌شوند و می‌توانند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن صورت دهد).

این حقوقدان ادامه داد: در عرف جامعه مهریه درج شده در سند نکاحیه بدون تغییر باقی می‌ماند و قابل افزایش نیست. مطابق رأی شماره ۴۸۸ مورخ ۱۳۸۸/۰۶/۱۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری مهریه شرعی همان است که در ضمن عقد واقع شده‌ است و افزایش مهر بعد از عقد شرعا صحیح نیست و ترتیب آثار مهریه بر آن خلاف موازین شرع شناخته می‌شود و هر گونه افزایش مهریه باطل است و زوجه نمی‌تواند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نسبت ‌به افزایش مهریه بعد از عقد نکاح اقدام کنند ولیگاهی، بنا برتوافقات و دلایلی بین زوجین در طول زندگی مشترک افزایش ویا کاهش میزان مهریه پیش می‌آید که از لحاظ حقوقی برای افزایش و کاهش مهریه بعد از عقد نکاح صرفا از طریق بخشی از روش‌ها و با وجود شرایط لازم این امر امکان‌پذیر است و در غیر شرایط و موارد ذیل توافق زوجین فاقد اثر و ضمانت اجرای قانونی خواهد بود.

موسوی ادامه داد: شرایطی که برای افزایش یا کاهش مهریه توسط زن و شوهر نیازمند است تا تعهدات تحقق یابد و الزام آور باشد.این شرایط به این شرح است:

زوج باید قصد و رضا داشته باشند یعنی از روی اکراه و اجبار نباشد. اهلیت داشته باشند یعنی طرفین عقد زوجین عاقل بالغ و مختار بود و محجور و سفیه و مجنون نباشند موضوع معین و مشخص باشد مبهم نباشد مثلا سند رسمی یک‌باب آپارتمان با مشخصات دقیق ثبتی

همان‌گونه که بیان شد افزایش مهریه در سند ازدواج در قانون پیش‌بینی نشده است و دارای منع قانونی است. ولی زوجینی که قصد افزایش میزان مهریه را دارند می‌توانند با دارا بودن شرایط ذکر شده در قالب سایر تعهدات مالی و عقود من جمله عقد صلح و هبه ذکر و تعریف شده در قوانین جاریه در دفتر خانه اسناد رسمی مهریه را براساس توافق طرفین اضافه کنند که این ازدیاد میزان مهریه جزوه مهریه محسوب نمی شود و به دلیل اینکه یک تعهد مستقل از سوی زوج به زوجه است که عنوان و امتیاز مهریه را ندارد.

کد خبر 844615 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت دادگستری قوه قضائیه وکیل

دیگر خبرها

  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست
  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست