Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@00:32:43 GMT

تماشای رودخانه‌ خونین از منظر فضا+عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۶۳۱۳

تماشای رودخانه‌ خونین از منظر فضا+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

این تصویر توسط "کریستینا کخ" فضانورد مستقر در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" به ثبت رسیده است و دهانه‌های رودخانه‌ای در ماداگاسکار شمالی را نشان می‌دهد.

آب این رودخانه‌ها اغلب سال به رنگ قرمز است؛ زیرا رسوبات غنی از آهن از ارتفاعات داخل جزیره ماداگاسکار به این آب‌ها وارد می‌شود.

ناسا وجود این رنگ قرمز را به خون تشبیه کرد و نوشت که عکاسی از سیاره زمین از منظر "ایستگاه فضایی بین‌المللی" راهی مهم برای محققان است تا به سیاره زمین که همواره در حال تغییر است، توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای واقع در اقیانوس هند، در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جزیره ماداگاسکار ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس این هشدار صبح سه‌شنبه بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را فرامی‌گیرد و سبب وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده می‌شود.

از جمله اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه بارشی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر و خسارت به محصولات باغی و زراعی است.

این سامانه همچنین می‌تواند پیامدهایی همچون «خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی» به همراه داشته باشد.

این شرایط روز چهارشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با شرایط مخاطره‌آمیز پیشرو نسبت به «عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، و اجتناب از سفرهای برون‌شهری» اقدام شود.

علاوه بر این توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی در این ایام اجتناب شود و شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند.

«مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف» از دیگر توصیه‌هایی سازمان هواشناسی برای مواجهه مناسب با شرایط پیشرو است.

کد خبر 844490 برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران باران

دیگر خبرها

  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • آماده‌باش در ۵ استان در پی هشدار سطح قرمز/ به جنوب سفر نکنید!
  • تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا
  • جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد
  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها
  • اعلام آمادگی آب منطقه‌ای هرمزگان بدنبال هشدار قرمز هواشناسی