Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@06:56:35 GMT

پژویان: منطقه آزاد در ایران یعنی بچاپ بچاپ!

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۶۶۱۱

‍‍‍‍‍‍

رئیس سابق شورای رقابت گفت : تمام مناطق آزاد دنیا را ببینید مرکز تولیدات هستند و مرکزی هستند برای جذب سرمایه خارجی ولی ما به جای این که کالاها را از مرز وارد کنیم و حق گمرکشان را بدهیم و وارد بازار کنیم، جایی به نام منطقه آزاد گذاشتیم که افراد کالاها را وارد می کنند و مبلغ اندکی به این مناطق آزاد می پردازند تا کالاهایشان را به سرزمین مادر وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی بچاپ بچاپ!

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: جمشید پژویان در نشست اقتصادی بازارنیوز در باره وضعیت مناطق آزاد در کشور گفت: متاسفانه ما منطقه آزاد نداریم.اینها همان واژگانی است که ما از خودمان می سازیم ، مانند مالیات ارزش افزوده، بازار متشکل ارزی. منطقه آزاد در همه جای دنیا منطقه ای است که به دلیل سختی هایی که قوانین کشور مادر دارد، این منطقه از قوانین مالیاتی و غیره، آزاد می شود که بتواند تولید کند، نه این که وارد کند.

*مناطق آزاد در دنیا تولید کننده اند

او ادامه داد: تمام مناطق آزاد دنیا را ببینید مرکز تولیدات هستند و مرکزی هستند برای جذب سرمایه خارجی ولی ما به جای این که کالاها را از مرز وارد کنیم و حق گمرکشان را بدهیم و وارد بازار کنیم، جایی به نام منطقه آزاد گذاشتیم که افراد کالاها را وارد می کنند و مبلغ اندکی به این مناطق آزاد می پردازند تا کالاهایشان را به سرزمین مادر وارد کنند. یعنی بچاپ بچاپ!

مناطق آزاد نباید وارد کننده باشند

وی خاطر نشان کرد: دلیلی ندارد مناطق آزاد وارد کننده باشند. هرچه می خواهند وارد کنند،از طریق گمرک و به طور رسمی وارد کنند و حق گمرکی را هم بدهند. اما اگر می خواهند سرمایه گذار جذب کنند،می توان بسیاری از قوانین را برای تولید و سرمایه گذاری آزاد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FRP برچسب ها: منطقه آزاد ، مناطق آزاد ، پژویان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد مناطق آزاد پژویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بهادری جهرمی گفت: سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرایندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد. واردات خودروهای کارکرده صرفا از مناطق آزاد تصویب شده است.

کد خبر 846651 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها واردات خودرو سخنگوی دولت خبر مهم علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • جزئیات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان