Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@14:00:32 GMT

برداشت انار از باغات قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۶۶۵۵

برداشت انار از باغات قزوین آغاز شد

حاجی ملکی از شروع برداشت انار از سطح ۹۵۰ هکتار از باغات شهرستان قزوین خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، «هومن حاجی ملکی» بیان کرد: برداشت انار از سطح 950 هکتار از باغات شهرستان قزوین آغاز شده است که بیش از 8 هزار و 550 تن انار از این میزان سطح باغات برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین ادامه داد: میانگین متوسط عملکرد این محصول 9 تن در هکتار است.

 

وی عنوان کرد: انار یکی از محصولات تولیدی بخش طارم سفلی و رازمیان از توابع این شهرستان است که سطح باغات انار این شهرستان بیش از 950 هکتار است که از حاشیه رودخانه شاهرود در بخش الموت غربی ( روستای لات) و منطقه وسیعی در بخش طارم سفلی شامل سنگان، دلجک، قوشچی، قلالو و آلتین کش پراکنش دارد .

 

حاجی ملکی افزود : با توجه به اهمیت کشت و پرورش این محصول به ویژه از منظر سلامت و تغدیه ای در روستای سنگان از توابع بخش طارم سفلی، برداشت آن در یک روز خاص با هماهنگی همه اهالی روستا به طور همزمان و هماهنگ انجام می شود و رقم سنگان به دلیل جایگاه انار در این روستا نامگذاری شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ارقام دیگر کشت شده در باغات این شهرستان شامل ملس ساوه، ملس شیرین سنگان، سفید سنگان، شاه بار، قره گل و انار ترش است که طی سال های اخیر توسعه قابل توجهی در اراضی شیب دار منطقه پیدا کرده است.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین شیراز اربعین مسجد زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ مرز مهران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد انار باغات قزوین جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت عزیزان ظهر یکشنبه در آیین جشن برداشت گندم در دهلران اظهار کرد: از امروز برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شده است.

وی بیان کرد: امسال در سطح استان ایلام ۶۵ هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هکتار از اراضی دیم به کشت گندم اختصاص داده شده است.‌

عزیزان تصریح کرد: پیش بینی ما تولید ۴۰۰ هزار تن گندم در استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: تمهیدات لازم برای خرید تضمینی از کشاورزان فراهم شده و اداره کل غله و همکاران تعاون روستایی پای کار هستند.

کد خبر 6084319

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • آغاز برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد