Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- از ابتدای امسال180 تن خامه، 228 تن تخم مرغ و 862 تن پای مرغ از نیشابور به روسیه، عراق و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور در نشست خبری هفته دامپزشکی اظهار کرد: شهرستان نیشابور با تولید 9 هزار تن گوشت قرمز مقام اول استان را داریم و حدود 20 هزار کیلو گوشت قرمز مشهد را تامین می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

70 هزار رأس دام سنگین و 700 هزار رأس دام سبک در شهرستان داریم.

دکتر علی سلیمانی افزود: سهم نیشابور در تولید گوشت قرمز استان خراسان رضوی سالانه بیش از 9 هزار تن است و روزانه 120 راس دام سنگین از نیشابور به کشتارگاه صنعتی مشهد و 15 راس دام سنگین و 250 راس دام سبک به کشتارگاه صنعتی نیشابور منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال180 تن خامه ،228 تن تخم مرغ و 862 تن پای مرغ از نیشابور به روسیه، عراق و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

سلیمانی  یادآورشد: امسال سه میلیون قطعه مرغ زنده در این شهرستان کشتار شده و هشت هزار قطعه به وزن هشت هزار و 250 کیلو گرم غیرقابل مصرف و تبدیل به پودر گوشت شده و 2 هزار و 725 راس دام‌ سنگین کشتار شده که از این تعداد 55 راس به وزن 11 تن تبدیل به پودر گوشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: 206 تن تولید عسل با 21 هزار کندوی عسل در نیشابور داریم که در شش ماهه اخیر دو تن عسل تقلبی کشف کرده‌ایم که اصلا عسل نبوده‌اند و همچنین هزار و 700 تن عسل درجه دو را کشف و ضبط کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: 70 درصد از چوپانان ما دچار بیماری تب مالت هستند و دلیلش همین خوردن محصولات لبنی بدون جوشیدن است. از مردم می خواهیم محصولات سنتی از جمله بستنی استفاده نکنند چون امکان هیچ نظارتی وجود ندارد و امکان بروز بیماری‌ها بسیار زیاد است. میدان دام نیشابور از استانداردهای بهداشتی برخوردار نیست و امیدواریم میدان دام جدید در محور نیشابور - سبزوار در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

سلیمانی بیان کرد: از ابتدای امسال 6 هزار و 500 راس دام سنگین در دامداری‌ های نیشابور خونگیری و برای 10 هزار راس آزمایش سل انجام شده که به ترتیب 36 مورد و سه مورد ابتلا شناسایی شده و 643 مورد پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های این شهرستان انجام شده که مورد مشکوک شناسایی نشده است.

وی ادامه داد: 11 کارخانه صنایع تبدیلی در بخش مواد لبنی و 150 واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت ماهیانه 300 هزار قطعه، 25 واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت 500 تن در هر دوره، 20 استخر پرورش ماهی سردابی، 2 مرکز حد واسط پرورش ماهی گرمابی، یک مرکز حد واسط پرورش ماهی سردابی و یک واحد حد واسط پرورش ماهی قزل آلا در نیشابور فعالیت دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابورتصریح کرد: وظیفه مهم دامپزشكی حفظ و حراست از سرمایه دامی و دیگری نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی است؛ نیشابور پتاسیل‌های فراوانی در زمینه تولید فرآورده‌های دامی و طیور دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صادرات بیش از 1200تن فرآورده های نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا شهرستان نیشابور گفت:: با توجه به فرونشست طبیعی زمین و به دنبال آن شکستگی خط اصلی شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرک بسیج، بلافاصله تعمیر و مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

سعید همت آبادی افزود: عملیات ترمیم و رفع شکستگی این خط اصلی به همت نیرو‌های عملیاتی و اجرایی تعمیرات و حوادث در مدت ٢ ساعت با توجه حجم بالای مشترکان این منطقه و جلوگیری از قطع آب برطرف شد.

وی افزود: خط اصلی ۵۰۰ آزبست شبکه توزیع شهرک بسیج به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده  آب آشامیدنی بیش از ٢٠ هزار خانوار شهر نیشابور با بیش از ۶۰۰ میلیون ریال هزینه  برطرف شد.

دیگر خبرها

  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور
  • تسهیل صادرات فرآورده‌های سلامت محور در سال ۱۴۰۲ با سیستمی شدن تاییدیه‌های سازمان غذا و دارو
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور/ چابک سازی سازمان غذا و دارو
  • چند خبر کوتاه از شهرستان نیشابور