Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این همایش که به همت پویش حمایت از بیماران سرطان پستان «ققنوس» و با حضور جمع کثیری از بانوان و پزشکان در محوطه تاریخی طاقبستان برگزار شد، فاطمه جولایی، فوق تخصص جراحی سینه گفت: ۱۳ هزار بیمار سرطان پستان در ایران داریم که ۲۵ درصد از آنها زیر ۴۰ سال سن دارند.

وی گفت: به همراه بیماران بهبودیافته بنا داریم تا حدود هشت هزار کیلومتر را در ایران و در ۱۸ مرکز استان، پیاده روی کنیم تا به زنان ایرانی بگوییم که سرطان پستان درمان پذیر است و بیمار را از بین نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک متخصص افزود: بیماران دارای سرطان پستان امروز از بیشترین بیمارانی هستند که زنده مانده اند و هیچ بیماری ندارند. 

وی از رونمایی پویش «همت ملی ایرانیان» خبر داد و گفت: در این کمپین هر نفر ماهیانه هزار تومان پرداخت می‌کند و با این پول مرکز تخصصی شهر خود را تأسیس یا تجهیز خواهند کرد.

رویا زندیان، یکی دیگر از متخصصان سرطان پستان در این گردهمایی لمس توده یا تومور در سینه، ترشح آب یا خون آبه از سینه، تغییرات در پوست بافت پستان، بزرگی غدد لنفاوی زیربغل را از علائمی عنوان کرد که بانوان حتما در صورت مشاهده آن باید به پزشک مراجعه کنند.

وی سه روش تشخیص زودرس، خودآزمایی سینه ها، معاینه توسط پزشک و آزمایش غربالگری و ماموگرافی را بسیار مهم دانست تا این بیماری در ابتدا تشخیص و درمان شود.

شیما اسفندیاری، مدیر و موسس انجمن پویش حمایت از بیماران سرطان پستان ققنوس که مجری برپایی این همایش بود و خود از بهبودیافتگان این بیماری محسوب می‌شود، گفت: برای اولین بار در ایران و در ماه اکتبر، طاق زیبای بستان برای حمایت از بیماران سرطانی، به رنگ صورتی در می‌آید.
گفته می شود، سرطان پستان دومین عامل مرگ و میر سرطان در زنان است. 

نیمی از جمعیت از زنان استان کرمانشاه را زنان تشکیل می‌دهند.

۳۲۰۳/۸۰۶۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طاق بستان سرطان سرطان سینه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت :‌ بسیاری از بیماری های سرطان در کشور ، پیش از آنکه به مرحله غیرقابل درمان برسد میتوان بیماری ها را تشخیص داد و درمان کرد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت بهداشت این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان شود و مراکز پیشرفته را برای درمان رایگان مردم راه اندازی کنیم.

در پایان دکتر عین اللهی گفت : در پویش ملی سلامت که انشاالله بعد از پویش ملی درمان کودکان اعلان میشود افرادی که مشکوک به سرطان هستند به مراکز درمانی معرفی میشوند و مورد غربالگری قرار میگیرند تا به صورت رایگان درمان شوند.

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز